Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

24. květen 2016, 11:00

Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

Janáčkova opera bude od nastávající sezóny uvádět většinu inscenací v koncentrovaných sériích. Tento systém je v operním světě již běžný, umožňuje především práci s jedním obsazením a usnadňuje plánování sezóny.

Bloky operních titulů v sezóně 2016/17

Bedřich Smetana: Hubička 2016: 2. 11., 3. 11., 19. 11.

W. A. Mozart, v úpravě Eberharda Streula: Papageno hraje na kouzelnou flétnu 2016: 4. 11., 12. 11., 3. 12., 4. 12. 2017: 22. 6., 23. 6.

Giacomo Puccini: Tosca 2016: 6. 11., 8. 11., 13. 11., 29. 12. 2017: 17. 3., 18. 3.

Bohuslav Martinů / Henry Purcell: Epos o Gilgamešovi /Dido a Aeneas 2016: 15. 11., 16. 11., 18. 11.

Giuseppe Verdi: Aida 2016: 25. 11., 1. 12. 2017: 21. 1., 10. 4.

Antonín Dvořák: Čert a Káča - PREMIÉRA 2016: 10. 12., 11. 12., 22. 12., 30. 12. 2017: 2. 4., 4. 4., 4. 5., 14. 6., 15. 6.

Leoš Janáček: Věc Makropulos 2016: 19. 12., 20. 12.

Bohuslav Martinů: Hry o Marii 2016: 16. 12., 27. 12.

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni 2017: 3. 1., 13. 1., 6. 4., 11. 4.

Marko Ivanović: Čarokraj 2017: 7. 1., 8. 1., 15. 1. vždy ve 14 a 18h

Antonín Dvořák: Rusalka 2017: 11. 1., 18. 1.

Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta 2017: 24. 1., 28. 1., 30. 1.

Amilcare Ponchielli: La Gioconda - PREMIÉRA 2017: 4. 2., 5. 2., 7. 2., 11. 2., 14. 2., 16. 2., 8. 4.

Gioachino Rossini: Lazebník sevillský 2017: 10. 2., 7. 4., 27. 6., 28. 6.

Kaija Saariaho: Láska na dálku - PREMIÉRA 2017: 24. 3., 26. 3., 28. 3., 30. 3., 31. 3., 5. 4.

Thomas Adès: Powder Her Face 2017: 3. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5.

Béla Bartók / Arnold Schönberg: Modrovousův hrad / Očekávání - PREMIÉRA 2016: 15. 10., 16. 10., 23. 10., 30. 10.

Leoš Janáček: Káťa Kabanová - PREMIÉRA 2016: 7. 10., 9. 10., 28. 10., 21. 11., 22. 11.

Gioachino Rossini: Hrabě Ory - PREMIÉRA 2017: 26. 5., 28. 5., 1. 6., 2. 6., 11. 6.

Epos o Gilgamešovi, foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Zpěvačka Lizz Wright se narodila v roce 1980 v rodině pastora. Od dětství měla blízko ke gospelové hudbě, zpívala ve sboru a později si zamilovala i další původně afromaerické hudební žánry včetně soulu, blues a jazzu. Zatímco v listopadu 2019 vystoupila v Šumperku na festivalu Blues Alive se svou vlastní kapelou, v Brně ji doprovodí Filharmonie Brno a trio pražských jazzmanů (David Dorůžka – kytara, Tomáš Baroš – kontrabas, Daniel Šoltis – bicí). Koncert se koná 3. května v Janáčkově divadle a je součástí festivalu JAZZFESTBRNO 2020.  více

V pátek 14. února se v brněnském Sono centru odehrál žánrově pestrý festival, který byl současně oslavou tří dekád činnosti tří vydavatelských větví, které si spojujeme s původním jednoduchým názvem Indies Records. V průběhu let se vydavatelství Indies Records rozdělilo na tři subjekty se třemi svébytnými edičními katalogy – Indies MG, Indies Scope a Indies Happy Trails, za nimiž stojí vydavatelské osobnosti Miloš Gruber, Milan Páleš a Jaromír Kratochvíl.  více

Evolet je umělecké jméno v Brně usazené slovenské písničkářky a vystudované psycholožky Evy Jurčákové. Její první veřejnou hudební aktivitou bylo trio Soundno, na které později navázala několika fázemi projektu, který si už říkal také Evolet. Bylo to nejprve duo s kytaristou Jurajem Serišem, poté krátce větší spíše příležitostné uskupení s výrazným ženským prvkem (vedle Evy v ní zpívaly Hana Voříšková a Hana Fatamorgana), až nakonec vznikla plnohodnotná kapela, v níž autorku písní doprovázejí tři zkušení brněnští hráči: Martin Kyšperský (zde především baskytara plus další nástroje), Antonín Koutný (kytara) a Jakub Kočička (bicí).  více

Osudová komedie, třetí díl hudební trilogie či fantasy muzikál. Těmito přívlastky vymezují inscenátoři nový autorský kus Ráj z dílny dvojice Zdenek Merta a Stanislav Moša. Jejich už deváté společné dílo na poli hudebního divadla mělo včera premiéru na velké scéně Městského divadla Brno. Výsledek budí rozpaky.  více

Pro operní soubor Národního divadla Brno vzniklo autorské dílo režiséra, libretisty a scénografa Davida Radoka a skladatele, ale i šéfdirigenta operního souboru Marka Ivanoviće. Včera premiérovaná opera Monument vypráví příběh sochaře Otakara Švece (1892–1955), jehož návrh se stal v roce 1955 předobrazem Stalinova pomníku na Letné. V titulních rolích se v Janáčkově divadle uvedli: Stanislav Sem (Sochař), Markéta Cukrová (Manželka), Roman Hoza (Kolega) a Ondřej Koplík (Ministr kultury). Sólové party doplňovaly operní sbor, Český akademický sbor a Dětský sbor Brno. Orchestr Janáčkovy opery řídil autor hudby Marko Ivanović.  více