Ukrajinská raperka Alyona Alyona míří do Brna

Ukrajinská raperka Alyona Alyona míří do Brna

Alyona Alyona přiveze do Brna své poslední album Galas. Hvězda velkých evropských festivalů vystoupí v brněnském klubu Fléda.

Alyona Alyona vydala v roce 2019 klip k singlu Ribki, který jí ze dne na den nastartoval kariéru. Tehdejší učitelka v mateřské školce blízko Kyjeva platí v současnosné době za headlinerku velkých evropských festivalů. Přestože se proslavila teprve před pár lety, věnuje se Alyona hip hopu už více než dekádu. Když vydávala své první tracky, nikdo netušil, že bude později spolupracovat s producenty jako jsou Bob Rock (Mötley Crüe, Metallica a další) nebo Tony Visconti (David Bowie). Její brněnský koncert je ohlášený na 2. června 2022 od 20:00 v klubu Fléda.

Raperka Alyona Savranenko neklouže po povrchu a pouští se do těžkých témat současnosti. Ať už jde o zmíněné Ribki (v překladu Rybky), track, který se vyjadřuje k objektivizaci žen, nebo o Salischaju swij dim (česky Uklízím svůj dům) promlouvající o předválečné situaci na Ukrajině a s tím spojeným odlivem mladých za lepším životem na západ. Dneska se Alyona Alyona věnuje dobrovolnické pomoci obětem války přímo ve svém domově nedaleko Kyjeva. Odtud začátkem dubna spolu se zpěvačkou Jerry Heil vyslala do světa Modlitbu za Ukrajinu.

Alyona Alyona má za sebou vystoupení na festivalech jako Reeperbahn Festival, Pohoda, Sziget, Waves Vienna a dalších. Kromě jiného také na ESNS v holandském Groningenu, kde se stala držitelkou cen Music Moves Europe Talent Awards'21 and the Public Choice Award'21. Podobně má na kontě i množství spoluprací s umělci z celého světa, jsou mezi nimi kanadský R&B umělec Dax, australská raperka Sexton, zpěvačka Noga Erez z Izraele a spoustu dalších.

Foto archiv klubu Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

alyona alyona (UA)

2.6.2022, 20:00 / Club Fléda

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější