Benefiční koncert Na počátku ve znamení muzikálu

2. únor 2024, 1:00

Benefiční koncert Na počátku ve znamení muzikálu

Organizace Na počátku připravuje benefiční koncert filmové hudby ke 30. výročí své činnosti, pomoci těhotným ženám a matkám s dětmi. Filmové a muzikálové hity v podání Venduly Příhodové, Sáry Milfajtové a hudebníků z Kuf Bandu rozezní Kulturní dům Rubín.

Během večera Na počátku přiblíží nejnovější oblasti svého zájmu, jako je psychologická pomoc poskytovaná zdarma ženám, které přišly o dítě v prvních měsících těhotenství, nebo doprovázení žen, které chtějí dát své dítě k adopci. Benefiční koncert je jednou z veřejných akcí, připravovaných ke 30. výročí vzniku Na počátku. „Koncertem chceme poděkovat našim podporovatelům a dárcům, bez nichž bychom nemohli pomáhat dlouhodobě a v potřebné kvalitě,“ říká ředitelka organizace Eva Vondráková. Koncert proběhne 9. března 2024 od 20:00 v Kulturní dům Rubín v brněnských Žabovřeskách.

Benefici svým vystoupením podpoří muzikálová herečka Vendula Příhodová, absolventka brněnské JAMU, která nyní působí v pražských divadlech. Dále brněnská rodačka Sára Milfajtová, která je úzce spojena s Městským divadlem Brno. Obě tyto zpěvačky během večera doprovodí dvanáctičlenný orchestr Kuf Band. Výtěžek benefice využije organizace mimo jiné na přestavbu svého původního sídla na ulici Soběšická v Brně na sociální byty. Druhým dlouhodobým záměrem je rozšíření nabídky programů pro školy do Jihomoravského kraje a na Vysočinu. Celkem tři preventivní programy určené žákům od 3. třídy po 1. ročník střední školy si kladou za cíl prevenci rizikového sexuálního chování žáků.

Sára Milfajtová/ Foto archiv Osobnosti.cz

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější