Zářijové Mozartovy děti se skupinou Tata Bojs a s Filharmonií Brno

Zářijové Mozartovy děti se skupinou Tata Bojs a s Filharmonií Brno

Letošní jedenáctý ročník festivalu Mozartovy děti, který dává prostor mladým talentům z celé jižní Moravy, proběhne až v září. Akce v původním termínu neproběhla z důvodu bezpečnostních opatření. Mimořádný koncert slibuje kromě Filharmonie Brno také kapelu Tata Bojs.

Mozartovy děti běžně probíhají v jarním termínu, letos byla situace komplikovaná a celá akce se teprve bude realizovat. „Tradiční květnový termín nám znemožnila uspořádat pandemie koronaviru, nechtěli jsme ale žáky ze ZUŠ připravit o možnost zahrát si s velkým symfonickým orchestrem. Bývá to pro ně životní zážitek,“ vysvětlila ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová, proč se akce koná až na konci léta. Věří, že letošní slavnostní koncert bude pro žáky o to větším zážitkem, že si zahrají i s kapelou Tata Bojs.

V orchestru spolu s filharmoniky usednou také bezmála tři desítky žáků ze sedmi škol. „Budou zastoupení téměř ve všech nástrojových skupinách, jeden žák dokonce hraje i na tubu,“ uvedl Petr Karas, ředitel spolupořádající ZUŠ Smetanova 8 Brno. Tata Bojs, kteří patří k nejuznávanějším českým hudebním skupinám, zahrají spolu s orchestrem šestnáct svých skladeb v symfonické úpravě. Doprovodí je navíc Klára Nemravová a skupina Clarinet Factory. „Na koncerty s orchestrem se vždycky moc těšíme, protože to nebývá tak často, tím pádem je to pro nás takový malý svátek. Na ten brněnský se těšíme o to víc, že v orchestru usednou i „mladí Mozarti“, kteří svým talentem budou určitě krásně vyrovnávat naši absenci virtuozity,“ řekl s nadsázkou Milan Cais, leader kapely Tata Bojs. Koncert je ohlášený na 2. září od 18:00 v brněnském Boby centru.

Prostor Boby centra bude rozdělený na celkem tři sektory tak, aby se jejich členové vzájemně nepotkali. „Pochopitelně pečlivě dbáme na to, abychom dodrželi všechna aktuální opatření, všude bude k dispozici desinfekce, návštěvníci koncertu budou muset mít nasazené roušky,“ doplnila Kučerová.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Navzdory nepředvídatelnosti koronavirové situace byl v Janáčkově divadle v Brně včera zahájen festival Janáček Brno 2020. Slavnostní zahájení přehlídky obstarala premiéra opery Osud Leoše Janáčka v režii Roberta Carsena, jednoho z oceňovaných operních režisérů současnosti. Ostatně brněnské publikum mělo možnost se s jeho režijními vizemi Janáčkových oper seznámit již v minulosti; Carsenovo uchopení Věci Makropulos či Káti Kabanové patří k tomu nejlepšímu, co se na prknech Národního divadla v Brně za poslední léta objevilo. Inscenace Osudu na letošním ročníku Janáčkovského festivalu je nicméně ještě o něco výjimečnější neboť ji režisér vytvořil tentokrát přímo pro brněnskou operu. Kostýmy navrhla Annemarie Woods, scénu vytvořil Radu Boruzescu. V roli skladatele Živného se představili Philip Sheffield (starý Živný) a Enrico Casari (mladý Živný), jeho osudovou lásku Mílu Válkovou ztvárnila Alžběta Poláčková a její matku Natascha Petrinsky. Jako dr. Suda vystoupil Peter Račko, jako malíř Lhotský Jan Šťáva a Lukáš Bařák propůjčil svůj hlas postavě Konečného. Hudebního nastudování je dílem Marko Ivanoviće, který včerejší premiéru také řídil.  více

Doufejme, že nedělní koncert k patnáctiletému výročí velké muziky brněnského Dětského národopisného souboru Valášek, nebude poslední akcí, kterou měnící se vládní nařízení povolí. Pokud by tomu tak nedejbože bylo, jednalo by se o rozloučení důstojné.  více

Nově postavený kostel na brněnském sídlišti Lesná inspiroval flétnistku Martinu Komínkovou k vytvoření alba Resonance. Obal CD zdobí fotografie stropu chrámu, který hraje všemi barvami duhy. Podobně barevné je i samotné album, na kterém hudebnice používá několik různých typů fléten.  více

Do luxusního berlínského hotelu roku 1929 zavede diváky nový muzikálový titul Městského divadla Brno. Na zdejší Hudební scéně se včera odehrála česká premiéra už zjara připravovaného titulu Grand Hotel. Čeká vás pulsující příjemná retro podívaná, v níž se nešetří chytlavými swingujícími melodiemi ani emocemi všeho druhu.  více

Na svém prvním albu L’épitaphe des papillons spojila brněnská skupina Plum Dumplings energický rock s francouzskými texty. Byl to koncept originální a nosný: na kontrastu mezi křehkou francouzštinou a zkreslenými kytarami se dalo stavět. Přesto se kapela na letos vydané desce Jiný místo rozhodla pro změnu. „Už nějakou dobu jsem měla potřebu, aby mi lidi rozuměli,“ vysvětluje zpěvačka Adéla Polka, proč se rozhodla zpívat ve svém rodném jazyce. Album Jiný místo s českými texty rozhodně není krokem někam zpět. Plum Dumplings se povedlo natočit energií nabité album plné poezie. A to bez jakýchkoli kompromisů.  více