Snarky Puppy při návratu do Brna opět vyprodali Sono

Snarky Puppy při návratu do Brna opět vyprodali Sono

Po roce a půl se do Brna vrátila legenda současného instrumentálního jazz rocku (fusion) Snarky Puppy. V devítičlenné sestavě vystoupili 1. května v rámci Jazz Festu Brno ve vyprodaném Sono Centru. Během více než hodinu a půl dlouhé show zahráli jak několik skladeb z nejnovějšího alba Empire Central, tak výběr z přechozích nahrávek.

Kapela Snarky Puppy, pro kterou je kvůli proměnlivým sestavám vhodnější označení kolektiv muzikantů, je americké jazz fusion uskupení, které vzniklo jako studentský projekt baskytaristy Michaela Leaguea na University of North Texas v roce 2004. Během dvaceti let působení ze studentské kapely vykrystalizovala superskupina, na jejichž nahrávkách se podílelo přibližně čtyřicet různých muzikantů. Snarky Puppy získali během svého působení několik ocenění, včetně ceny Grammy za nejlepší současné instrumentální album za poslední studiovou desku Empire Central (2022). O oblibě Snarky Puppy v Brně a ve zbytku republiky hovoří mimo jiné také fakt, že středeční koncert byl vyprodaný dlouhou dobu předem.

snarky_puppy_foto_JFB_2

Snarky Puppy odstartovali svoji středeční show bez jakéhokoliv slova a v úvodu zahráli tři písně. První dvě, Keep It On Your Mind a Cliroy, z posledního alba a poté Xavi z Immigrance (2019). Už při nich se divákům potvrdilo, s čím na koncert pravděpodobně přicházeli. Kapela byla výborně sehraná a své skladby podávala s dostatečnou dávkou energie. Po prvních číslech se ujal slova frontman a baskytarista Michael League. Poděkoval divákům, že přišli a pochválil architekturu i akustiku brněnského klubu Sono, kde to mají od minulého koncertu v roce 2022 moc rádi. Zmínil také, že budou hrát skladby z více desek než jen z poslední a s úsměvem dodal, že ty nejnovější fanoušci stejně slyšet nechtějí. Poté zdůraznil, že každý jejich koncert je originální a setlist se mění, načež uvedl špatnou píseň, čemuž se on, zbytek kapely i posluchači zasmáli.

Při zbytku koncertu, jak baskytarista avizoval, zazněly skladby z poslední desky i z těch předchozích. Všichni muzikanti se alespoň jednou předvedli při sólovém výstupu, včetně perkusionisty a bubeníka, jejichž sóla působila nejefektněji. Každý z hudebníků tak měl šanci ukázat skvělou techniku i cit pro rytmus a melodii během sólových výstupů. Všichni ale také pracovali výborně jako ansámbloví hráči, jelikož byl kolektiv výborně sehraný. Za pochvalu také stojí fakt, že muzikanti, kteří zrovna sólo neměli, se dokázali uskromnit jen na nutně potřebný podklad, aby mohla vyznít sóla jejich kolegů. Na samotný závěr si kapela nechala dvě skladby, které jsou z jejich repertoáru snad nejznámější: Shofukan a Lingus. Ty zazněly jako přídavek. Přestože ovace byly bouřlivé po každé z provedených písní, po dvou jmenovaných brněnské publikum na intenzitě potlesku ještě přidalo.

snarky_puppy_foto_JFB_1

Zvukař odvedl dobrou práci, přesto pravidelní návštěvníci Sona ví, že z místí akustiky se dá vytěžit ještě více. Oproti minulému koncertu Snarky Puppy v Brně byl tedy zvuk o něco slabší. Přesto ale byly nástroje ve většině míst čitelné a zvuk se nesléval. K největšímu zaváhání došlo během předposlední písně Shofukan, ve které se trubka při své vyhrávce ve zvuku kapely téměř úplně utopila, tento problém ale zvukař záhy vyřešil. Práce se světly nebyla nijak složitá, přesto se ke koncertu perfektně hodila a velice dobře dokreslovala atmosféru.

Snarky Puppy přivezli do Sona suverénní show. Kombinace jazzu, funku, rocku, popu nebo latiny v jejich podání výborně fungovala. Svojí nápaditou hudbou plnou nepravidelných taktů, výbornou sehraností a technicky perfektními sóly si naprosto podmanili vyprodaný klub. Během celého, více než hodinu a půl dlouhého koncertu nedošlo ze strany muzikantů k jedinému zaváhání. Jejich výkon je o to více obdivuhodný vzhledem k faktu, že na každém koncertu hrají jiné písně a musí je mít tedy v paměti všechny, přičemž jejich struktura není zdaleka jednoduchá. Brněnské publikum kapele jejich výkon oplácelo bouřlivým potleskem po každé písni a členům kapely tak musí být naprosto jasně, že v Brně, popřípadě v tuzemsku, mají silnou fanouškovskou základnu.

