Chceme být vidět, chceme být slyšet. Výstava kreseb žáků ZUŠ na nádvoří Besedního domu

Chceme být vidět, chceme být slyšet. Výstava kreseb žáků ZUŠ na nádvoří Besedního domu

Filharmonie Brno vystavuje bezmála dvě stovky kreseb, které poslali žáci ZUŠ do edukačního katalogu. Na kresbách najdete Mozarta, Beethovena, Janáčka, Martinů, Smetanu nebo třeba i Miloše Štědroně, Magdalenu Koženou a šéfdirigenta Dennise Russella Daviese. Výstava děl, která Filharmonii Brno poslali žáci základních uměleckých škol z celé republiky i ze Slovenska, nese název Chceme být vidět, chceme být slyšet.

„Je to reakce na naši nabídku ilustrovat dětský katalog edukačních aktivit s názvem Více hudby. Oslovili jsme základní umělecké školy s tím, že nám mohou poslat obrázky od svých žáků s hudební tématiku. Přišlo nám přes čtyři stovky kreseb, maleb, koláží, což jsme absolutně nečekali. Nesmírně nás to potěšilo,“ uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Doplnila, že kresby poslalo celkem čtyřiadvacet škol.

S ohledem na velký ohlas a fakt, že se dá do katalogu zařadit pouze pár děl, se rozhodla filharmonie uspořádat výstavu s názvem Chceme být slyšet, chceme být vidět. „Vybrali jsme na ni 199 kreseb. Bylo nám líto nepodělit se o tu krásu s ostatními. A hlavně v době, kdy děti nemůžou veřejně skoro nic, nám přišlo smysluplnější než kdy jindy ukázat výsledky jejich práce lidem,“ uvedla lektorka edukačních aktivit Kristýna Drášilová. Obrázky, na kterých jsou konkrétní umělci, chce pak po dohodě s mladými autory věnovat vyobrazeným lidem.

Kresby jsou instalovány na sklech foyer Besedního domu tak, aby si je mohli prohlédnout lidé procházející nádvořím. Po načtení QR kódu, který najdou v místě výstavy, se dostanou na stránku, kde si mohou k prohlížení pustit hudbu, konkrétně ukázky z Rejchovy Lenory a Dvořákových Maličkostí a Symfonie č. 1, které filharmonie nedávno vydala na svých CD. „Budeme také rádi, když na stránce nechají svůj vzkaz v pomyslné návštěvní knize. Myslím, že to mladé výtvarníky velmi potěší,“ doplnila Drášilová. Výstava bude k vidění do konce dubna.

Foto archiv FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více