Alisa Weilersteinová a David Mareček – jejich společný koncert dnes vysílá ČT

9. červen 2024, 18:00

Alisa Weilersteinová a David Mareček – jejich společný koncert dnes vysílá ČT

Dnes večer od 21:55 bude na iVysílání ČT dostupný záznam ze společného koncertu americké violoncellistky Alisy Weilersteinové a Davida Marečka, coby klavírního doprovodu. Záznam jejich recitálu je z roku 2021 a odehrál se v prázdném Rudolfinu, protože koncert byl pro veřejnost zrušen z důvodu covidové epidemie. Zazní Pohádka pro violoncello a klavír Leoše Janáčka, dále díla Clauda Debussyho, Antonína Dvořáka nebo Césara Francka.

Záznam přenese diváky do prázdné Dvořákovy síně pražského Rudolfina. Alisa Weilersteinová za klavírní spolupráce Davida Marečka přednese Pohádku pro violoncello a klavír Leoše Janáčka, Sonátu pro violoncello a klavír d moll Clauda Debussyho, skladbu Klid pro violoncello a klavír Antonína Dvořáka a Sonátu pro violoncello a klavír A dur Césara Francka. Záznam bude k přehrání dostupný dnes, tedy 9. června 2024 od 21:55 zde. 

Oceňovaná americká sólistka Alice Weilersteinová hraje na violoncello od svých pěti let. Debutovala ve svých třinácti letech s Clevelandským symfonickým orchestrem. Věnuje se se svými rodiči komorní hře v souboru Weilerstein trio. V pražském Rudolfinu již účinkovala v roce 2011 na galakoncertu s Českou filharmonií a dalšími účinkujícími, mezi nimiž byli mj. Daniel Barenboim a Radu Lupu. Je nositelkou prestižní americké MacArthurovy ceny (MacArthur Foundation "genius grant") v oboru violoncello a čestného doktorátu Kolumbijské univerzity. Weilersteinová si Marečka jako klavírního partnera vybírá opakovaně: na podzim 2018 spolu vystoupili v živém vysílání BBC Radio 3 v Londýně a v Bohemian National Hall v New Yorku.

Foto Petra Hajská

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější