Magdalena Kožená patronkou festivalu Concentus Moraviae

Magdalena Kožená patronkou festivalu Concentus Moraviae

Několik dní před začátkem XVIII. ročníku festivalu 13 měst Concentus Moraviae přinášejí jeho organizátoři mimořádnou zprávu: jedna z nejvýznamnějších světových pěveckých osobností Magdalena Kožená se od letošního roku stává festivalovou patronkou. „Není tajemstvím, že mám srdečný vztah k Brnu a kraji okolo něho. A právě v této oblasti jsou rozeseta překrásná festivalová města. Kromě toho je Concentus Moraviae festivalem s poutavou a vždy důsledně propracovanou dramaturgií; také tato stránka je mi velmi blízká. K přijetí nabídky stát se festivalovou patronkou přispěl i fakt, že jsem byla u zrodu festivalu: v rámci prvního ročníku v roce 1996 jsem na dvou koncertech za doprovodu souboru Musica Florea zpívala Bachovy árie.“ Kožená na tomto prestižním jihomoravském festivalu zároveň vystoupí, a to za doprovodu renomovaného souboru Venice Baroque Orchestra, který řídí Andrea Marcon, ve středu 12. června na zámku v Moravském Krumlově. Výběrem tohoto města pěvkyně také reaguje na loňskou kauzu přemístění Muchovy Slovanské epopeje: „Nemohla jsem uvěřit, že krumlovským nakonec skutečně odvezli jejich v podstatě jedinou významnější turistickou atrakci, a to právě do Prahy... protože ve své vlasti nyní nežiji, nemohu soudit pohnutky, které k tomu vedly. Nicméně mě velmi těší, že v Krumlově našli sílu a energii, a snaží se rekonstruovat překrásný, ale doposud zanedbaný rozlehlý zámek. Tento pozitivní přístup sehrál zásadní roli v mém rozhodnutí, kde koncert letos uspořádat.“

Concentus Moraviae je jediným festivalem, kterému se Magdalena Kožená rozhodla dlouhodobě propůjčit svou záštitu. Z Moravského Krumlova odjíždí pěvkyně převzít prestižní Händelovu cenu za mimořádnou interpretaci díla Georga Friedricha Händela, která jí bude udělena 14. června 2013 během tradičních Händelových hudebních slavností v Halle.

Velmi si vážíme důvěry, kterou nám Magdalena Kožená udělením své záštity projevila. Tuto poctu nevnímají organizátoři festivalu ani pořadatelská města jako formální odstavec na papíře, ale je pro nás všechny mimořádně inspirativním impulsem do další práce. Představuje určité zadostiučinění a podporu našeho přesvědčení, že skvostná hudba může znít na slavných pódiích světových metropolí stejně jako v menších městech Jihomoravského kraje a Vysočiny. Jsem si jist, že tento akt publikum zřetelně zaznamená: v nejbližších třech letech totiž Magdalena Kožená přiveze na festival jedinečné projekty, na kterých bude spolupracovat s řadou světových hudebních osobností. Máme se opravdu na co těšit!“ prohlašuje ředitel festivalu Concentus Moraviae David Dittrich.

V rámci MHF 13 měst Concentus Moraviae letos proběhne od 1. do 29. června 33 koncertů převážně barokní hudby – autorem atraktivní dramaturgie s názvem „Italské slunce“ je cembalista a umělecký vedoucí ansámblu Collegium 1704 Václav Luks.

Komentáře

Reagovat
  captcha

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení moderního jazzu s trampskou písní je na první pohled šílenost nebo – jak s oblibou říká Vilém Spilka – dílo s „cimrmanovským elementem“. Ve skutečnosti je však Spilkovo nové album Podvod s úpravami písní Honzy Nedvěda sice projektem překvapivým, ale z hlediska hudební tradice naprosto pochopitelným.  více

Téměř šedesát studentů Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně spojilo síly při uvedení dvou oper ve svém kmenovém Divadle na Orlí. Večer patřil dvojici komorních operních děl. Premiérově byla uvedena krátká opera Mistrová aneb Když Bolševici zrušili Vánoce Petra Haly. A po téměř čtyřiceti letech zazněla opera Malý princ od Miroslava Háby.  více

Baletní inscenace Chvění je volně inspirována básní Poslední list od Vladimíra Holana. Původní balet choreografa a režiséra Petra Zusky vznikl ve spolupráci s baletem Národního divadla Brno. Na hudbu Henryka Góreckého a Jiřího Pavlici tančí dvanáct tanečnic a dvanáct tanečníků v čele s hlavními postavami, které zastupují ženský a mužský element v roli ONA a ON.  více

Hudební dráha houslistky a zpěvačky Jitky Šuranské připomíná pohyb po spirále. Před cimbálovou muzikou, v níž byla řadovou členkou, dala před více než deseti lety spolupráci v duu s Jiřím Plockem. Poté hrála lidové písně sama s looperem, její první samostatné album Nězachoď slunečko bylo skutečně sólové, nicméně s mnoha hosty. A nyní vydává další „svou“ desku, tentokrát ovšem jako kapelnice nové skupiny, velmi kompaktně a pestře znějícího tria. Mimochodem fakt, že slovo TRIO je na obalu alba – na rozdíl od jmen členů – uvedeno velkými písmeny, zdůrazňuje, že jde opravdu o desku kapelní a nikoli sólovou. V této skutečnosti se skrývá jak největší síla, tak některé drobné slabiny nahrávky.  více

Nejen na hudební návrat do počátku sladkých šedesátek sází nová rodinná komedie Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka. Od víkendové premiéry ji uvádí činohra Národního divadla v Brně. Živá sedmičlenná kapela přímo na jevišti tvoří zvukovou i dějovou kulisu až sentimentální cesty v čase zpět. Staří budou na sladká „sixties“ nejen přes muziku dojatě vzpomínat, malí si tuto dekádu budou objevovat. A právě na to novinka režiséra Martina Františáka sází.  více