Cabaret v Divadle na Orlí

23. leden 2019, 2:00

Cabaret v Divadle na Orlí

Studenti muzikálového herectví JAMU uvedou muzikál Cabaret a to hned ve dvou premiérách. Inscenace v režii Martina Vokouna má dvě alternace hlavní ženské role Sally Bowlesové.

Cabaret je dílem skladatele Johna Kandera, autora písňových textů Freda Ebba a libretisty Joea Masteroffa. Muzikál spatřil světlo světa v roce 1966 v newyorském Broadhurst Theater a měl velký úspěch. Tehdejší představení v režii Harolda Prince získalo sedm cen Tony, včetně nejlepšího muzikálu, zůstalo na repertoáru tři roky a dočkalo se přes 1160 repríz. Později vznikla filmová verze režiséra a choreografa Boba Fosseho s Lizou Minnelli, Joelem Greyem a Michaelem Yorkem v hlavních rolích. Film získal osm Oscarů.

Režisér Martin Vokoun vnímá Cabaret jako jistou paralelu k aktuálnímu politicko-sociálnímu dění. „Děj by ani nevyzněl, kdybychom ho z dobového kontextu přesadili do současnosti. Nárůst extremistických stran a hnutí (ať už nalevo či napravo) je v dnešní Evropě velkou hrozbou a je to jedním z důvodů, proč jsme tento titul vybrali. Diváci si onu silnou paralelu s dnešním děním v Evropě najdou i bez násilné aktualizace,“ dodal režisér.

Divadelní výprava k inscenaci Cabaret, která se odehrává v prostředí berlínského Kit Kat Klubu, vznikla ve spolupráci s Městským divadlem Brno, Divadlem Barka a Střední školou stavebních řemesel Brno Bosonohy. O nastudování hudebních čísel se postaral Karel Albrecht, který vycházel z původní verze muzikálu. V hlavní roli se vystřídají Kristina Jurková a Kristina Kubačková.

Dvě premiéry proběhnou 24. a 25. ledna vždy v 19:00 v Divadle na Orlí. 

Vokouna na vybraném titulu ponejvíce zaujaly tři výrazné motivy. Vedle konstatované politicko-sociální aktuálnosti rezonující s dnešní dobou, to byly zejména vztahy či přímo láska dvou lidí, kterou ovlivňuje doba a okolnosti. „Třetím pro mne nesmírně přitažlivým motivem pro mne bylo samo prostředí kabaretního divadla a ono slavné show must go one,“ doplnil Vokoun. Vše podle něj výstižně shrnuje věta, kterou si mladí divadelníci zvolili jako motto své inscenace: „Byl jednou jeden Kabaret s jedním Kabaretiérem, a bylo jednou jedno město zvané Berlín v zemi zvané Německo, a byl konec světa…A já tančil se Sally Bowlesovou, zatímco kolem se řítily dějiny."

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více