Aktuálně: Festival Ibérica dnes zveřejnil program. Vystoupí Cristina Aguilera a Diego Guerrero

Aktuálně: Festival Ibérica dnes zveřejnil program. Vystoupí Cristina Aguilera a Diego Guerrero

Festival iberoamerické kultury Ibérica dnes zveřejnil program. Tradičně je plný hudby, tance i gastronomie. V rámci galakoncertu vystoupí Cristina Aguilera a Diego Guerrero.

Koncem června Brno rozezní taneční, hudební i divadelní představení. Proběhne také gastronomická fiesta, dále workshopy, tvůrčí dílny, přehlídku iberoamerických filmů nebo cestovatelská přednáška. Většina festivalového programu proběhne od 24. do 30. června v Brně, Ibérica ale jako vždy zavítá i do Prahy. Závěrečný galakoncert je ohlášený na 28. června na velkém nádvoří hradu Špilberk.

Vrcholem festivalového programu bude opět galakoncert pod širým nebem na nádvoří hradu Špilberk. Tamní podium letos ovládne flamenková tanečnice Cristina Aguilera a kytarista a zpěvák Diego Guerrero. „Láska a smutek, srdce naplněná touhou i ta zlomená. Flamenco je ryzí emoce a tanečnice Cristina Aguilera ji dokáže zprostředkovat se strhující vášní,“ říká o představení dramaturg festivalu Petr Vít. Granadská tanečnice Cristina Aguilera reprezentuje nejmladší flamenkovou generaci. Aguilera má za sebou první cenu v soutěži mladých flamenkových umělců Desencaja z roku 2015. Také zastupuje pozici flamenkové primabaleríny v prestižním ansámblu Ballet Flamenco de Granada. V druhé půli galakoncertu se představí neméně úspěšný hudebník Diego Guerrero. Španělský kytarista, skladatel, zpěvák a aranžér studoval hudební kompozici a orchestrální hudbu na konzervatořích v Córdobě, Granadě a Seville, při studiu se však plně věnoval i flamenku, jehož hranice ve své skladatelské i aranžérské činnosti dále posouvá směrem k ostatním hudebním žánrům. Roku 2013 vydal své debutové album Vengo Caminando, které bylo nominováno na cenu Latin Grammy Awards v kategorii „nejlepší flamenkové album roku“. V jeho kvartetu hrají další přední muzikanti flamenkové scény – perkusionistka Nasrine Rahmani, klávesista José María Pedraza a basista Pablo Báez.

Součástí festivalu jsou také tvůrčí dílny a mistrovské workshopy, na které se mohou zájemci přihlásit prostřednictvím festivalového webu. Tvůrčí dílny se uskuteční v SVČ Lužánky, zahrnují lekce flamenka, tanga a salsy. Muzikanti si přijdou na své při lekcích hry na flamenkovou kytaru či perkuse. Doprovodný program nabídne gastronomickou přehlídku na Staré radnici doplněnou hudebními a tanečními vystoupeními. Chybět nebude ani projekce španělské a iberoamerické kinematografie v kinu Art v TIC Brno na Radnické ulici. Zájemci o jihoamerickou kulturu se mohou těšit na přednášku o Venezuele, horolezce a dobrodruha Petera „Becka“ Ondrejoviče, který jako jeden z prvních slanil nejvyšší vodopád světa, venezuelský Salto Angel. 

PROGRAM IBÉRICA 2019:

24. 6.
Praha, Divadlo pod Palmovkou
F. G. Lorca: Vracím se pro svá křídla
27. 6.
Brno, Stará radnice
Fiesta Gastronómica – iberoamerická kuchyně, hudba a tanec
28. 6.
Brno, Špilberk
Flamenkový galakoncert Ibérica: Cristina Aguilera grupo, Diego Guerrero kvartet
29. 6.
Praha, Jazzdock
Diego Guerrero kvartet

Doprovodný program:
25. 6. – 30. 6.
Brno, TIC Brno (Radnická 4)
Přehlídka španělských a latinskoamerických filmů
26. 6.
Brno, Sál Břetislava Bakaly
Fenomén Venezuela – přednáška Petera „Becka“ Ondrejoviče
27. 6.
Brno, Stará radnice
Ibérica Creativa – vyhlášení vítězů výtvarné soutěže
28. 6.
Brno, Špilberk
Fiesta Gastronómica na Špilberku
Brno, SVČ Lužánky
Mistrovské workshopy
29. 6. – 30. 6.
Brno, SVČ Lužánky
Tvůrčí dílny Ibérica (flamenkový tanec, kytara, perkuse, salsa a další)

 

Cristina Aguilera/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Brněnské skupině Hrozně pomalu táhne na čtyřicítku – koncertovat začala v roce 1982. Po několika kazetách a neoficiálních nahrávkách vydala až v roce 2013 svůj debut na CD, album Už není čas. Novinka Ticho, na které kapela pracovala v posledních dvou letech ve studiu Indies, překvapí čistším zvukem a jasně slyšitelným napětím ve stavbě písní.  více

Filmový festival ke 100. výročí založení Masarykovy univerzity přinesl ve dnech 17.- 19. Května neobyčejně zajímavé projekce, připomínající významné osobnosti z univerzitní historie. Hned první z nich měla kromě vztahu k přírodním vědám i zásluhy o studium lidové písně. Profesora Vladimíra Úlehlu (1888 – 1947) připomněla v pátek 17. května působivým vystoupením jeho pravnučka Julia Ulehla.  více

Letošní fanzin Jazzman hudebního festivalu JazzFest byl plný obsažných medailonů i statí a objevila se v něm i pozoruhodná glosa dramaturga Českého rozhlasu Jazz Petra Vidomuse s provokativním titulkem Jazz nemusí být pánským klubem. Zamýšlí se nad genderovými stereotypy, kterých se světová (potažmo ani česká) jazzová scéna ještě úplně nezbavila. Skvělých sólistek ovládajících nástroje dříve zcela vyhrazené mužům přibývá. Přestože genderové kódování, které Vidomus pregnantně ironicky popsal, ještě není zcela překonáno, JazzFest letos výrazně přispěl k jeho postupnému odbourávání.  více

Během čtyř let, které od sebe dělí vydání prvního alba Záhir a druhého s názvem O Písni, se skupina Lee Banda virtuálně přemístila (dříve uváděla jako svůj domicil Adamov, nyní Jedovnice), dostala se na tzv. divokou kartu do semifinále Porty v Řevnicích a především lehce posunula svůj hudební styl. Zatímco na debutovém albu šlo o folkrockový střední proud, těžící ze zvuku elektrické kytary, na novince převažují akustické kytary, často v kombinaci s mandolínou a dalšími akustickými nástroji.  více

Šest let po předchozím albu Malý kluk přichází hravá kapela Listolet s novinkou. V názvu má sice pouze „pětiminutového“ tuláka, ale album vznikalo během pěti let v jednom studiu v Západních Karpatech „a dále v kuchyních, obývácích, sklepech a děcácích na mnoha místech“, jak se píše v bookletu. Jeho součástí je ostatně mapa Evropy s čísly přiřazenými k jednotlivým skladbám. Nejde však o to, ve které zemi která píseň vznikla nebo byla natočena. Důležitější je možná citát kapely: „Album stavíme jako obraz pro uši, pod fasádou folkrockových písní je mnoho detailů skrytých ve zvukových záhybech. Co skladba, to zvuková krajina, jiný příběh.“  více