Zářijové Mozartovy děti se skupinou Tata Bojs a s Filharmonií Brno

Zářijové Mozartovy děti se skupinou Tata Bojs a s Filharmonií Brno

Letošní jedenáctý ročník festivalu Mozartovy děti, který dává prostor mladým talentům z celé jižní Moravy, proběhne až v září. Akce v původním termínu neproběhla z důvodu bezpečnostních opatření. Mimořádný koncert slibuje kromě Filharmonie Brno také kapelu Tata Bojs.

Mozartovy děti běžně probíhají v jarním termínu, letos byla situace komplikovaná a celá akce se teprve bude realizovat. „Tradiční květnový termín nám znemožnila uspořádat pandemie koronaviru, nechtěli jsme ale žáky ze ZUŠ připravit o možnost zahrát si s velkým symfonickým orchestrem. Bývá to pro ně životní zážitek,“ vysvětlila ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová, proč se akce koná až na konci léta. Věří, že letošní slavnostní koncert bude pro žáky o to větším zážitkem, že si zahrají i s kapelou Tata Bojs.

V orchestru spolu s filharmoniky usednou také bezmála tři desítky žáků ze sedmi škol. „Budou zastoupení téměř ve všech nástrojových skupinách, jeden žák dokonce hraje i na tubu,“ uvedl Petr Karas, ředitel spolupořádající ZUŠ Smetanova 8 Brno. Tata Bojs, kteří patří k nejuznávanějším českým hudebním skupinám, zahrají spolu s orchestrem šestnáct svých skladeb v symfonické úpravě. Doprovodí je navíc Klára Nemravová a skupina Clarinet Factory. „Na koncerty s orchestrem se vždycky moc těšíme, protože to nebývá tak často, tím pádem je to pro nás takový malý svátek. Na ten brněnský se těšíme o to víc, že v orchestru usednou i „mladí Mozarti“, kteří svým talentem budou určitě krásně vyrovnávat naši absenci virtuozity,“ řekl s nadsázkou Milan Cais, leader kapely Tata Bojs. Koncert je ohlášený na 2. září od 18:00 v brněnském Boby centru.

Prostor Boby centra bude rozdělený na celkem tři sektory tak, aby se jejich členové vzájemně nepotkali. „Pochopitelně pečlivě dbáme na to, abychom dodrželi všechna aktuální opatření, všude bude k dispozici desinfekce, návštěvníci koncertu budou muset mít nasazené roušky,“ doplnila Kučerová.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více