Začíná Jazz Brno 2013

10. září 2013, 8:53

Začíná Jazz Brno 2013

Průběžný mezinárodní hudební festival Jazz Brno potrvá od 10. září do 17. prosince 2013 a přináší celkem 19 jazzových večerů v klubu Stará Pekárna. Představí postupně maďarské, francouzské, norské, bulharské, ázerbájdžánské, slovenské, slovinské, americké a jihoafrické umělce. Největšími hvězdami pekárenského jazzového podzimu budou zpěvačky Aubrey Johnson z Bostonu a Melanie Scholtz z Kapského Města. Letošní ročník klade důraz na maďarské jazzové zpěvačky a jihoafrické hudebníky (vždy po třech interpretech). Na prvním koncertu celé série – tedy dnes – budou od 19 hodin u vchodu a na baru k dispozici permanentky za akční cenu 380 Kč! (Permanentky jsou dvě – Modern Jazz a Vocal Jazz.)

Vstupné na jednotlivé koncerty Jazz Brno 2013 se bude pohybovat od 90 Kč (předprodeje) a 130 Kč (na místě). Využijte prosím tedy možnosti zakoupení vstupenek ve třech předprodejních místech (Indies + Dům pánů z Lipé v centru Brna + bar Staré Pekárny), kde budou vždy výrazně levnější než večer na místě. Je možné využít i mailové objednávky vstupenek na adrese sveda.art@seznam.cz  Úprava sálu (sezení, kombinovaná úprava či stání) bude přizpůsobena jak charakteru hudby, tak očekávanému zájmu publika. Změna programu i sestav je (bohužel tak jako vždy) vyhrazena.

Kompletní program

út 10. 9. Erika Kertesz Duo (Maďarsko), vocal & guitar
út 17. 9. Mydy Rabycad (CZ), electroswing, perm. VOCAL JAZZ
út 24. 9. Stefan Orins Trio (Francie), modern piano jazz, perm. MODERN JAZZ
út 1. 10. Walter Phishbacher New York Trio (USA), acoustic piano jazz, perm. VOCAL JAZZ
čt 3. 10. JazzBalk (Bulh./Ázerb./SK/ČR), balkánská muzika, v jazzových aranžích, perm. MODERN JAZZ
út 8. 10. Aubrey Johnson Quintet (USA/CZ), vocal jazz, perm. VOCAL JAZZ
út 15. 10. Rus Nerwich Quartet (JAR/CZ), modern saxophone jazz, perm. MODERN JAZZ
čt 17. 10. Trio de Janeiro (CZ), funkjazz, perm. VOCAL JAZZ
út 22. 10. Didrik Ingvaldsen Quartet (Norsko/CZ), modern & improvising jazz, perm. MODERN JAZZ
st 30. 10. Ludmila Štefániková Female Quartet (USA/SK), modern vocal jazz, perm. VOCAL JAZZ
čt 7. 11. Linda Kovacs Duo (Maďarsko), vocal & bass, perm. MODERN JAZZ
út 12. 11. Jonathan Crossley Trio (JAR/CZ), electric guitar jazz, perm. VOCAL JAZZ
út 19. 11. Fake Moustache (CZ/SK), modern jazz, perm. MODERN JAZZ
út 26. 11. MulliGang (CZ), bebop & cool jazz, perm. VOCAL JAZZ
út 3. 12. Veronika Harcsa Duo (Maďarsko), vocal & guitar, perm. MODERN JAZZ
čt 5. 12. Hoochie Coochie Band (CZ), Mississippi Delta blues, perm. VOCAL JAZZ
út 10. 12. Paul Batto Jr. Duo (Slovinsko/CZ), blues, spirituals & gospels, perm. MODERN JAZZ
čt 12. 12. Sant Roche (CZ), jazzrockový šanson, perm. VOCAL JAZZ
út 17. 12. Melanie Scholtz Quartet (JAR/CZ), modern vocal jazz, perm. MODERN JAZZ

Foto Melanie Scholtz, archiv Jazz Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější