Ensemble Opera Diversa začíná zase hrát. Uvede Labské horrorroperry

Ensemble Opera Diversa začíná zase hrát. Uvede Labské horrorroperry

Ensemble Opera Diversa opět zahajuje svoji činnost. V prostorách bývalé brněnské káznice provede reprízu minioperního cyklu Labské horrorroperry, autorů Ondřeje Kyase, Pavla Drábka a režisérky Kateřiny Křivánkové.

Mluvící dobytek a tajemné kosti napsali autoři – skladatel Ondřej Kyas a libretista Pavel Drábek na motivy povídek Huberta Krejčího a Aleše Rolečka. Povídky podle strašidelných legend a pověstí Pardubicka, Polabí a zejména tajemné Kunětické hory.  Repríza operního minicyklu je ohlášena na 22. června 2020 od 19:00 v bývalé robotárně brněnské káznice. Cyklus již tradičního diversního minioperního formátu vznikl v roce 2005 a byl uveden v režii Tomáše Studeného. Obnovená premiéra nové inscenace zazněla 7. června 2019 na dvoře Káznice na Cejlu, kam se nyní vrací se svou druhou reprízou.

Mluvící dobytek, hororový minioperní triptych pro hlasy a čtyři nástroje: Smějící se hlava, hororová kantáta pro dvě sóla a malý mužský sbor Labe, hydrologická árie veletoku pro sólo a malý smíšený sbor Mluvící dobytek, hororová miniopera pro sedm zpěváků. Repríza proběhne v pěveckém obsazení: Hana Kuželová, Veronika Chlebková, Jakub Tuček, Vladimír Jindra, Zdeněk Nečas, Jiří Žouželka a Pavel Slivka. Hrají: Jan Bělohlávek – housle, David Křivský – viola, Milena Svobodová – klarinet a Pavel Horák – fagot.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po roce a půl se do Brna vrátila legenda současného instrumentálního jazz rocku (fusion) Snarky Puppy. V devítičlenné sestavě vystoupili 1. května v rámci Jazz Festu Brno ve vyprodaném Sono Centru. Během více než hodinu a půl dlouhé show zahráli jak několik skladeb z nejnovějšího alba Empire Central, tak výběr z přechozích nahrávek.  více

Brno – město hudby UNESCO v loňském roce zahájilo víceletý projekt, který si klade za cíl prozkoumat a zviditelnit brněnskou amatérskou hudební scénu. V minulém roce se zaměřil na pěvecké sbory, letošní ročník je věnován folklorním souborům a dalším tělesům, které mají jako svůj hlavní inspirační zdroj lidovou píseň.  více

Exkurz do hudby tří, částečně ovšem čtyř století připravila divákům Filharmonie Brno při pátém koncertu abonentní řady Filharmonie doma. Ve čtvrtek 25. dubna v Besedním domě provedla pod vedením dirigenta Takeshiho Moriuchiho skladby Maurice Ravela, Roberta Schumanna, Johna Adamse a Wolfganga Amadea Mozarta. Při interpretaci Schumannova písňového cyklu Láska a život ženy, který dal celému koncertu název, orchestr doplnila mezzosopranistka Markéta Cukrovávíce

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Nejčtenější