Jiří Bárta v Besedním domě

19. duben 2013, 8:43

Jiří Bárta v Besedním domě

V neděli 21. dubna vystoupí v Besedním domě vynikající violloncellista Jiří Bárta a pianistka Terezie Fialová. Jiří Bárta patří k našim nejúspěšnějším sólistům, program je klasicko-romantický. Lákadlem je především Sonáta pro violoncello a klavír Edvarda Griega. Koncert začíná v 19.30 hod.

 

Komentáře

Reagovat
  • Pavel Sekanina

    25. květen 2013, 16:02
    Těšil jsem se na sborový koncert. Pan Bárta byl jistě kvalitní náhrada, i když bych radši uvítal změnu termínu s původně plánovaným programem a interpretem. Ovšem velmi mě zklamala umělecká nevyrovnanost obou interpretů. Slečna Fialová bohužel není ani přibližně (a obávám se, že nikdy nebude) na umělecké úrovni pana Bárty. Působí to pak při poslechu velmi rušivě a nekompatibilně. Prosím příště lépe vážit interprety při vynucené změně programu.
    • Novotny Petr

      26. květen 2013, 23:35
      Dobry den, priznam se ze casto neprispivam do podobnych diskuzi. Nicmene na vyse uvedenem koncerte jsem byl a i kdyz se jednalo o "zaskok", presto jsem odchazel s krasnym uspokojivym pocitem z proziteho hudebniho zazitku. Nejvice me nadchla Griegova Sonata kde nejen pan Barta ale i klaviristka dokazali ze jsou interpreti navysost povolani. Slecna Fialova jiste skrz svoje mladi stale sbira zkusenosti ale presto je jasne ze ma publiku co nabidnout.
    • Pavel Sekanina

      27. květen 2013, 17:16
      Máte pravdu, Griegova sonata dopadla určitě z celého programu nejlépe. Problém je v tom, že v dalších skladbách, kde měl např. autor na mysli jako vůdčí nástroj klavír a cello spíš jako doprovodné, se stejně přirozenou formou s violoncellovým partem prosadil Jiří Bárta. To by se u interpretů kvalitativně srovnatelných nestalo. Systém je tak silný, jak je silný nejslabší článek:-). Asi bychom nechtěli, aby pan Bárta hrál hůř, že...:-). Jinak jsem rád, že jste byl s koncertem spokojen.Tak má člověk z koncertu odcházet. Já jsem asi měl studovat něco jiného.

Komorní koncert v rámci abonentního cyklu Českého filharmonického sboru v Besedním domě



Brno – město hudby UNESCO v loňském roce zahájilo víceletý projekt, který si klade za cíl prozkoumat a zviditelnit brněnskou amatérskou hudební scénu. V letošním roce se projekt věnuje folklorním souborům. Vyvrcholením Roku folklorních souborů bude společný happening, který proběhne 6. června v odpoledních hodinách a zaplní celé historické centrum Brna. Pro tuto příležitost se projekt propojí s již tradiční akcí Brněnsko tančí a zpívá, která se dlouhodobě snaží o prezentaci lidové kultury etnografické oblasti Brněnska.  více

Po roce a půl se do Brna vrátila legenda současného instrumentálního jazz rocku (fusion) Snarky Puppy. V devítičlenné sestavě vystoupili 1. května v rámci Jazz Festu Brno ve vyprodaném Sono Centru. Během více než hodinu a půl dlouhé show zahráli jak několik skladeb z nejnovějšího alba Empire Central, tak výběr z přechozích nahrávek.  více

Brno – město hudby UNESCO v loňském roce zahájilo víceletý projekt, který si klade za cíl prozkoumat a zviditelnit brněnskou amatérskou hudební scénu. V minulém roce se zaměřil na pěvecké sbory, letošní ročník je věnován folklorním souborům a dalším tělesům, které mají jako svůj hlavní inspirační zdroj lidovou píseň.  více

Exkurz do hudby tří, částečně ovšem čtyř století připravila divákům Filharmonie Brno při pátém koncertu abonentní řady Filharmonie doma. Ve čtvrtek 25. dubna v Besedním domě provedla pod vedením dirigenta Takeshiho Moriuchiho skladby Maurice Ravela, Roberta Schumanna, Johna Adamse a Wolfganga Amadea Mozarta. Při interpretaci Schumannova písňového cyklu Láska a život ženy, který dal celému koncertu název, orchestr doplnila mezzosopranistka Markéta Cukrovávíce

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Nejčtenější