Vychází album s písničkami ze seriálu Mlsné medvědí příběhy. Autorem hudby je Prokop Holoubek

Vychází album s písničkami ze seriálu Mlsné medvědí příběhy. Autorem hudby je Prokop Holoubek

Soundtrack z dětského seriálu Mlsné medvědí příběhy, který začátkem roku uvedla Česká televize jako večerníček, vychází online. Autorem hudby je Prokop Holoubek, člen skupiny Midi Lidi. Jednotlivé postavy z večerníčku nazpívali herci jako David Novotný, Lukáš Příkazký, Jan Vondráček, Robert Mikluš nebo Jan Cina.

Soundtrack s hudbou z Mlsných medvědích příběhů vychází jako digitální album, které čítá 36 skladeb, z toho 12 písniček, které nazpívali David Novotný, Lukáš Příkazký, Jan Vondráček, Robert Mikluš, Jan Cina a Pavla Tomicová a také 24 instrumentálních skladeb. 16. dubna vychází také anglická verze a jsou v jednání i další jazykové mutace pro trhy, kde se seriál vysílá.

Skupina Midi Lidi, které je Prokop Holoubek zakládajícím členem, má za sebou několik úspěšných soundtracků, za hudbu k filmu Protektor (r. Marek Najbrt) obdrželi Českého lva. Pro dětský film však nikdy neskládali:  “Autorky měly jasnou představu o zvuku, chtěly kombinaci elektroniky a živých nástrojů a to je vlastně zvuk Midi Lidi. Oslovily nás a když jsem jim poslal svá, do té doby kapelou odmítaná dema jako “hudba do večerníčků”, líbila se jim natolik, že mě hned vzaly do týmu. Skládal jsem si tuhle hudbu dlouho jen pro sebe a nikdy mě nenapadlo, že by mohla zaznít ve skutečném večerníčku. Nic se neděje náhodou!” říká Holoubek.

mlsne_medvedi_pribehy_booklet

Hudba, kterou Holoubek pro Mlsné medvědí příběhy složil, obsahuje jak programované elektronické nástroje, tak akustické nástroje hrané naživo i reálné ruchy, slyšíme tam disco i tklivé melodie s klarinetem: “Bavilo mě používat staré analogové syntezátory a předpotopní drummachines, v kombinaci s akustickou kytarou, flétnami či banjem vznikla docela specifická zvuková paleta místy s jemným retro nádechem. Nestydím se přiznat, že k mým formativním vzorům už od dětství patří mj. Zdeněk Liška nebo Petr Skoumal, kteří elektroniku ve filmové hudbě hojně využívali” doplňuje Holoubek. Práce na filmové hudbě nakonec trvala déle než čtyři roky, výroba celého seriálu trvala více než šest let.

Mlsné medvědí příběhy popisují dobrodružství dvou nejlepších medvědích kamarádů, kteří spolu bydlí v útulném lesním domečku. Ze všeho nejraději mlsají a většinu svých dobrodružství prožívají na cestě za plnými bříšky. Medvědí příběhy si získaly od svého prvního uvedení v kinech v roce 2019 řadu fanoušků z řad děti i dospělých. Hlasy ústřední dvojici medvědů zapůjčili herci David Novotný a Lukáš Příkazký, dále zde zazní hlasy Zuzany Bydžovské, Jana Ciny, Pavly Tomicové, Jana Vondráčka a Roberta Mikluše.

Za animovanými příběhy medvědů, které už byly promítány na více než osmdesáti mezinárodních soutěžních festivalech a přehlídkách po celém světě, stojí výtvarník Filip Pošivač, režisérky Kateřina Karhánková a Alexandra Májová s producentkou Barborou Příkaskou ze společnosti Bionaut. Mezinárodní distribuci zajišťuje francouzská distribuční společnost Dandelooo, seriál tak uvidí děti po celém světě. Zakoupila jej například francouzská France TV a veřejnoprávní televize ve Finsku, Belgii, Dánsku, Izraeli, Mexiku, Argentině nebo Jižni Korei. Kromě seriálu tvůrci v dubnu vydávají Vekou medvědí kuchařku pro děti a rodiče a pohádkovou knížku Mlsné medvědí příběhy. Více o medvědech najdete zde.

Prokop Holoubek/ foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více