Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

24. květen 2016, 11:00

Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

Janáčkova opera bude od nastávající sezóny uvádět většinu inscenací v koncentrovaných sériích. Tento systém je v operním světě již běžný, umožňuje především práci s jedním obsazením a usnadňuje plánování sezóny.

Bloky operních titulů v sezóně 2016/17

Bedřich Smetana: Hubička 2016: 2. 11., 3. 11., 19. 11.

W. A. Mozart, v úpravě Eberharda Streula: Papageno hraje na kouzelnou flétnu 2016: 4. 11., 12. 11., 3. 12., 4. 12. 2017: 22. 6., 23. 6.

Giacomo Puccini: Tosca 2016: 6. 11., 8. 11., 13. 11., 29. 12. 2017: 17. 3., 18. 3.

Bohuslav Martinů / Henry Purcell: Epos o Gilgamešovi /Dido a Aeneas 2016: 15. 11., 16. 11., 18. 11.

Giuseppe Verdi: Aida 2016: 25. 11., 1. 12. 2017: 21. 1., 10. 4.

Antonín Dvořák: Čert a Káča - PREMIÉRA 2016: 10. 12., 11. 12., 22. 12., 30. 12. 2017: 2. 4., 4. 4., 4. 5., 14. 6., 15. 6.

Leoš Janáček: Věc Makropulos 2016: 19. 12., 20. 12.

Bohuslav Martinů: Hry o Marii 2016: 16. 12., 27. 12.

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni 2017: 3. 1., 13. 1., 6. 4., 11. 4.

Marko Ivanović: Čarokraj 2017: 7. 1., 8. 1., 15. 1. vždy ve 14 a 18h

Antonín Dvořák: Rusalka 2017: 11. 1., 18. 1.

Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta 2017: 24. 1., 28. 1., 30. 1.

Amilcare Ponchielli: La Gioconda - PREMIÉRA 2017: 4. 2., 5. 2., 7. 2., 11. 2., 14. 2., 16. 2., 8. 4.

Gioachino Rossini: Lazebník sevillský 2017: 10. 2., 7. 4., 27. 6., 28. 6.

Kaija Saariaho: Láska na dálku - PREMIÉRA 2017: 24. 3., 26. 3., 28. 3., 30. 3., 31. 3., 5. 4.

Thomas Adès: Powder Her Face 2017: 3. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5.

Béla Bartók / Arnold Schönberg: Modrovousův hrad / Očekávání - PREMIÉRA 2016: 15. 10., 16. 10., 23. 10., 30. 10.

Leoš Janáček: Káťa Kabanová - PREMIÉRA 2016: 7. 10., 9. 10., 28. 10., 21. 11., 22. 11.

Gioachino Rossini: Hrabě Ory - PREMIÉRA 2017: 26. 5., 28. 5., 1. 6., 2. 6., 11. 6.

Epos o Gilgamešovi, foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Po roce a půl se do Brna vrátila legenda současného instrumentálního jazz rocku (fusion) Snarky Puppy. V devítičlenné sestavě vystoupili 1. května v rámci Jazz Festu Brno ve vyprodaném Sono Centru. Během více než hodinu a půl dlouhé show zahráli jak několik skladeb z nejnovějšího alba Empire Central, tak výběr z přechozích nahrávek.  více

Brno – město hudby UNESCO v loňském roce zahájilo víceletý projekt, který si klade za cíl prozkoumat a zviditelnit brněnskou amatérskou hudební scénu. V minulém roce se zaměřil na pěvecké sbory, letošní ročník je věnován folklorním souborům a dalším tělesům, které mají jako svůj hlavní inspirační zdroj lidovou píseň.  více

Exkurz do hudby tří, částečně ovšem čtyř století připravila divákům Filharmonie Brno při pátém koncertu abonentní řady Filharmonie doma. Ve čtvrtek 25. dubna v Besedním domě provedla pod vedením dirigenta Takeshiho Moriuchiho skladby Maurice Ravela, Roberta Schumanna, Johna Adamse a Wolfganga Amadea Mozarta. Při interpretaci Schumannova písňového cyklu Láska a život ženy, který dal celému koncertu název, orchestr doplnila mezzosopranistka Markéta Cukrovávíce

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Nejčtenější