Magdalena Kožená patronkou festivalu Concentus Moraviae

Magdalena Kožená patronkou festivalu Concentus Moraviae

Několik dní před začátkem XVIII. ročníku festivalu 13 měst Concentus Moraviae přinášejí jeho organizátoři mimořádnou zprávu: jedna z nejvýznamnějších světových pěveckých osobností Magdalena Kožená se od letošního roku stává festivalovou patronkou. „Není tajemstvím, že mám srdečný vztah k Brnu a kraji okolo něho. A právě v této oblasti jsou rozeseta překrásná festivalová města. Kromě toho je Concentus Moraviae festivalem s poutavou a vždy důsledně propracovanou dramaturgií; také tato stránka je mi velmi blízká. K přijetí nabídky stát se festivalovou patronkou přispěl i fakt, že jsem byla u zrodu festivalu: v rámci prvního ročníku v roce 1996 jsem na dvou koncertech za doprovodu souboru Musica Florea zpívala Bachovy árie.“ Kožená na tomto prestižním jihomoravském festivalu zároveň vystoupí, a to za doprovodu renomovaného souboru Venice Baroque Orchestra, který řídí Andrea Marcon, ve středu 12. června na zámku v Moravském Krumlově. Výběrem tohoto města pěvkyně také reaguje na loňskou kauzu přemístění Muchovy Slovanské epopeje: „Nemohla jsem uvěřit, že krumlovským nakonec skutečně odvezli jejich v podstatě jedinou významnější turistickou atrakci, a to právě do Prahy... protože ve své vlasti nyní nežiji, nemohu soudit pohnutky, které k tomu vedly. Nicméně mě velmi těší, že v Krumlově našli sílu a energii, a snaží se rekonstruovat překrásný, ale doposud zanedbaný rozlehlý zámek. Tento pozitivní přístup sehrál zásadní roli v mém rozhodnutí, kde koncert letos uspořádat.“

Concentus Moraviae je jediným festivalem, kterému se Magdalena Kožená rozhodla dlouhodobě propůjčit svou záštitu. Z Moravského Krumlova odjíždí pěvkyně převzít prestižní Händelovu cenu za mimořádnou interpretaci díla Georga Friedricha Händela, která jí bude udělena 14. června 2013 během tradičních Händelových hudebních slavností v Halle.

Velmi si vážíme důvěry, kterou nám Magdalena Kožená udělením své záštity projevila. Tuto poctu nevnímají organizátoři festivalu ani pořadatelská města jako formální odstavec na papíře, ale je pro nás všechny mimořádně inspirativním impulsem do další práce. Představuje určité zadostiučinění a podporu našeho přesvědčení, že skvostná hudba může znít na slavných pódiích světových metropolí stejně jako v menších městech Jihomoravského kraje a Vysočiny. Jsem si jist, že tento akt publikum zřetelně zaznamená: v nejbližších třech letech totiž Magdalena Kožená přiveze na festival jedinečné projekty, na kterých bude spolupracovat s řadou světových hudebních osobností. Máme se opravdu na co těšit!“ prohlašuje ředitel festivalu Concentus Moraviae David Dittrich.

V rámci MHF 13 měst Concentus Moraviae letos proběhne od 1. do 29. června 33 koncertů převážně barokní hudby – autorem atraktivní dramaturgie s názvem „Italské slunce“ je cembalista a umělecký vedoucí ansámblu Collegium 1704 Václav Luks.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více

Třetí koncert abonentního cyklu Filharmonie Brno Doma I nazvaný Z Nové Říše do světa včera představil v Besedním domě tvorbu autorů, které pojí společný původ v Nové Říši i skutečnost, že jsou jejich díla v koncertních sálech dosud uváděna velmi zřídka. Jako klíčový bod vzácného programu se měl podle původního plánu představit koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička – role sólového houslisty a hráčského středobodu večera se však po ohlášení Vodičkovy indispozice s předstihem pouhých dvou dní ujal houslový virtuos Milan Paľa. Skladby novoříšských rodáků Jana Nováka a Antonína a Pavla Vranických řídil stálý dirigent Janáčkovy opery Robert Kružík.  více

Původně mělo jít o třetí část projektu YM, v jehož rámci jednotliví členové skupiny Květy natáčejí sólové desky různých žánrů a kolegové z kapely je doprovázejí. Po Lorenzových hoších Martina Kyšperského ve stylu country a po elektronickém Japonci Aleše Pilgra vyšlo žánrově těžko zařaditelné Solárium Ondřeje Kyase. Jako sólová deska, s epizodní účastí Aleše Pilgra a bez hráčského vkladu Martina Kyšperského.  více

Malý hudební klub Ponava V Brně je již několik let znám svou velmi kvalitní hudební produkcí. Místy se v jeho rozmanitém programu objevují také folklorní projekty. Ve čtvrtek zde vystoupilo duo známého multiinstrumentalisty Mariana Friedla a lašské zpěvačky Sabriny Pasičnyk.  více

Zatímco brněnskému jazzovému publiku je trumpetista Jiří Kotača znám především jako kapelník progresivního big bandu Cotatcha Orchestra, na svém prvním CD se představuje s jinou formací. Švédského kytaristu Alfa Carlssona poznal při studiích v Nizozemsku, znovu se potkali a kapelu založili při Alfově turistické cestě do Česka. Na společný výlet za hudbou pak pozvali dva velmi talentované slovenské hráče, bubeníka Kristiána Kuruce a kontrabasistu Petera Kormana, který je ostatně členem Kotačova big bandu. Mezinárodní formace hraje Kotačovy i Carlssonovy autorské skladby a inspiruje se více či méně také moravským, slovenským a především skandinávským folklorem. Album dostalo název Journeys, protože kolem cest – za hudbou, za poznáním i do nitra duší – se život nejen této kapely točí především.  více