V Brně proběhne první jazzový showcase festival v ČR

V Brně proběhne první jazzový showcase festival v ČR

Jazzový showcase festival s názvem Central European Jazz Showcase chystají pořadatelé JazzFestu Brno. Tento typ akce zatím v Česku nemá obdoby. Dvoudenní koncertní přehlídka proběhne v listopadu v Divadle Husa na provázku. 

Pořadatelé mezinárodního festivalu JazzFestBrno rozšiřují své aktivity. Na podzim letošního roku chystají Central European Jazz Showcase (CEJS). Během dvoudenní koncertní přehlídky se představí kapely z České republiky a Rakouska, které budou vybrány na základě kombinace výběru poroty, složené ze zahraničních promotérů po přijetí online přihlášek a nominací festivalů JazzFestBrno a Mladí ladí Jazz. CEJS volně navazuje na soutěž mladých jazzových kapel Central European Jazz Competition, kterou JazzFestBrno pořádal v roce 2018 s dlouhodobým rakouským partnerem Jazzwerkstatt Poysdorf. Kapely vystoupí před typickým showcase publikem – jeho většinu budou tvořit delegáti z řad programových ředitelů festivalů, novinářů, dramaturgů hudebních klubů a koncertních sálů. Akce bude přístupná také veřejnosti. Cílem akce je představit účinkující kapely zahraničním profesionálům, což podpoří jejich šance na koncertování v cizině. Showcase festival se uskuteční v termínu 26.–27. listopadu 2020 v Divadle Husa na provázku.

„Jména českých jazzových muzikantů a kapel se na programech zahraničních klubů a festivalů v současnosti objevují trestuhodně málo, chceme pomoci zvrátit tuto nepříznivou situaci. Reprezentativní jazzový showcase Česku navíc dlouhodobě schází, říká ředitel Vilém Spilka a dodává: „Cílem je ukázat našim zahraničním kolegům, že se ve střední Evropě dělá pozoruhodná jazzová muzika a pobídnout je, ať se na své festivaly nebojí naše kapely zařadit.“

Soutěžní formát zůstane i tentokrát zachován – přítomní delegáti hlasováním určí čtveřici nejlepších soutěžících, kteří budou pozvaní k účinkování v prestižním londýnském klubu Pizza Express Jazz Club. Na showcase se kapely mohou přihlašovat od 12. května do 31. července 2020 pomocí jednoduchého formuláře. Odborná porota, která je složena jak z domácích, tak zahraničních promotérů, vybere postupující do druhého kola – samotného showcase festivalu. Výsledky prvního kola pořadatelé oznámí koncem srpna.

Foto archiv Central European Jazz Competition

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po trojici koncertů, které posluchačům v rámci komorního minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! připravila Filharmonie Brno, se v pátek uskutečnil závěrečný večer nejen tohoto neobvyklého projektu, ale prakticky vzato celé sezóny 2019/2020. Po violoncellové sekci s harfou, harfě s kontrabasem a po bicích nástrojích s projekcí a tancem rozeznělo sál Besedního domu mnohem tradičnější obsazení v podobě smyčcového kvarteta. To samo o sobě ničemu nevadí, ostatně právě smyčcová kvarteta zaujímají v rámci evropské hudební tradice zvláštní místo a v průběhu více než dvou a půl století vzniklo od dob „Papa“ Haydna až po současnost impozantní množství kvalitní hudební literatury. Rozhodně si členové smyčcových kvartet nemohou stěžovat na nedostatek zajímavých děl určených pro jejich obsazení, jako tomu tu a tam bývá u jiných komorních těles. Hudebníci Marie Pšenicová (housle), Jan Rybka (housle), Petr Pšenica (viola) a Lukáš Svoboda (violoncello) však šli (ať již z vlastní, či cizí iniciativy) zcela jinou cestou. Samotná dramaturgie koncertu připomínala spíše zkoušku na blížící se svatební sezónu než závěrečný koncert cyklu, který má uzavřít ročník 2019/2020 i Besední dům.  více

Po úspěšném vystoupení violoncellové sekce s harfou včera dala Filharmonie Brno v nově vzniklém minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! prostor ještě komornějšímu obsazení. Ve středu 27. května měli posluchači možnost navštívit koncert manželské dvojice Ivany Švestkové (harfa) a Marka Švestky (kontrabas). Program sestával nejen ze skladeb určených přímo pro tyto nástroje, ale podobně jako v případě zahajovacího koncertu v této sérii zazněly také úpravy více či méně známých děl světové hudební literatury.  více

Devátý a zároveň poslední díl ze seriálu Průvodce Brno – město hudby UNESCO nese podtitul Electro, beat, multimediavíce

Jsou tomu již takřka tři měsíce, co pandemie koronaviru vtrhla do České republiky, otřásla národní ekonomikou, školstvím i kulturou; bezohledně devalvovala měnu, poslala děti do improvizovaných domácích lavic a pozavírala galerie, divadla, operní domy i hudební sály. Od té doby jsme si museli zvyknout na proměnlivá vládní nařízení, ale také na jistý kulturní půst. Streamovaná videa nezahnala hlad a ani sebelepší nahrávky neutišily žízeň. V posledním květnovém týdnu se společenský i kulturní život opatrně probouzí k životu; otevírají se také dveře brněnského Besedního domu, kde ve čtyřech dnech soubor odehraje celkem osm koncertů. V nově vzniklém komorním „minicyklu“ Konec streamu. Hrajeme zase živě! nabízí Filharmonie Brno koncerty s podnázvy: Cellisté & harfaHarfa & kontrabas duoBicisté & projekce a Smyčcové kvarteto. Prvně jmenovaný se v pondělní podvečer dokonce dočkal nezvyklé předpremiéry, když hudebníci brněnské filharmonie usedli na střeše tržnice na Zelném trhu. Se stejným programem také včera odpoledne zahájili violoncellisté v čele s koncertním mistrem Pavlem Šabackým a harfenistka Dominika Svozilová poslední sérii koncertů v Besedním domě v této nešťastné sezoně.  více

Po Velikonocích se na sociálních sítích a v médiích objevilo oficiální prohlášení, které každému milovníkovi folkloru pokazilo den. Folklorní festival ve Strážnici se letos neuskuteční. Důvody jsou všem dobře známé. Včera začala další vlna koronavirového rozvolňování a my jsme si nejen proto povídali s ředitelem Národního ústavu lidové kultury (NÚLK) ve Strážnici Martinem Šimšou. Je tedy opravdu důvod ke smutku? Na co se můžeme v nejbližší době těšit? A kdy je nejlepší doba navštívit zámecký park a strážnické muzeum v přírodě? Nejen na tyto otázky následující rozhovor odpoví.  více