Život bez internetu v Divadle na Orlí: Autorský muzikál Offline!

27. únor 2019, 1:00

Život bez internetu v Divadle na Orlí: Autorský muzikál Offline!

Děj muzikálu vychází z knihy Bez sítě. Můj půlrok offline německého novináře a redaktora Süddeutsche Zeitung Alexe Rühleho. Offline! líčí zkušenosti člověka, který se na půl roku dobrovolně vzdal internetu. Muzikál nastudoval absolvující ročník studentů muzikálu z Divadelní fakulty JAMU. Inscenace je autorským počinem dramaturga Martina Sládečka a hudebního skladatele Maria Buzziho, režie se ujal Lukáš Kopecký.

Kniha německého novináře Alexe Rühleho je deníkem, který si autor psal během měsíců, kdy žil bez internetu. „Jednotlivé deníkové zápisky jsou však natolik vybroušené, že lze o nich mluvit jako o fejetonech, které den po dni z různých stran odhalují a komentují, co se děje s člověkem během tohoto online detoxu,“ přibližuje Martin Sládeček. Popisem své abstinence Rühle reflektoval nejen vlastní závislost na internetu, ale také meze a smysl všudypřítomného technického pokroku. „Po knize jsem před osmi lety sáhl na doporučení jistého mnichovského dramaturga, kterého ostatně Alex v Offline také zmiňuje. S Lukášem Kopeckým jsme si publikaci zvolili za libreto,“ vzpomíná Sládeček. Inscenátoři chtějí nyní studentům muzikálu nabídnout prostor, v němž by nemuseli na jevišti „pouze“ reprezentovat nebo interpretovat cizí myšlenky, pocity a postoje, mohou mluvit především sami za sebe, protože s internetem má zkušenost každý.

Premiéra muzikálu je ohlášena na čtvrtek 28. února od 19:00.

Hudbu pro muzikál Offline! zkomponoval brněnský skladatel Mario Buzzi. Žánrově převažuje funk. Songy budou herci zpívat na half playback. “Našemu zkoušení předcházel podobný experiment, pochopitelně výrazně kratší, neboť kdo si dneska může dovolit být offline déle než čtrnáct dnů,“ říká režisér Lukáš Kopecký. Podobně jako Alex Rühle si také mladí herci psali v průběhu sledovaného offline času deník. Některé části jejich zápisků byly zhudebněny, jiné budou otištěny v programu k inscenaci. Scénografie a kostýmy jsou dílem Andrey Mužíkové a vycházejí z motivů počítačového uživatelského rozhraní.

Foto archiv JAMU

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více