Vesmírná odysea jako dětská opera v Kabinetu múz

Vesmírná odysea jako dětská opera v Kabinetu múz

Největší výzvou při práci s dětským orchestrem je dosáhnout ticha. Nastudování Cageovy 4´33´´ je v tomto smyslu vyšší metou než Bachovy koncerty na straně jedné, nebo Schönbergova dodekafonie na straně druhé. 2´16´´ a půl je soudobá opera, která vznikla díky spoluprací dětí a profesionálních hudebníků ze Slovenské filharmonie v Bratislavě s realisticky skromnějšími očekáváními. Její hlavní osou je dětská porce ticha, a také dětské horory. Zvuky, které se při tom objevují, mají za úkol vyplňovat mezery a štěrbiny mezi nimi. Výsledek osciluje mezi hudbou a ruchy, mezi vesmírným tichem a Vesmírnou odyseou. Jde přitom o rovnocennou spolupráci dětí a profesionálních hudebníků. Cílem projektu bylo mimo jiné propojit korejské a slovenské děti žijící v Žilině. Výsledný projekt má několik rovin, které odráží jednotlivé vývojové etapy. Kromě opery ho tvoří hororové animace vytvořené korejskými a slovenskými dětmi pod vedením lektorky SeEun Lee v létě 2013.

Jediné brněnské provedení opery Marka Piačeka proběhne v Kabinetu múz v sobotu 24. května od 18 hod. Děti jsou pochopitelně vítány.

Hudební kompozice, dirigent: Marek Piaček
Hrají: dětský orchestr a profesionální hudebníci Slovenské filharmonie v Bratislavě

Dramaturgie: Ivana Rumanová, Barbora Uríková
Video: Algis Kaveckis
Animace: SeEun Lee
Zvuk: Dušan Dobiaš, Petr Vrba, Hankil Ryu, Jan Burian
Scénografie: Martu Hlavajová
Hudební spolupráce: Ted van Leeuwen
Textové úpravy, překlad: Anna Lengyel
Grafická spolupráce: Martin Krkošek
Konsultace: Hanka Hudcovičová-Lukšů
Účinkují: Adamcová Ema, Bartošák Michal, Brezániová Gabriela, Čierna Johanka, Garčár Matej, Horváthová Nelli, Kardošová Terezka, Knorst Carolina, Konáriková Nina, Majdanová Terezka, Majtánová Marína, Mihalcová Simonka, Molnárová Nelka, Ničíková Dorotka, Viliam John O’Brien, Papala Šimon, Sabolová Natasha, Sopčáková Alžbetka, Starinská Ema, Škvareková Žofia, Šimko Marcel, Tinková Martina, Urík Tomáš, Uríková Paulína, Žideková Mária, Urík Jakub
Housle, pedagogické vedení: Zuzana Kolenová, flétna: Cyril Šikula, lesní roh: Karol Nitran
Produkce: Stanica – Žilina Záriečie

Opera vznikla jako součást medzinárodního projektu Karaoke Europe, který propojuje umělecké aktivity čtyřech různých kulturních organizací z Evropy: Stanica – Žilina Záriečie (SK), Divadlo Archa (CZ), PanoDrama (HU) 5E Kwartier (NL).

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


S výhradně romantickým repertoárem na brněnský festival Špilberk přicestoval v sobotu 24. srpna korejský rozhlasový orchestr KBS Symphony Orchestra se svým hudebním ředitelem – finským dirigentem a houslistou – Pietari Inkinenem. Pozvání přijala také jihokorejská houslistka, absolventka prestižní Julliard School Bomsori Kimvíce

Festival Špilberk pořádá Filharmonie Brno již rovné čtvrt století na konci srpna na nádvoří stejnojmenného hradu. Čtyři hudební večery pod širým nebem divákům nabízí výběr koncertů z řad klasické, filmové, počítačové, ale často i jazzové či jiné hudby. Jedná se tak o rozmanitý mix interpretů a repertoárů s často příjemnou, letně uvolněnou atmosféru. Letošním velkým a předem vyprodaným tahákem byl středeční večer 21. srpna plný melodií z filmů Jamese Bonda v režii Českého národního symfonického orchestru pod taktovkou světově uznávaného dirigenta, skladatele a aranžéra Stevena Mercuria. V průběhu koncertu se posluchačům také představili zpěváci Sára MilfajtováVendula Příhodová a David Krausvíce

V rámci svého evropského turné přijal do Brna pozvání tchajwanský sbor Taipei Philharmonic Chamber Choir (dále TPCC) fungující pod vedením uměleckého vedoucího a sbormistra Dr. YuChung Johnny Ku. Koncert proběhl v pondělí 13. srpna v sále nově zrekonstruovaného hotelu Passage.  více

Devátý ročník čtyřdenního mezinárodního a multižánrového hudebního festivalu Maraton hudby Brno oficiálně zahájil čtvrteční koncert v brněnském Sono centru. Více než tří hodinovou akci otevřel jazzový akordeonista Vincent Peirani, rezidenční umělec letošního ročníku, se svým uskupením Jokers. Druhá půle večera patřila estonskému duu Puuluupvíce

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Nejčtenější