Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Zámecká Dílna pro nejmladší skladatele

Workshop pro skladatele od šesti let pořádá v Hradci nad Moravicí umělecké Sdružení Q.

Desátý ročník Dílny pro nejmladší skladatele se opět uskuteční v prostředí zámku v Hradci nad Moravicí. Všechny děti starší 6 let se zájmem o komponování jsou srdečně zvány. Mladí skladatelé jsou vyzváni k zaslání alespoň jedné své skladby, se kterou se bude pracovat v rámci workshopů a která bude provedena lektory kurzů na závěrečném koncertě. Skladba by měla být pro tyto nástroje: flétna, kvinton (pětistrunné housle) či viola, violoncello, kontrabas, klavír a zpěv (ženský hlas) nebo jejich libovolnou kombinaci. Také můžete zaslat skladbu pro nástroj, na který hrajete, a sami si ji na koncertě zahrát, délka skladby je maximálně 8 minut.

Jako lektoři na kurz přijedou Jan Kavan, Sára Medková, Peter Graham, Markéta Dvořáková,Ivo Medek, Jana Pavlíčková, Vít Zouhar, Jan Dvořák, Gabriela Coufalová, Gabriela Všetičková, Gabriela Vermelho, Jaromír Synek a Matouš Synek. Dílna pro nejmladší skladatele se koná ve dnech 18.–21. 6. 2015, přihlášku spolu se skladbou zasílejte do 30. dubna 2015 na adresu Markéta Dvořáková, Jana Maluchy 126/7, 700 30 Ostrava – Dubina nebo na emailovou adresu marketacomposer@email.cz. O přijetí na kurzy budete vyrozuměni e-mailem do konce května 2015. Kurzovné je zdarma, ubytování a stravu si hradí účastníci sami.

Pro účastníky Dílny zároveň vyhlašujeme 8. ročník soutěže s názvem Malý vynálezce. Úkolem je vymyslet a sestavit (slepit, svázat, či jinak dát dohromady) nějaký hudební nástroj. Jedinou podmínkou je, aby nástroj vydával libovolný zvuk (nemusí to být naladěný tón, stačí zvuk). Může to být nástroj drnkací, foukací, chřestící, bicí, plastový, kovový i kombinovaný. Nástroj přivezte, využijeme ho při společných improvizacích. Nejzajímavější nástroj bude vyhodnocen a jeho vynálezce čeká sladká odměna.

Foto Kankovaa, wikipedia

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Možná nežijeme jen jeden život a možná bychom se měli držet osvědčených postupů, pokud nám záleží na okamžitém úspěchu. Jaké to je vytvářet nové reality, několik jich prožívat, vyrovnávat se s nimi a najít mezi nimi tu snesitelnou. Jak zlikvidovat impulzivního umělce, který nás zevnitř nutí bourat stereotypy i konvence a žene nás do nepředvídatelných situací i existenčního rizika. Přinejmenším tyto úvahy nám předkládají Ivo MedekMarkéta Dvořáková ve svém operním thrilleru Alice in Bedvíce

Světovou premiéru Alice in Bed chystá tento týden Národní divadlo Brno, jako režisér a výtvarník na ní pracuje bývalý ředitel brněnské opery Rocc. Ten odešel po svém brněnském angažmá do pražského Národního divadla a nyní působí jako ředitel opery v Lublani. Mluvili jsme spolu o tom, zda Ivo Medek s Markétou Dvořákovou napsali multimediální kompozici, nebo operu. Jestli je lepší mít funkci, nebo být na volné noze. Jestli je lepší stará opera, nová opera a jakou má operní divadlo budoucnost. A dotkli jsme se i Daniela Dvořáka.  více


Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více