Studenti JAMU představí tři nové muzikály

11. prosinec 2014, 15:55

Studenti JAMU představí tři nové muzikály

Příznivcům muzikálu je určen sobotní podvečer v brněnském Divadle na Orlí. Při inscenovaném čtení představí studenti druhého ročníku Ateliéru muzikálového herectví Divadelní fakulty JAMU hned tři nově přeložené světové muzikály. Překladatelská dílna 2014 – Muzikálový večírek potrvá zhruba půl druhé hodiny.

Ve scénických skicách zájemci uvidí hudební verzi divadelní klasiky tedy muzikál Bernarda Alba od Michaela Johna LaChiuse (překlad Helena Michková), dále pohled na výjimečný životní osud v titulu Paula Grahama Browna nazvaném Velký Houdini (překlad Barbora Hančilová) a zpracování skutečného kriminálního případu tedy Příběh vášně Stephena Dolginoffa (překlad Hana Nováková).

Jednotlivé tituly studenti předvedou v režii svých pedagogů Petra Štěpána, Miroslava Ondry a dramaturga i tutora jednoho z překladů Jana Šotkovského. „Jedná se o tři nové překlady světových muzikálů, autory překladů jsou mladí lidé většinou studenti. Jeden z textů přeložila mladá dramaturgyně Národního divadla Brno Helena Michková,“ uvedl jeden z pedagogů Miroslav Ondra.

Zpracování jmenovaných děl se ujali studenti druhého ročníku muzikálového herectví z ateliéru Petra Štěpána. O hudební nastudování ansámblových songů se postarala Dada Klementová, sóla a duety se studenty připravila Lenka Císařová, která bude také celý večer doprovázet na klavír.

„Bude to dílna i pro nás. Bylo zajímavé vybrat ukázky tak, aby dávaly smysl a nepotřebovaly příliš dovysvětlovat,“ poznamenal Ondra. Někdy proto bude k vidění průřez celým dílkem, jindy několik vybraných scén. V případě Bernardy Alby uvidí diváci celou jednu scénu. Diváci uslyší nejenom čtené ukázky z muzikálů, ale také hudební čísla z nově přeložených děl.

Příběh vášně vznikl na základě skutečné události z Chicaga roku 1924, kdy dva mladí studenti práv z bohatých rodin, zabili čtrnáctiletého chlapce. Motivací pro hrůzný skutek byl jenom pocit vzrušení z takového činu a snaha o dokonalý zločin. V muzikálu se tedy zpívá o hranicích vášně a kam až může touha po ní člověka zavést. Ve hře pro dva mladé herce jde o to, že jeden plní přání toho druhého, který mu pak za odměnu dává svoji lásku.

Bernarda Alba je nový muzikálový pohled na klasickou Lorcovu hru. Vystupují v ní pouze sextet dívek. Velký Houdini popisuje život Krále větru a okovů tedy slavného iluzionisty a mistra riskantních úniků. Muzikál o muži, který dokáže vyklouznout z jakýchkoli pout a pastí – ale neumí se vypořádat s poutem k matce a neprohlédne past, kterou na něj políčila svůdná kartářka.

Večer scénických čtení začíná 13. prosince v 16 hodin.

Zdroj Luboš Mareček, JAMU, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Vůbec poprvé zazpívá česky Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street ve stejnojmenném muzikálu. Stane se tak při premiéře díla skladatele a textaře Stephena Sondheima a libretisty Hugha Wheelera v brněnském Divadle na Orlí. Muzikálovou novinku uvede Hudebně-dramatická laboratoř JAMU.  více


Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější