Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Patronka festivalu Concentus Moraviae Magdalena Kožená dnes vystoupí na pódiu brněnského Bobycentra s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers. Benefičním koncertem festival společně podpoří písněmi Colea Portera a zároveň pozvou na jeho další ročník. Během večera pokřtí i porterovské CD s písněmi, které v podání Kožené a Havelkových Melody Makers zazněly v premiéře právě v rámci loňského ročníku festivalu Concentus Moraviae.

Podtitul galakoncertu Let’s Misbehave / Pojďme si zařádit jsme si vypůjčili z jednoho z Porterových evergreenů. Dokonale totiž předjímá téma XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který bude celý věnován humoru v hudbě, a to v originální dramaturgii belgického muzikologa Jelleho Dierickxe. Při příležitosti galavečera v Bobycentru odtajníme pětici vybraných exkluzivních programů na červen 2018!” slibuje ředitel festivalu David Dittrich.

Během festivalu Concentus Moraviae, který se uskuteční mezi 1. a 27. červnem 2018, se posluchačům dostane přehršel všemožných hudebních nonsensů, triků a švindlů, barokních rošťáren, od Hudebního žertu W. A. Mozarta až po skladby „ve tvaru hrušky“. Na festivalových pódiích se o hudbu s úsměvem postarají Iva Bittová a Ensemble Opera Diversa, duo fenomenálních hudebních klaunů Igudesman a Joo, ale také Collegium Marianum a Cracovia Danza s bachovským Baletem o kávě, Soňa Červená s klavíristou Karlem Košárkem či Orchestr Berg a další. Rezidenčním autorem XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae je příznačně Miloš Štědroň, skladatel a muzikolog renesančního záběru, pro nějž je téma festivalu v jeho životě i tvorbě klíčové.

Dramaturg XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae Jelle Dierickx se inspiroval výstižným bonmotem jednoho z největších hudebních bavičů, klavíristy a dirigenta Victora Borgeho, který prohlásil, že úsměv je nejkratší vzdáleností mezi lidmi. S populární sedmou Humoreskou Antonína Dvořáka coby svou ústřední melodií se festival vydá zkoumat fascinující propojení mezi hudbou a humorem. Mnoho hudebních festivalů se zaměřuje na „vznešeno“, jen málokteré na „vznešeno naruby“. „Spojení hudby a humoru bývá často dílem hudebních klaunů, ale dá se toho podniknout mnohem víc, než jen nahradit noty červenými nosy,” vysvětluje Jelle Dierickx a dodává: „Slavní komici jako Charlie Chaplin nebo Louis de Funès to věděli. Filozofové a spisovatelé jako Sokrates, Diogenes, Cervantes, Montaigne, Nietzsche nebo Kundera se smáli každý po svém a pomohli tím definovat Evropu. Podle Milana Kundery je smích dokonce metaforou Evropy, obsahuje schopnost pochybovat, být kritický. Hudba to dokáže rafinovaně a jemně doplnit.“ A to vše bude v hudbě hledat a prokazovat Concentus Moraviae 2018.

Dnes, tedy 7. prosince 2017 bude zahájen předprodej vstupenek na pětici vybraných koncertů. Veškeré informace o Galakoncertu, festivalu Concentus Moraviae 2018 i předprodeji vstupenek na prvních pět zveřejněných koncertů, který začíná 7. prosince, najdete zde.

 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější