Vychází album s písničkami ze seriálu Mlsné medvědí příběhy. Autorem hudby je Prokop Holoubek

Vychází album s písničkami ze seriálu Mlsné medvědí příběhy. Autorem hudby je Prokop Holoubek

Soundtrack z dětského seriálu Mlsné medvědí příběhy, který začátkem roku uvedla Česká televize jako večerníček, vychází online. Autorem hudby je Prokop Holoubek, člen skupiny Midi Lidi. Jednotlivé postavy z večerníčku nazpívali herci jako David Novotný, Lukáš Příkazký, Jan Vondráček, Robert Mikluš nebo Jan Cina.

Soundtrack s hudbou z Mlsných medvědích příběhů vychází jako digitální album, které čítá 36 skladeb, z toho 12 písniček, které nazpívali David Novotný, Lukáš Příkazký, Jan Vondráček, Robert Mikluš, Jan Cina a Pavla Tomicová a také 24 instrumentálních skladeb. 16. dubna vychází také anglická verze a jsou v jednání i další jazykové mutace pro trhy, kde se seriál vysílá.

Skupina Midi Lidi, které je Prokop Holoubek zakládajícím členem, má za sebou několik úspěšných soundtracků, za hudbu k filmu Protektor (r. Marek Najbrt) obdrželi Českého lva. Pro dětský film však nikdy neskládali:  “Autorky měly jasnou představu o zvuku, chtěly kombinaci elektroniky a živých nástrojů a to je vlastně zvuk Midi Lidi. Oslovily nás a když jsem jim poslal svá, do té doby kapelou odmítaná dema jako “hudba do večerníčků”, líbila se jim natolik, že mě hned vzaly do týmu. Skládal jsem si tuhle hudbu dlouho jen pro sebe a nikdy mě nenapadlo, že by mohla zaznít ve skutečném večerníčku. Nic se neděje náhodou!” říká Holoubek.

mlsne_medvedi_pribehy_booklet

Hudba, kterou Holoubek pro Mlsné medvědí příběhy složil, obsahuje jak programované elektronické nástroje, tak akustické nástroje hrané naživo i reálné ruchy, slyšíme tam disco i tklivé melodie s klarinetem: “Bavilo mě používat staré analogové syntezátory a předpotopní drummachines, v kombinaci s akustickou kytarou, flétnami či banjem vznikla docela specifická zvuková paleta místy s jemným retro nádechem. Nestydím se přiznat, že k mým formativním vzorům už od dětství patří mj. Zdeněk Liška nebo Petr Skoumal, kteří elektroniku ve filmové hudbě hojně využívali” doplňuje Holoubek. Práce na filmové hudbě nakonec trvala déle než čtyři roky, výroba celého seriálu trvala více než šest let.

Mlsné medvědí příběhy popisují dobrodružství dvou nejlepších medvědích kamarádů, kteří spolu bydlí v útulném lesním domečku. Ze všeho nejraději mlsají a většinu svých dobrodružství prožívají na cestě za plnými bříšky. Medvědí příběhy si získaly od svého prvního uvedení v kinech v roce 2019 řadu fanoušků z řad děti i dospělých. Hlasy ústřední dvojici medvědů zapůjčili herci David Novotný a Lukáš Příkazký, dále zde zazní hlasy Zuzany Bydžovské, Jana Ciny, Pavly Tomicové, Jana Vondráčka a Roberta Mikluše.

Za animovanými příběhy medvědů, které už byly promítány na více než osmdesáti mezinárodních soutěžních festivalech a přehlídkách po celém světě, stojí výtvarník Filip Pošivač, režisérky Kateřina Karhánková a Alexandra Májová s producentkou Barborou Příkaskou ze společnosti Bionaut. Mezinárodní distribuci zajišťuje francouzská distribuční společnost Dandelooo, seriál tak uvidí děti po celém světě. Zakoupila jej například francouzská France TV a veřejnoprávní televize ve Finsku, Belgii, Dánsku, Izraeli, Mexiku, Argentině nebo Jižni Korei. Kromě seriálu tvůrci v dubnu vydávají Vekou medvědí kuchařku pro děti a rodiče a pohádkovou knížku Mlsné medvědí příběhy. Více o medvědech najdete zde.

Prokop Holoubek/ foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější