Zemřel Bohuš Zoubek. Hudebník a bývalý ředitel Filharmonie Brno

 Zemřel Bohuš Zoubek. Hudebník a bývalý ředitel Filharmonie Brno

Bohuš Zoubek zemřel v pondělí 18. září 2017.

Mgr. Bohuš Zoubek (16.11. 1942) studoval na brněnské konzervatoři. Následně pokračoval ve studiu oboru lesní roh na JAMU. Už během studií získal mnohá ocenění, v roce 1968 například na Mezinárodní soutěži Pražského jara. V témže roce se také podílel na zakládání Divadla Husa na provázku, pro které psal scénickou hudbu. Mezi lety 1969-1988 působil ve Státní filharmonii Brno (dnešní Filharmonie Brno) jako sólohornista. Během své hudební kariéry se věnoval také pedagogické činnosti na JAMU, kde vychoval řadu hráčů na lesní roh. V období od roku 1997 do roku 2007 se vrátil do brněnské filharmonie už jako její ředitel. Právě v roce 2007 získal cenu Ministerstva kultury za přínos rozvoji české kultury.

Byl členem Rady Ministra kultury ČR pro Českou filharmonii, členem Správní rady JAMU, členem Umělecké rady Hudební fakulty JAMU, členem Správní rady koncertního sálu Konventu Milosrdných bratří a předsedou Asociace ředitelů symfonických orchestrů České republiky.

Jako člověk úzce spjatý s městem Brnem řadu let usiloval o vybudování nového koncertního sálu - dnes známého jako Janáčkovo kulturní centrum. 

Pohřeb se uskuteční v pondělí ve 12:30 ve smuteční síni Ústředního hřbitova v Brně.

Bohuš Zoubek/ foto Vojtěch Havlík

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stylově rozkročený je abonentský cyklus Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ už v názvu a dramaturgický plán staví na uvádění hudby starších období do souvislostí s hudbou (post)moderní. Po zahajovacím koncertu abonmá, na kterém si posluchači mohli vychutnat díla Antonína Dvořáka a Laurie Anderson vedle sebe, na koncertech 23. a 24. ledna pořadatelé postavili skladby vzdálené bezmála tři století. První polovina večera patřila kantátám Liebster Jesu, mein Verlangen a Also hat Gott die Welt geliebt Johanna Sebastiana Bacha, ta druhá pak Requiem nejvýznamnějšího současného arménského skladatele Tigrana Mansurjana, který byl provedení přítomen. Ve všech skladbách vystoupili sopranistka Anja Petersen a barytonista Andrew Redmond, kteří stanuli také u premiéry Mansurjanova díla v roce 2011, a sbor Czech Ensemble Baroque Choir pod vedením Terezy Válkové. Koncert řídil Alexander Liebreich, na jehož objednávku bylo pro Mnichovský komorní orchestr a berlínský sbor RIAS toto Requiem zkomponováno. Společně s Anjou Petersen a Andrewem Redmondem nahrál Alexander Liebreich v minulém roce Requiem pro ECM Records. Výsledný nosič byl nominován nejen na cenu Grammy, ale obdržel také prestižní International Classical Music Award.  více

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více

Třetí koncert abonentního cyklu Filharmonie Brno Doma I nazvaný Z Nové Říše do světa včera představil v Besedním domě tvorbu autorů, které pojí společný původ v Nové Říši i skutečnost, že jsou jejich díla v koncertních sálech dosud uváděna velmi zřídka. Jako klíčový bod vzácného programu se měl podle původního plánu představit koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička – role sólového houslisty a hráčského středobodu večera se však po ohlášení Vodičkovy indispozice s předstihem pouhých dvou dní ujal houslový virtuos Milan Paľa. Skladby novoříšských rodáků Jana Nováka a Antonína a Pavla Vranických řídil stálý dirigent Janáčkovy opery Robert Kružík.  více

Původně mělo jít o třetí část projektu YM, v jehož rámci jednotliví členové skupiny Květy natáčejí sólové desky různých žánrů a kolegové z kapely je doprovázejí. Po Lorenzových hoších Martina Kyšperského ve stylu country a po elektronickém Japonci Aleše Pilgra vyšlo žánrově těžko zařaditelné Solárium Ondřeje Kyase. Jako sólová deska, s epizodní účastí Aleše Pilgra a bez hráčského vkladu Martina Kyšperského.  více

Malý hudební klub Ponava V Brně je již několik let znám svou velmi kvalitní hudební produkcí. Místy se v jeho rozmanitém programu objevují také folklorní projekty. Ve čtvrtek zde vystoupilo duo známého multiinstrumentalisty Mariana Friedla a lašské zpěvačky Sabriny Pasičnyk.  více