Vikingští hip hopeři Movits! představí Brnu nové album

Vikingští hip hopeři Movits! představí Brnu nové album

Švédské trio Movits! opět zavítá do brněnského klubu Fléda. V listopadu zde představí nové dvojalbum "V.", na kterém spolupracovalo s několika švédskými rappery a hudebníky z alternativní scény.

Švédské trio Movits! naposledy vystoupilo v Brně v únoru 2017 s show k tehdejší nahrávce Dom försökte begrava oss, dom visste inte att vi varfrön (2015). Zpívají výhradně ve švédštině a Jejich tvorba se dá popsat jako originální symbióza jazzu, hip hopu, starého švédského folku a tvrdohlavé vikingské nátury. Nyní se do Brna vrací ve složení Johan Rensfeldt (zpěv, texty), Anders Rensfeldt (DJ a multiinstrumentalista) a Joakim One-Take Nilsson (saxofon). Na jejich novém dvojalbu se podílelo například hip hopové uskupení Tjuvjakt, rappeři Herbert Munkhammar, Zacke a Erik Emanuel nebo alternativní hudebnice Constine. Brněnský koncert je naplánovaný na 13. listopadu 2019 od 20:00 v klubu Fléda.

Výsledkem jejich spolupráce je dvojdílná deska, jejíž první část V:I (2018) je podle slov Johana Rensfeldta modernější a silně inspirovaná atlantským rapem, zatímco druhá V:II (2019) o něco temnější, klidnější a cinematičtější. „Tentokrát jsme spíš experimentovali, než dělali, co se od nás čekalo,“ glosuje práci na albu Johan Rensfeldt a s nadsázkou dodává: „Dělat dvojitá alba je nejmodernější věc, kterou můžete v dnešní épíčkové společnosti udělat. Dostali jsme se do víru kreativity, který jsme nemohli zastavit. Takže V je takový maximalistický homerun s klasickým Movitsovským zvukem v novém hávu – něco jako horda slonů na karnevalu v Mississippi!“

Movits!/ foto archiv klub Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější