Festival Groove Brno rozšiřuje program o Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte

Festival Groove Brno rozšiřuje program o Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte

Festival vstupuje do 17. ročníku sérií koncertů, která naplní funky muzikou nejen jihomoravskou metropoli, ale v rámci „výjezdních“ koncertů také Prahu. Celoroční program festivalu se začíná rozjíždět a organizátoři přidávají další dvě jména. K již dříve ohlášené francouzské sestavě Electro Deluxe nyní přibývají Fun Lovin’ Criminals a nejvýraznější jazz-funková formace z Islandu – Mezzoforte.

Francouzsko-americké uskupení Electro Deluxe patří ve své domovině mezi velká jména, která vyprodávají velké haly. Jejich energická směs soulu, funku a hip-hopu prostě táhne. Velkou součástí jejich kouzla je i bigbandová sekce, ta ale jádro Electro Deluxe doprovází pouze na domácích pódiích. V podobě sedmičlenného sevřeného tělesa hráli několikrát i u nás. Na obou českých koncertech, tj. v Brně (23. 10., Sono Centrum) a v Praze (24. 10., Lucerna Music Bar), se k Electro Deluxe připojí B-Side Band. V této jedinečné bigbandové sestavě zahrají Electro Deluxe pouze v České republice. „K České republice a zejména k městu Brnu máme speciální vztah. Od našeho prvního koncertu v Brně jsme cítili jedinečnou atmosféru a velmi silnou energii vyzařující z publika,“ vzkazuje kapelník Electro Deluxe Thomas Faure.

„Nakažlivá směs cinematického hip-hopu, rock‘n’rollu, blues-jazzu a latin-soulu“ v podání Fun Lovin’ Criminals vtrhla na newyorskou hudební scénu s debutem Come Find Yourself. O dva roky později, když už měli na kontě hit Scooby Snacks, jenž si hrál se samply z filmů Quentina Tarantina a strávil 17 týdnů v žebříčku Billboard, svým divokým setem ovládli Pyramid Stage na festivalu Glastonbury. Od té doby natočili dalších pět alb. Vystoupí v brněnském Sono Music Clubu. Do Brna dorazí trojice Brian Leiser (baskytara, klávesy, trumpeta, harmonika, vokály), Frank Benbini (bicí, vokály) a Naim Cortazzi (kytara, vokály) 10. října 2024. 

Instrumentální jazz-funková formace Mezzoforte patří k tomu nejzajímavějšímu, co dal Island hudebnímu světu. Jádro formace, Eyþór Gunnarsson (klávesy), Jóhann Ásmundsson (basa) a Friðrik Karlsson (kytary), zůstává neměnné už od roku 1977. Kapelu tehdy muzikanti založili jako parta patnácti a šestnáctiletých teenagerů. Zlomovým se stalo jejich album Suprise z roku 1983, které pomohlo definovat jejich nezaměnitelný zvuk – jeho stavebními kameny jsou chytlavé melodie, hutné groovy a vzrušující sóla. V té době ovládli londýnské kluby a diskotéky a svého rozpoznatelného stylu se drží dodnes. Za více než čtyřicet let společného hraní ale nepřišli o svou jedinečnou tvůrčí hravost. V Brně vystoupí 8. listopadu v Metro Music Baru.

Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte, společně s již dříve oznámenými Electro Deluxe rozšiřují dlouhou řadu velkých jmen funky a jazzu, které festival Groove Brno už do roku 2007 přiváží do České republiky. Byla mezi nimi i dvacítka držitelů prestižních Cen Grammy a dlouhá řada nominantů na tuto cenu, kteří do jihomoravské metropole přilákali tisíce diváků. V roce 2023 Groove Brno zamířil poprvé i do Prahy.

Fun Lovin’ Criminals/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější