Národní divadlo Brno vypisuje dva konkurzy. Hledá tanečníky i nové tváře kampaně

11. duben 2016, 4:00

Národní divadlo Brno vypisuje dva konkurzy. Hledá tanečníky i nové tváře kampaně

Národní divadlo Brno hledá mezi diváky nové tváře pro kampaň na příští sezónu, která představí celkem 16 nových inscenací. Soubor Janáčkovy opery vypisuje konkurz na pohybově-taneční role do operní inscenace Káťa Kabanová v režii Roberta Carsena.

Pro obsazení pohybově-taneční role pro inscenaci Káťa Kabanová od Leoše Janáčka hledá divadlo vhodné kandidáty ve věku 18 - 35 let s delšími vlasy a tanečními zkušenostmi. Inscenace bude mít premiéru v rámci Mezinárodního festivalu Janáček Brno 2016. Konkurz proběhne 21. května 2016 od 15.30 hodin ve velkém baletním sále Národního divadla Brno. Své životopisy společně s fotografií (portrét+celá postava) zasílejte na email: biravska@ndbrno.cz.

Dále Národní divadlo Brno vyhlašuje casting na novou kampaň, která představí nejen inscenace nadcházející sezóny, ale také samotné diváky. Do kampaně se může zapojit každý z diváků NdB prostřednictvím castingu, který se uskuteční ve čtvrtek 28. dubna od 14:00 do 20:00 2016 ve foyer divadla Reduta. Pokud se na casting 28. dubna zájemci dostavit nemohou, nejpozději do 30. dubna zašlou svoji fotografii na adresu casting@ndbrno.cz.

Ředitel NdB Martin Glaser se k nově vznikající kampani vyjádřil následovně: „Máme zájem poznat své diváky a poděkovat jim za jejich přízeň. Kampaní chceme zdůraznit, že naše snaha a práce by bez nich neměla smysl. Neméně důležité je pro nás i vyslání signálu, že NdB je otevřenou kulturní institucí, jež je určená všem.“

Janáčkovo divadlo/ Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější