Zuby nehty nově a na Kusy

Zuby nehty nově a na Kusy

Legendární skupina Zuby nehty natočila album obsahující třináct nových autorských písní. Po patnácti dlouhých letech jsou dámy zpět a pod producentským dohledem Miroslava Waneka (Už jsme doma) představují album Kusy. Nahrávka obsahuje vše, co příznivci této alternativní kapely obdivují, včetně nezaměnitelné poetiky a vtipu, kterým nás tyto muzikantky okouzlují již od počátku.

Kapela Zuby nehty vznikla na základech dívčí punkrockové kapely Dybbuk. Posledním albem „zubaček“ bylo Loď odplouvá (1999). Od té doby kapela i s několikaletými pauzami procházela různými sestavami, až se vrátila téměř v té původní, a nakonec došlo i na nahrávku. „Impulsem bylo asi to, že Zuby nehty začaly víc hrát a vznikly nové písně. Takový výbuch ze všech stran. Zjistili jsme, že se fanouškům nové věci líbí, a že si je dokonce i prozpěvují. Pak už byl jen krůček k touze poskládat je dohromady a zjistit, jak vypadá naše mozaika po patnácti letech“ sděluje Marka Míková, autorka více než poloviny písní na albu.

Album produkoval Miroslav Wanek, který s kapelou spolupracoval již vícekrát, například i na prvním albu Zubů nehtů Utíkej (1993). Ale důvod nebyl návrat k tomuto albu, jak sděluje Marka Míková. „Míru jsme oslovili proto, že mu věříme, že dokáže očistit aranže od přebytečných ornamentů a že dokáže vyhmátnout a podtrhnout to podstatné. A to se také stalo. Nemyslím, že by tu byl nějaký odkaz na Utíkej. Ale je pravda, že jsme nehledali pro album nový zvuk, nechtěli jsme experimentovat, spíše jsme zůstali věrni naší zubonehtí minulosti.“

Natáčelo se ve studiu Ondřeje Ježka. „Měli jsme dvě varianty natáčení – nástroj po nástroji na metronom anebo základy (bicí, basa, piano) najednou, bez metronomu. Bylo třeba vyzkoušet přeslechy bicích v živém klavíru, ale nebyl to tak velký problém, a tak zvítězila ta druhá varianta, rozhodně k dobru věci.“  Miroslava Waneka na adresu kapely a přiznáním, že pozvání k natáčení bylo poctou. „Zuby nehty jsou hudebním a textařským fenoménem – pokud to mám říct velmi krátce, já jejich hudbě věřím, necítím tam žádný kalkul, žádnou pózu nebo klišé. Mají šestý smysl, jak nepřekročit tu tenkou linku povrchnosti a slabosti.

Třináctipísňová kolekce Kusy potěší nejen pamětníky, ale i každého, kdo hledá inteligentní a vtipné texty i originální a nápaditý rock. Album vychází právě dnes u Indies Scope. Křest alba bude 30. října 2014 v Paláci Akropolis v Praze, v Brně kapela zahraje 20. listopadu 2014 ve Staré Pekárně.

Foto archiv, zdroj Indies Scope

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Zuby nehty sice na Flédě nepokřtily knihu svých textů, ale koncert odehrály pěkný. Paní seděla v tramvaji a na klíně měla dorty a nakonec přilétli i ti bílí ptáci.  více

Urbanfolkovému duu Kieslowski dnes vychází třetí řadové album nazvané Mezi lopatky. Poslechněte si z něj ukázky. Do distribuce jde také Hopetown indiepopové kapely Holden Caulfield.  více

Nové řadové album natočila po letech kapela Zuby nehty, se singly z připravovaných nahrávek přicházejí Amálka K. Třebická a Kieslowski. Pilotní ukázky přinášíme k poslechu online.  více


Jedním z nejzajímavějších souborů, které se na letošním ročníku mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae objevily, byl bezesporu Zefiro Torna pod vedením loutnisty Jurgena De bruyn. Jejich hudební program s názvem Balzám zazněl v sobotu 14. června na Panském dvoru v Telči a o den později na zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Tento text se věnuje prvnímu z vystoupení.  více

Na prkna Janáčkova divadla zavítala v české premiéře opera Král Roger polského hudebního skladatele Karola Szymanowského. Titulní postavy se zhostil Jiří Brückler, královu choť, Roxanu, ztvárnila Veronika Rovná, Rogerovy pravé ruky, mudrce Edrisiho, se ujal Vít NosekPetr Nekoranec vystoupil coby Pastýř a hlavní zdroj Rogerova příkoří. Roli Velekněze nastudoval David Szendiuch, jako Diakonistka se objevila Jana Hrochová a sólový soprán a tenor zazněly v podání Evy Daňhelové a Pavla Valenty. Kromě sólistů vystoupil také Sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB pod vedením Martina Buchty a Dětský sbor Brno se sbormistryní Valerií Maťašovou. Režie byla dílem Vladimíra Johna, scénu navrhl Martin Chocholoušek a kostýmy Barbora Rašková. Světelného designu se chopil Martin Kroupa a choreografii zpracovali Jan Kodet a Michal Heriban. Hudebního nastudování se ujal Robert Kružík, který premiérové provedení rovněž řídil.  více

Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae, který každoročně přináší světové interprety a vedoucí osobnosti artificiální hudby do více než dvaceti měst na Moravě a v Dolním Rakousku, zahájil v sobotu 31. května v Porta coeli v Předklášteří svůj jubilejní 30. ročník. Hudební náplní večera se stala polyfonie z přelomu 14. a 15. století v provedení souboru Graindelavoix pod vedením dirigenta, spisovatele, filmaře a antropologa Björna Schmelzera.  více

Šestý koncert abonentního cyklu Filharmonie doma, který nesl název Beethoven, „český Beethoven“ a Martinů, se uskutečnil ve čtvrtek 22. května v Besedním domě. Jak název napovídá, na programu se objevila díla Jana Václava Huga Voříška, Bohuslava Martinů a Ludwiga van Beethovena. Do čela Filharmonie Brno se tentokrát postavila dirigentka Alena Hron a v první polovině koncertu brněnský orchestr doplnilo Trio Bohémo ve složení Matouš Pěruška – housle, Kristina Vocetková – violoncello a Jan Vojtek – klavír. Celý večer byl věnován nedávno zesnulé prof. Aleně Štěpánkové Veselé, brněnské varhanici, bývalé rektorce JAMU a jedné z nejvýraznějších osob brněnského kulturního dění.  více

Stejně jako v životě a tvorbě Dušana Holého i na koncertě se střídaly dvě polohy lidové písně. První z nich, věrná tradici a zakořeněná ve svém přirozeném prostředí regionu, zazněla v podání Horňácké muziky Petra Mičky. Druhá - výrazně stylizovaná a přetvořená pro potřeby koncertního provedení - zazněla v úpravách pro BROLN v současné době pod dirigentským smyčcem primáše Petra Varmuži.  více

Nejčtenější