Velikonoce s juniorským Baletem NdB 2

5. duben 2023, 1:00

Velikonoce s juniorským Baletem NdB 2

Na Zelený čtvrtek a Velký pátek proběhne v divadle Reduta program juniorského Baletu NdB 2 s názvem Adam a Eva / REM / Pampúšik.

Večer se skládá z tří původních choreografií ušitých mladým tanečníkům přímo na tělo. Jednotlivá témata jsou biblická, snová a taky jde o malý manifest dětství za doprovodu klasické a současné hudby s působivou scénografií. Součástí každé reprízy je také promítání video dokumentu o tomto mladém souboru. Zachycuje okolnosti jeho vzniku, představuje členovy souboru a zavede diváky do zákulisí před historicky první premiérou Baletu NdB 2, která se uskutečnila 31. října 2022. Po velikonočních reprízách bude v sále exkluzivně probíhat diskuse s choreografkami. Program je ohlášený na 6. a 7. dubna 2023 od 19:00 v divadle Reduta.

Příběh Adama a Evy je většinou spojován s křesťanským náboženstvím, protože se jedná o starozákonní příběh o stvoření lidské bytosti. Jak všichni víme, Adam a Eva porušili jediný zákaz, který jim Bůh uložil, a ochutnali zakázané ovoce. A tato slabost lidských bytostí, která střídá touhu s pokušením, přetrvává v lidech dodnes. Stále aktuální a věčné téma lidského rodu do dnešní doby.

Zdají se vám sny? Pamatujete si je? Navštivte s námi jeden takový sen, s názvem REM přímo na jevišti, který je inspirován nejen sny samotné choreografky, ale také obrazy René Magritta či myšlenkami polského umělce Stanisława Ignace Witkiewicze. Ve světě snů se může stát cokoliv. A často to jediné, co nám ze snů zůstane, je pocit, který přesto, že je silný, nelze formulovat slovy.

Choreografie Pampúšik je malým manifestem dětství. Hlavní roli ztvárňuje lidská loutka, kterou postupně naplňuje zklamání. Tak, jako se v každém z nás od dětství postupně objevuje a nepozorovaně proklouzává do našeho bytí s přicházejícím dospíváním a životní rutinou. Pojďme se odvázat, vystoupit z našich „dospěláckých“ životů, hrát si, být volní a nechat se unášet radostmi i hloupostmi.

REM/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější