VUS Ondráš provede diváky Krajinou času

VUS Ondráš provede diváky Krajinou času

Vojenský umělecký soubor Ondráš připravuje nový projekt, ve kterém se představí obě profesionální části souboru a společně oslaví již 65 let od svého založení. Krajinou času je mozaika folklorních tanců a hudby z vybraných regionů Čech, Moravy, Slezska i Slovenska.

Témata jsou zpracována pro taneční a hudební profesionální skupinu pěti tanečních párů, dvanáct muzikantů a zpěvačku. „Pro režiséra zvyklého na herce je práce s tanečním souborem velký rozdíl. Neustále si musí opakovat, že diváci folkloru jsou zvyklí na něco jiného, než ti divadelní. Více než charaktery daného tance se zabývám emocemi, temporytmem a vztahy mezi postavami,“ říká Tomáš Koňařík, režisér představení, a dodává: „Chtěli bychom divadelní prostředky využít tak, aby vynikly jemnější emoce, kterými se v tanečních formách umělci obecně nevyjadřují.“

Představení Krajinou času bude poprvé možné vidět ve čtvrtek 28. března 2019 od 19:30 v Divadle Bolka Polívky.

Mezi hudebníky, kteří se na tvorbě představení podíleli, je například cimbalista Jiří Gužík, dlouholetý bývalý člen souboru, nebo Jan Rokyta ml., který v posledních letech s Ondrášem často spolupracuje. Při tvorbě choreografií se vystřídalo také více autorů, jako Ladislava Košíková (Hradišťan, Uherské Hradiště), Stanislav Marišler (SĽUK, Bratislava) či Kateřina a Tomáš Jehličkovi (Mladina, Plzeň).

Premiérové představení je benefiční, výtěžek ze vstupného bude věnován Nadačnímu fondu dětské onkologie Krtek a Vojenskému fondu solidarity. Záštitu nad představením převzal státní tajemník Ministerstva obrany Ing. Petr Vančura. Poděkování patří Jihomoravskému kraji za jeho dlouhodobou podporu a Divadlu Bolka Polívky za pořadatelskou spolupráci. Ondráš byl založen v roce 1954 a ke svému půlkulatému výročí letos chystá dvě premiéry.

Krajinou času/ foto archiv VUS Ondráš

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější