Studenti JAMU představí tři nové muzikály

11. prosinec 2014, 15:55

Studenti JAMU představí tři nové muzikály

Příznivcům muzikálu je určen sobotní podvečer v brněnském Divadle na Orlí. Při inscenovaném čtení představí studenti druhého ročníku Ateliéru muzikálového herectví Divadelní fakulty JAMU hned tři nově přeložené světové muzikály. Překladatelská dílna 2014 – Muzikálový večírek potrvá zhruba půl druhé hodiny.

Ve scénických skicách zájemci uvidí hudební verzi divadelní klasiky tedy muzikál Bernarda Alba od Michaela Johna LaChiuse (překlad Helena Michková), dále pohled na výjimečný životní osud v titulu Paula Grahama Browna nazvaném Velký Houdini (překlad Barbora Hančilová) a zpracování skutečného kriminálního případu tedy Příběh vášně Stephena Dolginoffa (překlad Hana Nováková).

Jednotlivé tituly studenti předvedou v režii svých pedagogů Petra Štěpána, Miroslava Ondry a dramaturga i tutora jednoho z překladů Jana Šotkovského. „Jedná se o tři nové překlady světových muzikálů, autory překladů jsou mladí lidé většinou studenti. Jeden z textů přeložila mladá dramaturgyně Národního divadla Brno Helena Michková,“ uvedl jeden z pedagogů Miroslav Ondra.

Zpracování jmenovaných děl se ujali studenti druhého ročníku muzikálového herectví z ateliéru Petra Štěpána. O hudební nastudování ansámblových songů se postarala Dada Klementová, sóla a duety se studenty připravila Lenka Císařová, která bude také celý večer doprovázet na klavír.

„Bude to dílna i pro nás. Bylo zajímavé vybrat ukázky tak, aby dávaly smysl a nepotřebovaly příliš dovysvětlovat,“ poznamenal Ondra. Někdy proto bude k vidění průřez celým dílkem, jindy několik vybraných scén. V případě Bernardy Alby uvidí diváci celou jednu scénu. Diváci uslyší nejenom čtené ukázky z muzikálů, ale také hudební čísla z nově přeložených děl.

Příběh vášně vznikl na základě skutečné události z Chicaga roku 1924, kdy dva mladí studenti práv z bohatých rodin, zabili čtrnáctiletého chlapce. Motivací pro hrůzný skutek byl jenom pocit vzrušení z takového činu a snaha o dokonalý zločin. V muzikálu se tedy zpívá o hranicích vášně a kam až může touha po ní člověka zavést. Ve hře pro dva mladé herce jde o to, že jeden plní přání toho druhého, který mu pak za odměnu dává svoji lásku.

Bernarda Alba je nový muzikálový pohled na klasickou Lorcovu hru. Vystupují v ní pouze sextet dívek. Velký Houdini popisuje život Krále větru a okovů tedy slavného iluzionisty a mistra riskantních úniků. Muzikál o muži, který dokáže vyklouznout z jakýchkoli pout a pastí – ale neumí se vypořádat s poutem k matce a neprohlédne past, kterou na něj políčila svůdná kartářka.

Večer scénických čtení začíná 13. prosince v 16 hodin.

Zdroj Luboš Mareček, JAMU, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Vůbec poprvé zazpívá česky Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street ve stejnojmenném muzikálu. Stane se tak při premiéře díla skladatele a textaře Stephena Sondheima a libretisty Hugha Wheelera v brněnském Divadle na Orlí. Muzikálovou novinku uvede Hudebně-dramatická laboratoř JAMU.  více


Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější