Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Workshop pro skladatele od šesti let pořádá v Hradci nad Moravicí umělecké Sdružení Q.

Desátý ročník Dílny pro nejmladší skladatele se opět uskuteční v prostředí zámku v Hradci nad Moravicí. Všechny děti starší 6 let se zájmem o komponování jsou srdečně zvány. Mladí skladatelé jsou vyzváni k zaslání alespoň jedné své skladby, se kterou se bude pracovat v rámci workshopů a která bude provedena lektory kurzů na závěrečném koncertě. Skladba by měla být pro tyto nástroje: flétna, kvinton (pětistrunné housle) či viola, violoncello, kontrabas, klavír a zpěv (ženský hlas) nebo jejich libovolnou kombinaci. Také můžete zaslat skladbu pro nástroj, na který hrajete, a sami si ji na koncertě zahrát, délka skladby je maximálně 8 minut.

Jako lektoři na kurz přijedou Jan Kavan, Sára Medková, Peter Graham, Markéta Dvořáková,Ivo Medek, Jana Pavlíčková, Vít Zouhar, Jan Dvořák, Gabriela Coufalová, Gabriela Všetičková, Gabriela Vermelho, Jaromír Synek a Matouš Synek. Dílna pro nejmladší skladatele se koná ve dnech 18.–21. 6. 2015, přihlášku spolu se skladbou zasílejte do 30. dubna 2015 na adresu Markéta Dvořáková, Jana Maluchy 126/7, 700 30 Ostrava – Dubina nebo na emailovou adresu marketacomposer@email.cz. O přijetí na kurzy budete vyrozuměni e-mailem do konce května 2015. Kurzovné je zdarma, ubytování a stravu si hradí účastníci sami.

Pro účastníky Dílny zároveň vyhlašujeme 8. ročník soutěže s názvem Malý vynálezce. Úkolem je vymyslet a sestavit (slepit, svázat, či jinak dát dohromady) nějaký hudební nástroj. Jedinou podmínkou je, aby nástroj vydával libovolný zvuk (nemusí to být naladěný tón, stačí zvuk). Může to být nástroj drnkací, foukací, chřestící, bicí, plastový, kovový i kombinovaný. Nástroj přivezte, využijeme ho při společných improvizacích. Nejzajímavější nástroj bude vyhodnocen a jeho vynálezce čeká sladká odměna.

Foto Kankovaa, wikipedia

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Možná nežijeme jen jeden život a možná bychom se měli držet osvědčených postupů, pokud nám záleží na okamžitém úspěchu. Jaké to je vytvářet nové reality, několik jich prožívat, vyrovnávat se s nimi a najít mezi nimi tu snesitelnou. Jak zlikvidovat impulzivního umělce, který nás zevnitř nutí bourat stereotypy i konvence a žene nás do nepředvídatelných situací i existenčního rizika. Přinejmenším tyto úvahy nám předkládají Ivo MedekMarkéta Dvořáková ve svém operním thrilleru Alice in Bedvíce

Světovou premiéru Alice in Bed chystá tento týden Národní divadlo Brno, jako režisér a výtvarník na ní pracuje bývalý ředitel brněnské opery Rocc. Ten odešel po svém brněnském angažmá do pražského Národního divadla a nyní působí jako ředitel opery v Lublani. Mluvili jsme spolu o tom, zda Ivo Medek s Markétou Dvořákovou napsali multimediální kompozici, nebo operu. Jestli je lepší mít funkci, nebo být na volné noze. Jestli je lepší stará opera, nová opera a jakou má operní divadlo budoucnost. A dotkli jsme se i Daniela Dvořáka.  více


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější