Velikonoční koncerty v MdB: vystoupí Iva Bittová, Markéta Cukrová nebo Vilém Veverka

Velikonoční koncerty v MdB: vystoupí Iva Bittová, Markéta Cukrová nebo Vilém Veverka

Velikonoční koncerty proběhnou v Městském divadle Brno v pátek a v sobotu během velikonočního víkendu. Mezi letošními hosty jsou Iva Bittová, Ondřej Vaníček, Markéta Cukrová, Vilém Veverka a pěvecký sbor Ars Brunensis s orchestrem Městského divadla Brno pod vedením sbormistra a šéfdirigenta Dana Kalouska.

V rámci programu obou koncertů zazní Stabat Mater velšského skladatele Karla Jenkinse, autora projektu Adiemus. Skladbu z roku 2008 provede zpěvačka Iva Bittová Ondřej Vaníček s flétnou shakuhachi. Svým zpěvem program obohatí také mezzosopranistka Markéta Cukrová, která je vyhledávanou všestrannou interpretkou hudby od středověku po 20. století.

Dále zazní dvě skladby Zdenka Merty – Klaunovo jarní odpoledne a Over the Horizon (Concerto for Nine Fingers). Tématicky patří jeho skladby spíše ke světským radostem či starým slovanským zvykům vyprovázení Morany a vítání její sestry Vesny. Obě kompozice vznikly v roce 2021 a provede je samotný autor Zdeněk Merta a talentovaná dvanáctiletá klavíristka, žákyně ZUŠ Ilji Hurníka v Praze Klára Gibišová, která je držitelkou mnoha cen z dětských klavírních soutěží a byla hostem Pražského jara 2022. Vystoupí také nekonvenční hobojista Vilém Veverka, dřívější sólista Filharmonie Brno. V programu koncertu bude účinkovat též smíšený pěvecký sbor Ars Brunensis a početný orchestr Městského divadla Brno pod vedením sbormistra a šéfdirigenta Dana Kalouska.

Slavnostní Velikonoční koncert se uskuteční v pátek 7. dubna v 19:00 a v sobotu 8. dubna v 18:00 2023 na Hudební scéně Městského divadla Brno.

Iva Bittová/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

VELIKONOČNÍ KONCERT

7.4.2023, 19:00 / Hudební scéna MDB

VELIKONOČNÍ KONCERT

8.4.2023, 18:00 / Hudební scéna MDB

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější