Vilu Stiassni rozezní Händlovy kantáty

Vilu Stiassni rozezní Händlovy kantáty

Scénické ztvárnění tří kantát Georga Friedricha Händela Tři ženy - tři osudy, které tématicky spojují neblahé životní události hlavních hrdinek, zazní během dvou večerů v impozantních prostorách brněnské funkcionalistické vily.

Tři ženské osudy se propojí během dvou koncertů, které pořádá Opera na cestách. Dramaturgyně a režisérka scénického ztvárnění Händlových kantát Patricie Částková vybrala tři příběhy z historie: Žena znásilněná – La Lucrezia, žena, matka a milenka – Agrippina a žena zrazená v lásce – Armida. Jejich osudy vyvolaly v historii i prudké reakce a byly zpracovány různými umělci. Koncerty se uskuteční 13. a 14. června od 20:00 ve vile Stiassni.

Patricie Částková o Händlově díle řekla: „Händelovy vokální skladby komornějšího charakteru patří k těm spíše opomíjeným, přestože tvoří nesmírně hodnotnou a inspirující část jeho tvorby. Takovými díly jsou i italské kantáty, které napsal v době svého pobytu v Itálii v letech 1706-1710. Jedná se o více než osmdesát kantát, ve kterých mladý skladatel projevil svou výjimečnou melodickou invenci, schopnost dramatického cítění a zkratky. Především ale hluboké porozumění pro to, co se skrývá v hlubinách lidských duší. Italské kantáty jsou díla, která položila základ k Händelovým jedinečným operám a oratoriím.“

Händlovy kantáty zazní v podání sólistek: Andrey Široké, Laily Cathleen Neuman (NL), Stanislavy Jirků a Orchestru Plaisirs de Musique, který je doprovodí hrou na dobové nástroje.

Foto Filip Šlapal

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Tři ženy - tři osudy

13.6.2015, 20:00 / Vila Stiassni

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více

Sobotní večer ovládl brněnské Sono Centrum příval energie a temperamentu, který zde vnesl VSLPT Poľana. Tento soubor, který zpracovává folklor Slovenska zde oslavil 70. výročí svého vzniku.  více

S dramaturgicky pestrým programem zavítal na včerejší koncert Moravského podzimu, který se již přehoupl do své druhé poloviny, Basilejský komorní orchestr spolu s polským klavíristou Piotrem Anderszewskim. V dílech Mozarta a Schumanna se sólista představil zároveň v roli dirigenta zpoza koncertního křídla. Téměř plný sál Besedního domu se tak stal dějištěm více než dvouhodinového koncertního programu.   více

V prostorech neogotického Českobratrského evangelického chrámu J. A. Komenského zněla při pátém večeru festivalu Moravský podzim duchovní hudba pro sbor a varhany. Programu s názvem Martinů Voices vedle stejnojmenného sboru dále dominovaly varhanistka Linda Sítková a čtyřčlenný soubor lesních rohů. To vše za řízení sbormistra Lukáše Vasilka.  více