B-Side Band vydává svou první autorskou desku Tam a zpět

18. leden 2024, 10:00

B-Side Band vydává svou první autorskou desku Tam a zpět

Bigbandové těleso B-Side Band se vydává na dosud neprobádaná území výhradně autorské tvorby a představuje své album Tam a zpět. Nová éra osmnáctičlenného uskupení vychází dnes, tedy 18. ledna 2024.

„Poslední roky jsme se plácali na místě a vlastně i hodně trápili,“ popisuje bandleader Josef Buchta. „Naše nová etapa nám dává šanci se volně nadechnout a začít konečně tvořit bez obav, jak to dopadne. Je to ozdravné a osvobozující. Nové album, které vyjde na podzim, je toho jasným důkazem a velkým příslibem do budoucna,“ těší se lídr brněnského bandu.

Album Tam a zpět je od počátku naplněné vlastním autorským materiálem a pohybuje se od velkokapelních groovy aranží a moderního soulu přes retro-pop až k intimním, křehkým skladbám. Deska obsahuje deset skladeb a tematicky je velmi rozkročená, přesto ale vnitřně sjednocená bohatě proaranžovanou muzikou i výkony všech zkušených a sehraných muzikantů. „V kapele se to jen hemží aranžéry, textaři a skladateli, o vynikajících zpěvácích nemluvě. Chtěli jsme udělat čistě B-Side Band album, vše z vlastních zdrojů, tak říkajíc,“ dodává trumpetista a bandleader Josef Buchta, který B-Side Band v roce 2006 založil. Autorská deska je tak jedinečným prostorem ukázat, co za talenty – třeba i na skvělou rapovou flow perkusionisty Petra „Rybíze“ Tomana – se v kapele skrývá a ukázat je v novém světle. Album Tam a zpět vychází dnes, tedy 18. ledna 2024 a k dispozici bude na CD, vinylu i digitálně a na všech obvyklých streamovacích službách. Nový materiál B-Side Band vyveze na cesty. Turné je naplánováno v průběhu roku 2024.

Vydání Tam a zpět předcházela trojice singlů, první z nich, Sníh, se objevil už před Vánoci 2022 a hned odhalil hvězdného hosta. S kapelou si na něm totiž zahrál Gus Isodor, kytarista, který spolupracoval s velikány jako Thin Lizzy, Peter Gabriel či Seal. S posledně jmenovaným zpěvákem hrál od raných demo nahrávek přes první desky až dodnes, za spoluautorství hitu Prayer for the Dying obdržel ocenění BMI Award. Následovala skladba Magnum, která se trefovala do uspěchanosti dnešní doby. Poslední dvě nové písně vyšly krátce po sobě vloni na podzim: Jak 40 týdnů, tak Příliv se s nadhledem dívají na mnohdy náročné partnerské soužití.

Vydání desky doprovází čtvrtý singl. Volba tentokrát padla na svižnou skladbu Brno Mars, kterou s humorem sobě vlastním otextoval a pak nazpíval sám autor písně Lukáš Janota. I tady svižné moderní funky doprovází videoklip, od těch předcházejících se ale výrazně liší. Nesoustředí se na kapelu a její performace, ale dává prostor podceňovanému „otloukánkovi“ ze školy, který je ale „stvořen pro aplaus“ a nakonec se stane obdivovanou hvězdou pódií. Takovou, že mu dveře jeho limuzíny otevírá samotný leader B-Side Bandu Josef Buchta. Roztančený videoklip vznikl v režii Jana Turka ze Signal Generator ve spolupráci s tanečníkem a choreografem Romanem (Kalo) Kejíkem, hlavní roli si zahrála bratrská dvojice Sebastian a Samuel Šipošovi.

Foto Matěj Kasal

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější