Vychází nové album Hradišťanu

Vychází nové album Hradišťanu

Nové autorské písňové album Jiřího Pavlici a Hradišťanu nese název Vteřiny křehké. Na nahrávku vybral a zhudebnil Jiří Pavlica patnáct básní různých autorů, které spolu korespondují a vytvářejí harmonický celek vypovídající o radostech a strastech lidského života. Pro autora všech skladeb na albu, Jiřího Pavlicu, má toto album zásadní význam. „Tato nahrávka je má osobní výpověď. Je to postoj člověka, který v životě leccos prožil a má na svět a vše v něm svůj jasný a kontinuální názor. Každému z nás se může život naprosto změnit během okamžiku, protože každá vteřina našeho bytí je velmi křehká a vratká.“ Vybrané texty Jana Skácela, Michala Stránského, Františka Novotného, Dušana Vančury Josefa Veselého, Evy Kociánové a Alžběty Šáchové souzní s tímto tématem a dohromady tvoří jednotný celek. Síla tématu se odrazila i na volnějším až baladičtějším vyznění nahrávky.

Album se nahrávalo na jaře roku 2014 ve studiu Michael a kromě Jiřího Pavlici a Hradišťanu navštívili při nahrávání studio také různí hosté. Na anglický roh a hoboj hrál Vladislav Borovka (člen České filharmonie), na flétnu nai Michal Zpěvák, na kytary Jiří Kučerovský a Michael Vašíček. Kromě stálé členky a sólové zpěvačky Hradišťanu Alice Holubové, se na nahrávce objeví také dva další zpěvačky – Vendula Pančochová a Kristýna Daňhelová, jako host představí také anglicky zpívající Kolib. Mezi novinkami Hradišťanu je tedy kromě využití flétny nai, elektrické kytary či rytmické smyčky také zařazení skladby A Second of Temptation nazpívané v angličtině. Všechny tyto novinky slouží celkové barevnosti nahrávky a korespondují s myšlenkou alba.

CD je zabaleno v digipacku a obsahuje booklet o 32 stranách. Každá z písní je ilustrována fotografií Vratislava Hnátka, který je také autorem titulní fotografie. Novou nahrávku vydal label Indies Scope a Hradišťan ji uvede na speciálním koncertu 18. června v brněnském Sono Centru.

Jiří Pavlica, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Každá z patnácti skladeb, včetně úvodní titulní miniatury, motta celého alba, obstojí i sama o sobě. Každá ta píseň nás jako posluchače může obohatit, aniž bychom nutně museli znát ty ostatní. Celek je však i v tomto případě víc než pouhý součet jednotlivých částí.  více


Vydá-li kapela nové album po deseti letech a nazve je Dej si čas, zavání to sympatickou sebeironií. Jenže co je to deset let proti prodlevám u jiných kapel, jejich fanoušci na novinku čekali osmnáct (AG Flek) nebo dokonce třicet let (Progres 2). U Mošen to prý bylo navíc tak, že nové album začalo vznikat už před pár lety, ale skupina na ně chtěla zařadit některé úplně nové písně, které potřeboval docvičit a docizelovat.  více

Ten večer byl nejen slavnostní, mimořádně obsazený, ale zejména v mnoha optikách hodnotný, přínosný i významný. Nablýskané baletní gala souboru Národního divadla Brno včera v Janáčkově divadle totiž ukázalo mnoho důležitých věcí. Jednak se galakoncert odkázal k úctyhodnému stému výročí baletního souboru v Brně, dále představil město jako respektované ohnisko tanečního umění, kam neváhají přijet největší hvězdy současnosti. A  konečně: v této prvoligové konkurenci obstál i domácí soubor, který se poměřil s evropskou špičkou. Připočtěte k tomu ještě opravdu bouřící nabitý sál Janáčkovy opery čili přes tisícovku spokojených diváků a výše avizované umělecké zisky jsou završené.  více

Stylově rozkročený je abonentský cyklus Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ už v názvu a dramaturgický plán staví na uvádění hudby starších období do souvislostí s hudbou (post)moderní. Po zahajovacím koncertu abonmá, na kterém si posluchači mohli vychutnat díla Antonína Dvořáka a Laurie Anderson vedle sebe, na koncertech 23. a 24. ledna pořadatelé postavili skladby vzdálené bezmála tři století. První polovina večera patřila kantátám Liebster Jesu, mein Verlangen a Also hat Gott die Welt geliebt Johanna Sebastiana Bacha, ta druhá pak Requiem nejvýznamnějšího současného arménského skladatele Tigrana Mansurjana, který byl provedení přítomen. Ve všech skladbách vystoupili sopranistka Anja Petersen a barytonista Andrew Redmond, kteří stanuli také u premiéry Mansurjanova díla v roce 2011, a sbor Czech Ensemble Baroque Choir pod vedením Terezy Válkové. Koncert řídil Alexander Liebreich, na jehož objednávku bylo pro Mnichovský komorní orchestr a berlínský sbor RIAS toto Requiem zkomponováno. Společně s Anjou Petersen a Andrewem Redmondem nahrál Alexander Liebreich v minulém roce Requiem pro ECM Records. Výsledný nosič byl nominován nejen na cenu Grammy, ale obdržel také prestižní International Classical Music Award.  více

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více

Třetí koncert abonentního cyklu Filharmonie Brno Doma I nazvaný Z Nové Říše do světa včera představil v Besedním domě tvorbu autorů, které pojí společný původ v Nové Říši i skutečnost, že jsou jejich díla v koncertních sálech dosud uváděna velmi zřídka. Jako klíčový bod vzácného programu se měl podle původního plánu představit koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička – role sólového houslisty a hráčského středobodu večera se však po ohlášení Vodičkovy indispozice s předstihem pouhých dvou dní ujal houslový virtuos Milan Paľa. Skladby novoříšských rodáků Jana Nováka a Antonína a Pavla Vranických řídil stálý dirigent Janáčkovy opery Robert Kružík.  více