Juniorský soubor Baletu NdB představí svůj čtvrtý premiérový počin

1. březen 2024, 1:00

Juniorský soubor Baletu NdB představí svůj čtvrtý premiérový počin

Juniorský soubor Baletu Národního divadla Brno opět zavítá do divadla Reduta. V pořadí čtvrtá premiéra souboru proběhne za účasti mezinárodních choreografů. Program nese název Venae / Who’s gonna catch me if I fall... / Distant Instant. Talentovaní tvůrci působící nejen u nás, ale i v Evropě, postavili dynamické choreografie na míru mladým tanečníkům.

V podání Baletu NdB 2 se divákům představí původní choreografie Glena Lambrechta, současného demisólisty Baletu NdB, a dvou bývalých členek Baletu NdB, Kristýny Kmentové a Caroliny Isach. Celým večerem budou provázet témata individuality a společného soužití se špetkou španělského temperamentu. Druhá sezona juniorského souboru NdB 2 ve své druhé polovině úspěšně eskaluje. Krátce po premiéře vyráží soubor na dvoutýdenní turné do Jižní Koreji, kde se představí v pěti městech s výběrem z repertoáru. V červnu zavítají na festival Next Generation do Linbury Theatre v Londýně, kde se poprvé představí český baletní soubor. V příští sezoně se diváci mohou opět těšit na Program 5 a 6, které budou uvedeny v říjnu a březnu.Premiéra programu Venae / Who’s gonna catch me if I fall… / Distant Instant je ohlášena na dnešní večer, tedy 1. března 2024 od 19:00 v divadle Reduta.

Glen Lambrecht, mladý tanečník a choreograf původem z Belgie, dal důraz na estetiku, díky čemuž vznikly ojedinělé kostýmy inspirované žílami v lidském těle, odtud název Venae. Zamýšlí se nad „kotvami“ norem a standardů, kterými společnost často svazuje a omezuje naši individualitu. Ten, kdo usiluje o to být sám sebou, se pak stává jakousi odchylkou od normálu. Hluboké pouto mezi přírodou a člověkem podtrhuje hudba Ezia Bossa, konkrétně jeho 2. symfonie Under the Tree‘s Voices, o které choreograf říká „Tak, jako kořeny stromů proudí život vzhůru do korun, jsou žíly kanálem života našich srdcí a tím i lidstva.

Kristýna Kmentová v současné době působí na nezávislé taneční scéně nejen jako choreografka, ale také jako tanečnice. Krása a utrpení mezilidských vztahů může pro nás být přítěží, ale také poučením. Padáš-li sám, taky sám vstáváš. Sami však být nemusíme, pokud si dovolíme přijmout druhé.

Závěrečná choreografie večera s názvem Distant Instant od rodačky z Valencie Caroliny Isach, obsáhne hravost, mládí, ale také napětí. Hlavní inspirací byla pro Carol myšlenka filozofa Zygmunta Baumana a jeho pojem „tekutá modernita“, která popisuje proměnlivé vztahy dnešní společnosti. Voda je všude kolem nás. Vše tvoří, mění a má různé formy, stejně tak jako lidská společnost.

Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější