Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

24. květen 2016, 11:00

Aktuálně: Opera Národního divadla hraje od nové sezóny blokově

Janáčkova opera bude od nastávající sezóny uvádět většinu inscenací v koncentrovaných sériích. Tento systém je v operním světě již běžný, umožňuje především práci s jedním obsazením a usnadňuje plánování sezóny.

Bloky operních titulů v sezóně 2016/17

Bedřich Smetana: Hubička 2016: 2. 11., 3. 11., 19. 11.

W. A. Mozart, v úpravě Eberharda Streula: Papageno hraje na kouzelnou flétnu 2016: 4. 11., 12. 11., 3. 12., 4. 12. 2017: 22. 6., 23. 6.

Giacomo Puccini: Tosca 2016: 6. 11., 8. 11., 13. 11., 29. 12. 2017: 17. 3., 18. 3.

Bohuslav Martinů / Henry Purcell: Epos o Gilgamešovi /Dido a Aeneas 2016: 15. 11., 16. 11., 18. 11.

Giuseppe Verdi: Aida 2016: 25. 11., 1. 12. 2017: 21. 1., 10. 4.

Antonín Dvořák: Čert a Káča - PREMIÉRA 2016: 10. 12., 11. 12., 22. 12., 30. 12. 2017: 2. 4., 4. 4., 4. 5., 14. 6., 15. 6.

Leoš Janáček: Věc Makropulos 2016: 19. 12., 20. 12.

Bohuslav Martinů: Hry o Marii 2016: 16. 12., 27. 12.

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni 2017: 3. 1., 13. 1., 6. 4., 11. 4.

Marko Ivanović: Čarokraj 2017: 7. 1., 8. 1., 15. 1. vždy ve 14 a 18h

Antonín Dvořák: Rusalka 2017: 11. 1., 18. 1.

Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta 2017: 24. 1., 28. 1., 30. 1.

Amilcare Ponchielli: La Gioconda - PREMIÉRA 2017: 4. 2., 5. 2., 7. 2., 11. 2., 14. 2., 16. 2., 8. 4.

Gioachino Rossini: Lazebník sevillský 2017: 10. 2., 7. 4., 27. 6., 28. 6.

Kaija Saariaho: Láska na dálku - PREMIÉRA 2017: 24. 3., 26. 3., 28. 3., 30. 3., 31. 3., 5. 4.

Thomas Adès: Powder Her Face 2017: 3. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5.

Béla Bartók / Arnold Schönberg: Modrovousův hrad / Očekávání - PREMIÉRA 2016: 15. 10., 16. 10., 23. 10., 30. 10.

Leoš Janáček: Káťa Kabanová - PREMIÉRA 2016: 7. 10., 9. 10., 28. 10., 21. 11., 22. 11.

Gioachino Rossini: Hrabě Ory - PREMIÉRA 2017: 26. 5., 28. 5., 1. 6., 2. 6., 11. 6.

Epos o Gilgamešovi, foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




V letošním roce navštívilo Mezinárodní folklorní festival ve Strážnici více jak 41 000 lidí tedy rekordní počet. Číslo, které překvapí. V době, do které se tolikrát předpovídal zánik folkloru i folklorismu, se na jednom místě sejde tak obrovské množství lidí. Co je k tomu vede? Letošní jubilejní 80. ročník tomu jistě napomohl, ale samotné výročí by určitě nestačilo. V čem spočívá její kouzlo? Každý návštěvník si z festivalu odnáší jiný zážitek, jinou vzpomínku, jiný příběh. A právě ten svůj vám nyní nabídnu. Jaká tedy byla moje Strážnice 2025? A našla jsem odpověď na otázku, co stojí za tak velkým zájmem?  více

Jedním z členů mezinárodní poroty letošního ročníku Veszprém Street Music Festivalu bude Milan Tesař – programový ředitel, vedoucí hudební redakce Radia Proglas, šéf panelu World Music Charts Europe a dramaturg festivalu Maraton hudby Brno. Vyslání zástupce právě z Brna není náhodné – město je stejně jako Veszprém člen sítě UNESCO Creative Cities of Music a pravidelně zapojuje do mezinárodní kulturní spolupráce a podpory mladých talentů.  více

Závěrečný koncert jubilejního 30. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který nesl název Rondo festivo, se uskutečnil několik kilometrů za českými hranicemi, v dominikánském kostele v malém rakouském městečku Retz. Zde v podání belgického souboru Bryggen zazněly skladby Maxe Richtera a Edwarda Griega. Dvojrole houslistky a dirigentky se ujala umělecká vedoucí souboru Jolente De Maeyervíce

Benefiční akce s názvem Večery s Ondrášem opět oživila nádvoří hradu Špilberk. Vojenský umělecký soubor Ondráš zde ve druhé půli června předvedl dva celovečerní programy, které připomněly nové i starší choreografie a hudební úpravy. První večer nabídl premiéru pořadu Pocta Jaroslavu Juráškovi, připravenou ke stému výročí narození této významné osobnosti folklorního hnutí druhé poloviny 20. století. Druhý večer s názvem Ondrášovské putování provedl hudbou i tancem po regionech Čech, Moravy, Slezska, Slovenska a Rumunska.  více

První brněnský koncert 30. ročníku „putovního“ festivalu Concentus Moraviae se odehrál v neděli 22. června v sále konventu Milosrdných bratří. V podání ansámblu a nocte temporis ve složení Anna Besson (traverso, musette), Myriam Rignol (viola da gamba), Béatrice Martin (cembalo), Simon Linné (theorba) a Reinoud Van Mechelen (tenor, umělecký vedoucí) zazněl program pojmenovaný Oh, ma belle brunette! (Ó, má krásna brunetko). Název brunetka je vedle označení hnědovlasé dámy také hudební forma vycházející z dvorské písně, která byla velmi populární ve Francii na přelomu 17. a 18. století. Pařížský vydavatel Christophe Ballard publikoval mezi lety 1703–1711 tři sbírky těchto brunetek, které doplňovaly i písně dvorské či pijácké. Tento repertoár při nedělním koncertu doplnilo několik instrumentálních kompozic.  více

Nejčtenější