Babylonfest: Púčik, Matrjoška nebo Německý pěvecký kroužek

Babylonfest: Púčik, Matrjoška nebo Německý pěvecký kroužek

Babylonfest je přehlídka národnostních a etnických menšin, které žijí ve městě Brně. Letos vstupuje do 12. ročníku. Jeho program nabídne koncerty, hudebně-literární dílu i pub kvíz. Vystoupí například folklorní soubor Púčik, ruský soubor Matrjoška, Německý pěvecký kroužek, taneční skupina Piroš rouža, taneční soubor Prometheus a další.

Babylonfest poukazuje na bohatou multikulturní historii města Brna, která je v důsledku druhé světové války dosti pohnutá. Festival proto představuje kulturu a tradice brněnských národnostních a etnických menšin, seznamuje tak českou většinu s brněnskými sousedy původem z celého světa. Zároveň představuje výjimečnou příležitost k jejich setkávání, prezentaci zvyků či tradic a usnadňuje jim i hlubší začlenění do společnosti. Rozšiřuje obzory všem účastníkům a obohacuje je o znalost cizích kultur, aniž by museli cestovat za hranice republiky. Festival letos probíhá od 19. do 25. září 2019.

PROGRAM 2019:

19. 9. | 17:00 Park Lužánky ZAHÁJENÍ/ SÁZENÍ STROMŮ NÁRODŮ

20. 9. | 19:00 – 21:00 Stará radnice KONCERT – Podoby hudby

21. 9. | 11:00 – 16:00 Moravské náměstí BABYLON POD ŠPILBERKEM

23. 9. | 18:00 - 19:00 Kabaret Špaček ŽIJÍ MEZI NÁMI

25. 9. | 18:00 – divadelní studio Paradox PUB KVIZ

26. 9. | 17:00 – Knihovna J. Mahena HUDEBNĚ-LITERÁRNÍ DÍLNA

Taneční soubor Prometheus/ foto FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Babylon festival

19.9.2019, 11:00 / Moravské náměstí

Brněnská skupina Ateliér na sebe poprvé upozornila v roce 2015 sedmipísňovou nahrávkou Půlcédé. První plnohodnotné CD natočila na jaře 2019 ve studiu Indies ve spolupráci s mistrem zvuku Dušanem Součkem. Album vyšlo pod názvem Kalevalavíce

Novinka mezinárodní skupiny Korjen je jednou z nejúspěšnějších letošních nahrávek z distribuce společnosti Indies Scope. Album Sabur vyšlo v polovině září 2019 a hned na začátku října zabodovalo na 15. místě v prestižní hitparádě World Music Charts Europe, kterou sestavuje 43 rozhlasových publicistů z celé Evropy.  více

K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více