V Brně proběhne první jazzový showcase festival v ČR

V Brně proběhne první jazzový showcase festival v ČR

Jazzový showcase festival s názvem Central European Jazz Showcase chystají pořadatelé JazzFestu Brno. Tento typ akce zatím v Česku nemá obdoby. Dvoudenní koncertní přehlídka proběhne v listopadu v Divadle Husa na provázku. 

Pořadatelé mezinárodního festivalu JazzFestBrno rozšiřují své aktivity. Na podzim letošního roku chystají Central European Jazz Showcase (CEJS). Během dvoudenní koncertní přehlídky se představí kapely z České republiky a Rakouska, které budou vybrány na základě kombinace výběru poroty, složené ze zahraničních promotérů po přijetí online přihlášek a nominací festivalů JazzFestBrno a Mladí ladí Jazz. CEJS volně navazuje na soutěž mladých jazzových kapel Central European Jazz Competition, kterou JazzFestBrno pořádal v roce 2018 s dlouhodobým rakouským partnerem Jazzwerkstatt Poysdorf. Kapely vystoupí před typickým showcase publikem – jeho většinu budou tvořit delegáti z řad programových ředitelů festivalů, novinářů, dramaturgů hudebních klubů a koncertních sálů. Akce bude přístupná také veřejnosti. Cílem akce je představit účinkující kapely zahraničním profesionálům, což podpoří jejich šance na koncertování v cizině. Showcase festival se uskuteční v termínu 26.–27. listopadu 2020 v Divadle Husa na provázku.

„Jména českých jazzových muzikantů a kapel se na programech zahraničních klubů a festivalů v současnosti objevují trestuhodně málo, chceme pomoci zvrátit tuto nepříznivou situaci. Reprezentativní jazzový showcase Česku navíc dlouhodobě schází, říká ředitel Vilém Spilka a dodává: „Cílem je ukázat našim zahraničním kolegům, že se ve střední Evropě dělá pozoruhodná jazzová muzika a pobídnout je, ať se na své festivaly nebojí naše kapely zařadit.“

Soutěžní formát zůstane i tentokrát zachován – přítomní delegáti hlasováním určí čtveřici nejlepších soutěžících, kteří budou pozvaní k účinkování v prestižním londýnském klubu Pizza Express Jazz Club. Na showcase se kapely mohou přihlašovat od 12. května do 31. července 2020 pomocí jednoduchého formuláře. Odborná porota, která je složena jak z domácích, tak zahraničních promotérů, vybere postupující do druhého kola – samotného showcase festivalu. Výsledky prvního kola pořadatelé oznámí koncem srpna.

Foto archiv Central European Jazz Competition

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější