Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Patronka festivalu Concentus Moraviae Magdalena Kožená dnes vystoupí na pódiu brněnského Bobycentra s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers. Benefičním koncertem festival společně podpoří písněmi Colea Portera a zároveň pozvou na jeho další ročník. Během večera pokřtí i porterovské CD s písněmi, které v podání Kožené a Havelkových Melody Makers zazněly v premiéře právě v rámci loňského ročníku festivalu Concentus Moraviae.

Podtitul galakoncertu Let’s Misbehave / Pojďme si zařádit jsme si vypůjčili z jednoho z Porterových evergreenů. Dokonale totiž předjímá téma XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který bude celý věnován humoru v hudbě, a to v originální dramaturgii belgického muzikologa Jelleho Dierickxe. Při příležitosti galavečera v Bobycentru odtajníme pětici vybraných exkluzivních programů na červen 2018!” slibuje ředitel festivalu David Dittrich.

Během festivalu Concentus Moraviae, který se uskuteční mezi 1. a 27. červnem 2018, se posluchačům dostane přehršel všemožných hudebních nonsensů, triků a švindlů, barokních rošťáren, od Hudebního žertu W. A. Mozarta až po skladby „ve tvaru hrušky“. Na festivalových pódiích se o hudbu s úsměvem postarají Iva Bittová a Ensemble Opera Diversa, duo fenomenálních hudebních klaunů Igudesman a Joo, ale také Collegium Marianum a Cracovia Danza s bachovským Baletem o kávě, Soňa Červená s klavíristou Karlem Košárkem či Orchestr Berg a další. Rezidenčním autorem XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae je příznačně Miloš Štědroň, skladatel a muzikolog renesančního záběru, pro nějž je téma festivalu v jeho životě i tvorbě klíčové.

Dramaturg XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae Jelle Dierickx se inspiroval výstižným bonmotem jednoho z největších hudebních bavičů, klavíristy a dirigenta Victora Borgeho, který prohlásil, že úsměv je nejkratší vzdáleností mezi lidmi. S populární sedmou Humoreskou Antonína Dvořáka coby svou ústřední melodií se festival vydá zkoumat fascinující propojení mezi hudbou a humorem. Mnoho hudebních festivalů se zaměřuje na „vznešeno“, jen málokteré na „vznešeno naruby“. „Spojení hudby a humoru bývá často dílem hudebních klaunů, ale dá se toho podniknout mnohem víc, než jen nahradit noty červenými nosy,” vysvětluje Jelle Dierickx a dodává: „Slavní komici jako Charlie Chaplin nebo Louis de Funès to věděli. Filozofové a spisovatelé jako Sokrates, Diogenes, Cervantes, Montaigne, Nietzsche nebo Kundera se smáli každý po svém a pomohli tím definovat Evropu. Podle Milana Kundery je smích dokonce metaforou Evropy, obsahuje schopnost pochybovat, být kritický. Hudba to dokáže rafinovaně a jemně doplnit.“ A to vše bude v hudbě hledat a prokazovat Concentus Moraviae 2018.

Dnes, tedy 7. prosince 2017 bude zahájen předprodej vstupenek na pětici vybraných koncertů. Veškeré informace o Galakoncertu, festivalu Concentus Moraviae 2018 i předprodeji vstupenek na prvních pět zveřejněných koncertů, který začíná 7. prosince, najdete zde.

 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Již po šesté představil balet Národního divadla Brno nadějné choreografy z vlastních řad. V divadle Reduta měl včera premiéru další ročník raritního projektu s názvem Choreografické ateliéry. V devíti mini inscenacích se představili sólisté a členové souboru vlastními choreografiemi.  více

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více