Začíná sezona přenosů z Metropolitní opery. Vystoupí Anna Netrebko, Joyce DiDonato nebo Jusif Ajvazov

Začíná sezona přenosů z Metropolitní opery. Vystoupí Anna Netrebko, Joyce DiDonato nebo Jusif Ajvazov

Již zítra začíná v Univerzitním kině Scala sezona přenosů z Metropolitní opery. Metropolitní opera v New Yorku zahajuje program přímých přenosů do kin pro sezonu 2019/20. Do českých kinosálů míří celkem deset inscenací, z toho pět nových. K vidění budou operní inscenace jako Tosca, Turandot nebo Madama Butterfly. Mezi novinkami pak například Porgy a Bess George Gershwina nebo Achnaton Philipa Glasse. Sezonu přenosů zahájí Pucciniho Turandot v čele se sopranistkou Christine Goerke a pod taktovkou hudebního ředitele Met Yannicka Nézet-Séguina.

Diváci se mohou i v následujících přenosech těšit na uznávaní hvězdy operního světa jako sopranistku Annu Netrebko, Jusifa Ajvazova, mezzosopranistku Joyce DiDonato, sopranistku Dianu Damrau, barytonistu Petera Matteie nebo basbarytonistu Sira Bryna Terfela. První přenos proběhne už zítra, tedy 19. října od 18:45 v kině Scala. 

Mezi novinkami v repertoáru je například soudobé operní dílo Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. V příběhu o rebelantském egyptském faraonovi ztvární hlavní roli kontratenorista Anthony Roth Costanzo pod taktovkou Karen Kamensek. Peter Mattei se zase ujme titulní role v Bergově Vojckovi. Vrcholné dílo operního expresionismu je novou inscenací známého výtvarného umělce a úspěšného režiséra Williama Kentridge. Orchestr bude řídit už zmiňovaný Yannick Nézet-Séguin.

Po téměř třech dekádách se na jeviště Metropolitní opery vrací opera Porgy a Bess George Gershwina, dílo, které dokázalo propojit americký jazz a evropskou operní tradici. V režii Jamese Robinsona titulní role ztvární Eric Owens a Angel Blue pod taktovkou Davida Robertsona. Naopak poprvé v historii uvede Met Händelovu operu Agrippina v titulní roli s Joyce DiDonato. Satirické dílo o sexu, moci a politice dostalo tentokrát moderní podobu. Poslední novou inscenací, kterou diváci uvidí v přímém přenosu, bude Wagnerův Bludný Holanďan v titulní roli se Sirem Brynem Terfelem

Vedle klasického díla Turandot bude provedena také Manon, vrcholné dílo francouzské opery z pera Julese Masseneta. Anna Netrebko vystoupí v titulní roli jiné Pucciniho klasiky Tosca. Diana Damrau a Jamie Barton spolu soupeří v tragickém příběhu skotské panovnice Marie Stuartovny, druhé části Donizettiho tudorovské trilogie.

Termíny přímých přenosů sezóny 2019/2020:

Sobota 19. říjen 2019 – TURANDOT 

Sobota 26. říjen 2019 – MANON

Sobota 9. listopad 2019 – MADAMA BUTTERFLY 

Sobota 23. listopad 2019 – ACHNATON 

Sobota 11. leden 2020 – VOJCEK

Sobota 1. únor 2020 – PORGY A BESS 

Sobota 29. únor 2020 – AGRIPPINA

Sobota 14. březen 2020 – BLUDNÝ HOLANĎAN 

Sobota 11. duben 2020 – TOSCA

Sobota 9. květen 2020 – MARIE STUARTOVNA 

Manon/ foto web MET

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější