Metronome Blues: Garden Of Eden vychází na vinylu u Kabinet Records

Metronome Blues: Garden Of Eden vychází na vinylu u Kabinet Records

Metronome Blues pouští do světa album Garden Of Eden. Pokřtí ho v domovském Kabinetu Múz, kde představí i svoji novou sestavu. Garden Of Eden je čtvrté řadové album kapely Metronome Blues. Vyšlo digitálně na jaře 2020 během tzv. “lockdown” na Novém Zélandu. Jeho vinylová verze vychází v říjnu u brněnského vydavatelství Kabinet Records.

Ironický název Garden Of Eden (česky Rajská Zahrada) byl vybrán jako reakce na všechno, co nás v tuto chvíli obklopuje. „I uprostřed chaosu a nejistoty si musíme připomínat, že žijeme v ráji, jen je třeba si to častěji uvědomovat. Tzv. ‘lockdown’ nám odhalil některé alternativní způsoby života, díky nimž jsme přehodnotili naši situaci. Uvíznutí na Novém Zélandu mě přimělo si to uvědomit. Prázdné golfové hřiště na obalu desky se tak stalo naším novým Edenem,“ vysvětluje Rhys Braddock. Album bylo nahráno a produkováno výhradně Braddockem. Obsahuje písně, které vznikly v jeho studiu v Brně a dvě novější, které nahrál v garáži svých rodičů během ‘lockdown’ na Novém Zélandu. Garden Of Eden tak naznačuje lidskou potřebu zůstat ve špatných dobách kreativní. Pokřtěno v Kabinetu Múz v Brně, kde se představí i nová mezinárodní sestava Metronome Blues: bubeník Peter Kušnirík (Slovensko), basista Dylan Vance (Kanada) a kytarista Robin Smith (Skotsko). Jako svoje hosty si Metronome Blues na křest pozvali brněnské kapely VDYD a Guilty Echoes.

Překvapením pro fanoušky Metronome Blues je nové EP, Exploded View EP, které bude součástí limitované edice pro prvních 100 předobjednávek vinylu Garden of Eden a které vyjde oficiálně až na konci října. Křest je naplánovaný na 14. října 2020 od 20:00 v Kabinetu Múz.

Rhys Braddock/ foto Andulinna

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více

Kulturní svět stále hledá cesty, jak krásy hudby přenést z prázdných sálů k divákům doma. V rámci možností se to ale naštěstí daří a před umělci se otevírají nové výzvy. Jednu takovou pokořilo půvabné dámské trio Drei Engeln, když do virtuálního světa vyslalo svůj první streamovaný koncert, který ale ze svého brněnského působiště přeneslo do kostela Všech svatých v Rožnově pod Radhoštěm. Téměř hodinový program zaměřený převážně na barokní skladby obsahoval stylově i tematicky pestrou nabídku ve zpěvně-cembalovém obsazení.  více