Snarky Puppy:

Michael League – basová kytara

Bob Lanzetti – elektrická kytara

Justin Stanton – klávesy, trubka

Bobby Sparks – klávesy

Chris Bullock – tenorsaxofon, flétna

Mike “Maz“ Maher – trubka, křídlovka

Jay Jennings – trubka

Nate Werth – perkuse

Larnell Lewis – bicí

setlist:

Keep It On Your Mind

Cliroy

Xavi

Coney Bear

Tarova

Thing of Gold

Bad Kids to the Back

Tio Macaco

Shofukan

přídavek: Lingus

1. května 2024 v 19:30, Sono Centrum

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

S výhradně romantickým repertoárem na brněnský festival Špilberk přicestoval v sobotu 24. srpna korejský rozhlasový orchestr KBS Symphony Orchestra se svým hudebním ředitelem – finským dirigentem a houslistou – Pietari Inkinenem. Pozvání přijala také jihokorejská houslistka, absolventka prestižní Julliard School Bomsori Kimvíce

Festival Špilberk pořádá Filharmonie Brno již rovné čtvrt století na konci srpna na nádvoří stejnojmenného hradu. Čtyři hudební večery pod širým nebem divákům nabízí výběr koncertů z řad klasické, filmové, počítačové, ale často i jazzové či jiné hudby. Jedná se tak o rozmanitý mix interpretů a repertoárů s často příjemnou, letně uvolněnou atmosféru. Letošním velkým a předem vyprodaným tahákem byl středeční večer 21. srpna plný melodií z filmů Jamese Bonda v režii Českého národního symfonického orchestru pod taktovkou světově uznávaného dirigenta, skladatele a aranžéra Stevena Mercuria. V průběhu koncertu se posluchačům také představili zpěváci Sára MilfajtováVendula Příhodová a David Krausvíce

V rámci svého evropského turné přijal do Brna pozvání tchajwanský sbor Taipei Philharmonic Chamber Choir (dále TPCC) fungující pod vedením uměleckého vedoucího a sbormistra Dr. YuChung Johnny Ku. Koncert proběhl v pondělí 13. srpna v sále nově zrekonstruovaného hotelu Passage.  více

Devátý ročník čtyřdenního mezinárodního a multižánrového hudebního festivalu Maraton hudby Brno oficiálně zahájil čtvrteční koncert v brněnském Sono centru. Více než tří hodinovou akci otevřel jazzový akordeonista Vincent Peirani, rezidenční umělec letošního ročníku, se svým uskupením Jokers. Druhá půle večera patřila estonskému duu Puuluupvíce

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Festival Concentus Moraviae nabízí nejen zajímavá místa, ale také interprety. Výjimku v konceptu tvořil open air koncert konaný ve čtvrtek 13. června na náměstí 1. května v Kuřimi, který byl propojen s městskými oslavami. V podvečer se v hodinovém vstupu publiku představilo české těleso Epoque Quartet v obsazení David PokornýVladimír Klánský (housle), Alexey Aslamas (viola), Vít Petrášek (violoncello), které mnozí znají z televizního pořadu Star dance. Kuřim však v tomto roce není jediným oslavencem, jelikož i samotné kvarteto letos slaví 25 let svého působení.  více

Když se hovoří o českém funku, je nemožné nezmínit osobnost producenta, klávesisty a zpěváka Romana Holého, který je neodmyslitelně spjat jak s mnoha hudebními projekty, tak se současnou populární hudební scénou. V současné době živě vystupuje především s kapelami Monkey Business a J.A.R., bez kterých si lze český funk jen stěží představit. Obě kapely vystoupily v rámci Gregoryfestu 2024 ve čtvrtek 13. června v Amfiteátru Starý pivovar v brněnských Řečkovicích.  více

V duchu myšlenky, že Brno a folklor patří k sobě, proběhl ve čtvrtek 6. června Happening Roku folklorních souborů. Událost uspořádala Kancelář Brno město hudby UNESCO ve spolupráci se spolkem Brněnsko tančí a zpívá. Akce se tak stala součástí dlouhodobého projektu, který si předsevzal zmapovat amatérskou hudební scénu v Brně, a to nejen folklorní. V minulém roce Brno město hudby obdobným způsobem oslovilo pěvecké sbory, v budoucnu to budou například garážové kapely. Dokládá tak pestrost brněnské hudební scény nejen na úrovni profesionálních těles, ale i nadšených laiků, pro které je muzika neoddělitelnou součástí života.  více

Spolek Brněnsko tančí a zpívá a TIC Brno uspořádali 6. června 49. ročník přehlídky Brněnsko tančí a zpívá. Program koncentrovaný do jednoho dne byl nabitější, než v předchozích letech. Podtitul Rok folklorních souborů byl vypůjčen od stejnojmenného projektu kanceláře Brna města hudby UNESCO.  více

Ještě před rokem bychom v Nové synagoze ve Velkém Meziříčí nalezli asijskou tržnici. Jmenované město se však rozhodlo budovu odkoupit a začalo ji využívat důstojněji. Při právě probíhajícím festivalu Concentus Moraviae posluchači mohli ve středu 5. června tuto památku navštívit a vyslechnout si zde komorní koncert zpěvačky a houslistky Ivy Bittové, jejího ženského sboru Babačka s muzikanty Jakubem Jedlinským (akordeon) a Pavlem Fischerem (housle).  více

Večernímu koncertu Ensemble Opera Diversa s názvem Tvář vody, který se uskutečnil 4. června ve venkovním prostoru (atrium) Moravské zemské knihovny Brno, předcházela dopolední beseda profesora Miloše Štědroně a docenta Vladimíra Maňase z Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity. Oba jmenovaní si připravili poutavé povídání na téma vodního živlu v umění (od gregoriánského chorálu až po počátek 20. století), jež bylo zakončeno ukázkou edice a poslechem nahrávky Janáčkovy symfonie Dunaj. V rámci koncert pod taktovkou Gabriely Tardonové inspirovaném tématem vody zazněly jedna světová a tři české premiéry. Jako sólistka se divákům představila harfistka Dominika Kvardovávíce

Nejčtenější

Kritika

S výhradně romantickým repertoárem na brněnský festival Špilberk přicestoval v sobotu 24. srpna korejský rozhlasový orchestr KBS Symphony Orchestra se svým hudebním ředitelem – finským dirigentem a houslistou – Pietari Inkinenem. Pozvání přijala také jihokorejská houslistka, absolventka prestižní Julliard School Bomsori Kimvíce