Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

24. květen 2016, 11:00

Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

Janáčkova opera bude od nastávající sezóny uvádět většinu inscenací v koncentrovaných sériích. Tento systém je v operním světě již běžný, umožňuje především práci s jedním obsazením a usnadňuje plánování sezóny.

Bloky operních titulů v sezóně 2016/17

Bedřich Smetana: Hubička 2016: 2. 11., 3. 11., 19. 11.

W. A. Mozart, v úpravě Eberharda Streula: Papageno hraje na kouzelnou flétnu 2016: 4. 11., 12. 11., 3. 12., 4. 12. 2017: 22. 6., 23. 6.

Giacomo Puccini: Tosca 2016: 6. 11., 8. 11., 13. 11., 29. 12. 2017: 17. 3., 18. 3.

Bohuslav Martinů / Henry Purcell: Epos o Gilgamešovi /Dido a Aeneas 2016: 15. 11., 16. 11., 18. 11.

Giuseppe Verdi: Aida 2016: 25. 11., 1. 12. 2017: 21. 1., 10. 4.

Antonín Dvořák: Čert a Káča - PREMIÉRA 2016: 10. 12., 11. 12., 22. 12., 30. 12. 2017: 2. 4., 4. 4., 4. 5., 14. 6., 15. 6.

Leoš Janáček: Věc Makropulos 2016: 19. 12., 20. 12.

Bohuslav Martinů: Hry o Marii 2016: 16. 12., 27. 12.

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni 2017: 3. 1., 13. 1., 6. 4., 11. 4.

Marko Ivanović: Čarokraj 2017: 7. 1., 8. 1., 15. 1. vždy ve 14 a 18h

Antonín Dvořák: Rusalka 2017: 11. 1., 18. 1.

Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta 2017: 24. 1., 28. 1., 30. 1.

Amilcare Ponchielli: La Gioconda - PREMIÉRA 2017: 4. 2., 5. 2., 7. 2., 11. 2., 14. 2., 16. 2., 8. 4.

Gioachino Rossini: Lazebník sevillský 2017: 10. 2., 7. 4., 27. 6., 28. 6.

Kaija Saariaho: Láska na dálku - PREMIÉRA 2017: 24. 3., 26. 3., 28. 3., 30. 3., 31. 3., 5. 4.

Thomas Adès: Powder Her Face 2017: 3. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5.

Béla Bartók / Arnold Schönberg: Modrovousův hrad / Očekávání - PREMIÉRA 2016: 15. 10., 16. 10., 23. 10., 30. 10.

Leoš Janáček: Káťa Kabanová - PREMIÉRA 2016: 7. 10., 9. 10., 28. 10., 21. 11., 22. 11.

Gioachino Rossini: Hrabě Ory - PREMIÉRA 2017: 26. 5., 28. 5., 1. 6., 2. 6., 11. 6.

Epos o Gilgamešovi, foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Soubor Ensemble Opera Diversa brněnským posluchačům již několikrát představil skladby Davida Matthewse (*1943), dokonce se ve většině případu jednalo o světové či české premiéry. Ke skladatelovu letošnímu jubileu přispělo jmenované těleso, respektive jeho komorní odnož Diversa Quartet v čele s dramaturgem Jiřím Čevelou koncertem 20. září v prostorách Vily Löw–Beer. Programu sestavenému z děl skladatelů, kteří jsou úzce spojeni s osobností Davida Matthewse, včetně jeho autorské skladby, předcházela hodinová beseda za přítomnosti samotného skladatele. Matthews je skladatel britského původu s dlouholetými vazbami na brněnský okruh skladatelů a muzikologů. Kromě účasti na tzv. bytových seminářích v osmdesátých letech ho pojí také přátelství s několika osobnostmi jako je skladatel, pedagog a hobojista Pavel Zemek Novák (*1957).  více

V pondělí 18. září se v Rytířském sále Nové radnice uskutečnilo velmi neobyčejné přijetí: primátorka Markéta Vaňková iniciovala setkání více než třech desítek sbormistryň a sbormistrů, kterým tak při příležitosti projektu Rok sborů vyjádřila dík za jejich soustavný přínos k obohacování brněnské hudební scény a za mimořádnou péči o kulturní život našeho města. Fakt, že se v Brně můžeme pyšnit stovkou aktivních pěveckých sborů fungujícími napříč generacemi a profesemi, s sebou totiž nepřináší pouze velké množství koncertů či kultivaci talentů. Aktivní sborová komunita znamená pro město také početnou skupinu lidí věnujících volný čas společné tvůrčí činnosti a v neposlední řadě právě sboristé tvoří i poučené publikum pravidelně navštěvující ostatní kulturní akce.  více

Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Davisem a Českým filharmonickým sborem Brno vkročila 14. září v Janáčkově divadle do nové 68. sezony. Nadcházející koncertní sezona 2023/2024 nabídne pestrou paletu koncertních cyklů. Mnohé z večerů jsou v rámci oslav roku české hudby (2024) věnovány právě českým skladatelům a jejich (nejen) hudebnímu odkazu. Filharmonie ale také pořádá nebo se podílí na významných mezinárodních festivalech jako je například Moravský podzim, který začne prvního října. Těleso si pro svůj zahajovací koncert vybralo monumentální vokální dílo Gustava Mahlera – jeho druhou symfonii s podtitulem Vzkříšenívíce

Již nezvyklý podtitul „XI. ročník hudebních a divadelních slavností předtím, než…“ dával tušit, že jedenáctý ročník festivalu Olomoucké barokní slavnosti bude něčím výjimečný. Jen málokdo však nejspíše věděl, že závěrečný koncert 11. ročníku festivalu bude také jeho posledním večerem vůbec. Koncert souboru Societas Incognitorum pod uměleckým vedením Eduarda Tomaštíka, který se odehrál v sobotu 9. září v olomouckému kostele Panny Marie Sněžné, totiž uzavřel nejen letošní festivalovou řadu, ale také celou jedenáctiletou historii Olomouckých barokních slavností. V úvodní řeči však zazněl také příslib, že Volantes Orchestra (rezidenční orchestr festivalu) bude ve své činnosti nadále pokračovat. Jeho činnost by mohla určitým způsobem zaplnit tuto nově vzniklou díru na olomouckém festivalovém trhu.  více

Vlaky jako symbol odjezdu, příjezdu a návratu byly hlavním tématem druhého ročníku Mezinárodního festivalu židovské kultury ŠTETL FEST, který se konal na přelomu srpna a září. Čtyřdenní program v sobě propojil historické události židovských spoluobčanů odvezených z Brna do koncentračních táborů za druhé světové války s novodobými příběhy Ukrajinců, kteří do jmenovaného města před válkou utekli. Jako připomínka těchto událostí byl při zahájení festivalu na brněnském hlavním nádraží odhalen Památník zmizelých a na vybraných brněnských náměstích si mohou občané až do konce září prohlédnout výstavu Příběhy z Ukrajiny. Závěrečný koncert v režii Škampova kvarteta s podtitulem Vlaky konaný v neděli 3. září v Besedním domě byl pomyslnou tečkou za festivalem, při níž se hudebně i historicky umocnila otázka opouštění a návratů.  více

Nejčtenější