Premiéra britské opery Powder Her Face: skandály, perly a šampaňské

20. leden 2016, 4:00

Premiéra britské opery Powder Her Face: skandály, perly a šampaňské

Dílo skladatele Thomase Adèse představí Národní divadlo Brno v režii Tomáše Studeného. Děj je volně inspirován skandálním životem proslulé britské krásky Margaret Campbell, vévodkyně z Argyllu. Jde o vůbec první uvedení této komorní opery u nás.

Inscenace v hudebním nastudování a pod taktovkou šéfdirigenta Janáčkovy opery Marka Ivanoviće, představí v hlavních rolích Lucii Hájkovou jako vévodkyni, Josefa Škarku, Tomáše Kořínka a další. Premiéra se uskuteční 29. ledna 2016 od 19:00 v Mozartově sále divadla Reduta.

Britský skladatel Thomas Adès (1971) patří mezi světově uznávané hudebníky, nejen jako skladatel, ale také jako klavírista a dirigent. V jeho dosavadním díle najdeme komorní opusy, velká symfonická díla, sbory a opery. Na opeře Powder Her Face spolupracoval s britským spisovatelem a novinářem Philipem Michaelem Hensherem, který napsal libreto. Opera je rozdělená do osmi scén, které nesou v názvu vždy jen letopočet. Útržkovitě tak zachycuje zásadní momenty ze života vévodkyně. V celé opeře však nepadne jediné pravé jméno ani přesná data. Děj trefně zachycuje poslední kousky mizejícího světa britské šlechty před 2. světovou válkou. Powder Her Face měla premiéru 1. července 1995 v Cheltenhamu.

Operní režisér Tomáš Studený působící v současné době jako šéf opery Jihočeského divadla o díle řekl: „Ten příběh a ta osobnost v sobě koncentrují a sugestivně vystihují paradoxy našeho vnímání hodnot, úspěchu, morálky, krásy… Ta opera ve své podstatě obnažuje princip krize naší evropské civilizace.”

Foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Powder Her Face

29.1.2016, 19:00 / Reduta



Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více