Symposium: Umění, hudba, management. Desátý ročník spojí špičkové odborníky z celého světa

Symposium: Umění, hudba, management. Desátý ročník spojí špičkové odborníky z celého světa

Hudební fakulta JAMU ve spolupráci s kreativním hubem KUMST pořádají již 10. ročník Symposia: Umění | Hudba | Management. Jde o mezinárodní setkání studentů, pedagogů a odborníků se zaměřením na oblast hudebního managementu a produkce. Letošní program se soustředí na digitalizaci, zavádění inovací nebo udržitelnost nejen v hudbě.

SYMPOSIUM: Umění | Hudba | Management bylo založeno v roce 2013 na Hudební fakultě JAMU a pořadatelství se každý rok střídá na uměleckých vysokých školách České republiky a Slovenska, kde je vyučován obor hudební produkce a management - Hudební a taneční fakultě AMU v Praze a Hudobné a tanečné fakultě VŠMU v Bratislavě. Cílem této konference je prozkoumání oblasti uměleckého managementu prostřednictvím přednášek, workshopů a panelových diskuzí s odborníky. Současně nabízí účastníkům možnost setkání s lidmi se stejnými zájmy, navázání nových pracovních i přátelských vztahů a rozšíření kontaktní sítě. Akce proběhne 9. a 10. dubna 2024 v brněnském KUMSTu.

Tématy letošního symposia jsou digitalizace, zavádění inovací, práce s publikem a udržitelnost v souvislosti s uměleckým managementem nejen v hudbě. Vedení přednášek, diskuzí nebo workshopů na tuto problematiku se ujmou osobnosti ze zahraničí i tuzemska, mezi které patří Aubrey Bergauer (USA), Brian Kavanagh, David Taylor, Marta Génova (VB) a další. Z českých odborníků se představí např. Jan Žemla (Janáčkova filharmonie Ostrava), Lukáš Rychtařík (Championship Music) nebo Matěj Ostárek (Štěrkovna Open Music). Podrobný program a všechny přednášející naleznete na webu symposia.

HF JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jedním z komorních koncertů devátého ročníku festivalu Janáček Brno byl také večer věnovaný dílům Leoše Janáčka, a zejména Pavla Haase. Tyto skladby provedla v úterý 5. listopadu v Mozartově sále divadla Reduta různá hudební uskupení složená z tenoristy Nickyho Spence, klavíristky Lady ValešovéNavarra String Quartetu, houslistky Ivany Víškové, hornisty Antonína Koláře a flétnisty Michala Vojáčkavíce

Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Nejčtenější