Vyšlo nové album Tara Fuki Winna

Vyšlo nové album Tara Fuki Winna

Duu Tara Fuki se podařilo na novém albu Winna připravit nevšední hudební zážitek. Obě interpretky si vystačily bez hostů a dávají tak vzpomenout v tom nejlepším smyslu na svůj debut Piosenki do snu.

Po čtyřech letech od čtvrté řadové nahrávky Sens natočily Andrea Konstankiewicz s Dorotou Barovou devět nových skladeb. Nahrávání alba Winna probíhalo v létě 2014 ve studiu Cyberbaobab ve spolupráci s Miroslavem Chyškou (Ilustratosféra), který se na CD podílí také producentsky. Autorka převážné části textů Dorota Barová potvrzuje, že koncepce alba byla jasná od začátku: „Chtěly jsme udělat desku zase samy, bez hostů. Cítily jsme, že materiál a nápady jsou silné. Samozřejmě, že to není úplně čistý záznam písní, jak je hrajeme na koncertech. Využily jsme možnosti nahrávacího studia a do některých skladeb jsme si dohrály a dozpívaly další melodie.“

Album je převážně oproštěné i od elektroniky. „Jak písně vznikaly, tak vlastně ta potřeba okořenit je elektronikou nebyla. Myslím, že fungují samy o sobě tak, jak jsou. Podle mě je to taky tím, že pořád přemýšlíme akusticky“, sděluje Dorota Bárová. Ta je autorkou sedmi textů, které jsou, tak jako na všech předchozích nahrávkách, v polštině. Dámy také opět nezapomněly na svého oblíbeného polského básníka K. K. Baczynskeho a zhudebnily jeho báseň Piosenka dla Anni. Jediný český text Závrať napsala Andrea Konstankiewicz.

Ta žije ve Francii a do ČR se vrací nepravidelně, ale Tara Fuki stále pokračují ve své činnosti. „ Je pravda, že to trochu komplikuje přípravu nahrávek, ale čtyři roky není zas tak dlouhá doba. Navíc v mezičasí vznikaly nové písničky, které už hrajeme nějaký čas na koncertech. Ale samozřejmě i vzdálenost mezi Českem a Francií v tom hraje roli. Taky se mi narodil syn, kterému teď bude rok“, svěřuje se Dorota Bárová, proč Tara Fuki vystupují a nahrávají tak sporadicky. Ale tím více se Tarafuki soustředí na vytříbenost svých nahrávek. Oceňují jak fanoušci, tak odborná kritika a dámy již obdržely tři ocenění Anděl.

Kolekce devíti skladeb se nese ve velice intimní a naléhavé atmosféře podzimu a deště. Její jemná rytmická repetitivnost vybízí k hlubšímu vnímání pomíjivosti času a ve spojení s uhrančivými vokály Doroty Barové nás vrací na prvopočátek, ve kterém vše teprve vzniká.

Album Winna vyšlo u Indies Scope, speciální koncert k vydání alba se bude konat 21. ledna 2015 v pražském Divadle Archa. Mimořádným hostem bude Aneta Langerová.

Foto Jan Tichý a archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Urbanfolkovému duu Kieslowski dnes vychází třetí řadové album nazvané Mezi lopatky. Poslechněte si z něj ukázky. Do distribuce jde také Hopetown indiepopové kapely Holden Caulfield.  více


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější