Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Patronka festivalu Concentus Moraviae Magdalena Kožená dnes vystoupí na pódiu brněnského Bobycentra s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers. Benefičním koncertem festival společně podpoří písněmi Colea Portera a zároveň pozvou na jeho další ročník. Během večera pokřtí i porterovské CD s písněmi, které v podání Kožené a Havelkových Melody Makers zazněly v premiéře právě v rámci loňského ročníku festivalu Concentus Moraviae.

Podtitul galakoncertu Let’s Misbehave / Pojďme si zařádit jsme si vypůjčili z jednoho z Porterových evergreenů. Dokonale totiž předjímá téma XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který bude celý věnován humoru v hudbě, a to v originální dramaturgii belgického muzikologa Jelleho Dierickxe. Při příležitosti galavečera v Bobycentru odtajníme pětici vybraných exkluzivních programů na červen 2018!” slibuje ředitel festivalu David Dittrich.

Během festivalu Concentus Moraviae, který se uskuteční mezi 1. a 27. červnem 2018, se posluchačům dostane přehršel všemožných hudebních nonsensů, triků a švindlů, barokních rošťáren, od Hudebního žertu W. A. Mozarta až po skladby „ve tvaru hrušky“. Na festivalových pódiích se o hudbu s úsměvem postarají Iva Bittová a Ensemble Opera Diversa, duo fenomenálních hudebních klaunů Igudesman a Joo, ale také Collegium Marianum a Cracovia Danza s bachovským Baletem o kávě, Soňa Červená s klavíristou Karlem Košárkem či Orchestr Berg a další. Rezidenčním autorem XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae je příznačně Miloš Štědroň, skladatel a muzikolog renesančního záběru, pro nějž je téma festivalu v jeho životě i tvorbě klíčové.

Dramaturg XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae Jelle Dierickx se inspiroval výstižným bonmotem jednoho z největších hudebních bavičů, klavíristy a dirigenta Victora Borgeho, který prohlásil, že úsměv je nejkratší vzdáleností mezi lidmi. S populární sedmou Humoreskou Antonína Dvořáka coby svou ústřední melodií se festival vydá zkoumat fascinující propojení mezi hudbou a humorem. Mnoho hudebních festivalů se zaměřuje na „vznešeno“, jen málokteré na „vznešeno naruby“. „Spojení hudby a humoru bývá často dílem hudebních klaunů, ale dá se toho podniknout mnohem víc, než jen nahradit noty červenými nosy,” vysvětluje Jelle Dierickx a dodává: „Slavní komici jako Charlie Chaplin nebo Louis de Funès to věděli. Filozofové a spisovatelé jako Sokrates, Diogenes, Cervantes, Montaigne, Nietzsche nebo Kundera se smáli každý po svém a pomohli tím definovat Evropu. Podle Milana Kundery je smích dokonce metaforou Evropy, obsahuje schopnost pochybovat, být kritický. Hudba to dokáže rafinovaně a jemně doplnit.“ A to vše bude v hudbě hledat a prokazovat Concentus Moraviae 2018.

Dnes, tedy 7. prosince 2017 bude zahájen předprodej vstupenek na pětici vybraných koncertů. Veškeré informace o Galakoncertu, festivalu Concentus Moraviae 2018 i předprodeji vstupenek na prvních pět zveřejněných koncertů, který začíná 7. prosince, najdete zde.

 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Zpěvačka Lizz Wright se narodila v roce 1980 v rodině pastora. Od dětství měla blízko ke gospelové hudbě, zpívala ve sboru a později si zamilovala i další původně afromaerické hudební žánry včetně soulu, blues a jazzu. Zatímco v listopadu 2019 vystoupila v Šumperku na festivalu Blues Alive se svou vlastní kapelou, v Brně ji doprovodí Filharmonie Brno a trio pražských jazzmanů (David Dorůžka – kytara, Tomáš Baroš – kontrabas, Daniel Šoltis – bicí). Koncert se koná 3. května v Janáčkově divadle a je součástí festivalu JAZZFESTBRNO 2020.  více

V pátek 14. února se v brněnském Sono centru odehrál žánrově pestrý festival, který byl současně oslavou tří dekád činnosti tří vydavatelských větví, které si spojujeme s původním jednoduchým názvem Indies Records. V průběhu let se vydavatelství Indies Records rozdělilo na tři subjekty se třemi svébytnými edičními katalogy – Indies MG, Indies Scope a Indies Happy Trails, za nimiž stojí vydavatelské osobnosti Miloš Gruber, Milan Páleš a Jaromír Kratochvíl.  více

Evolet je umělecké jméno v Brně usazené slovenské písničkářky a vystudované psycholožky Evy Jurčákové. Její první veřejnou hudební aktivitou bylo trio Soundno, na které později navázala několika fázemi projektu, který si už říkal také Evolet. Bylo to nejprve duo s kytaristou Jurajem Serišem, poté krátce větší spíše příležitostné uskupení s výrazným ženským prvkem (vedle Evy v ní zpívaly Hana Voříšková a Hana Fatamorgana), až nakonec vznikla plnohodnotná kapela, v níž autorku písní doprovázejí tři zkušení brněnští hráči: Martin Kyšperský (zde především baskytara plus další nástroje), Antonín Koutný (kytara) a Jakub Kočička (bicí).  více

Osudová komedie, třetí díl hudební trilogie či fantasy muzikál. Těmito přívlastky vymezují inscenátoři nový autorský kus Ráj z dílny dvojice Zdenek Merta a Stanislav Moša. Jejich už deváté společné dílo na poli hudebního divadla mělo včera premiéru na velké scéně Městského divadla Brno. Výsledek budí rozpaky.  více

Pro operní soubor Národního divadla Brno vzniklo autorské dílo režiséra, libretisty a scénografa Davida Radoka a skladatele, ale i šéfdirigenta operního souboru Marka Ivanoviće. Včera premiérovaná opera Monument vypráví příběh sochaře Otakara Švece (1892–1955), jehož návrh se stal v roce 1955 předobrazem Stalinova pomníku na Letné. V titulních rolích se v Janáčkově divadle uvedli: Stanislav Sem (Sochař), Markéta Cukrová (Manželka), Roman Hoza (Kolega) a Ondřej Koplík (Ministr kultury). Sólové party doplňovaly operní sbor, Český akademický sbor a Dětský sbor Brno. Orchestr Janáčkovy opery řídil autor hudby Marko Ivanović.  více