Batch: První ročník největší brněnské klubové noci

Batch: První ročník největší brněnské klubové noci

Během dvou nocí proběhne ve třinácti brněnských klubech více než šedesát koncertů umělců z desítek zemí. Do prvního ročníku klubové noci Batch se zapojily kluby jako Alterna, ArtBar Druhý Pád, Fléda, Kabinet múz, Kafara, Metro Music Bar, Music Lab, Ponava, Rusty Nail, Sibiř, Sono Music Club, Stará Pekárna a Vegalité, spojených v BACH - Brněnské Asociaci Clubové Hudby.

„Dávka hudby, která vás v rámci jednodenní či dvoudenní vstupenky čeká, je opravdu ohromující, stejně jako žánrový rozptyl. Doporučujeme objevovat místa, kam normálně nezavítáte. Historie brněnské klubové scény je dlouhá a rozmanitá, unikátem je společný hlas a plánování v rámci asociace BACH i naše užitečná mobilní aplikace, která vám po celý rok přináší program čtrnácti hudebních klubů,” říká za pořadatele předseda BACH Vít KalvodaKlubová noc je ohlášena na 30. září a 1. října 2022 v několika brněnských klubech. Na celou akci platí jedna vstupenka.

Mezi headlinery akce patří argentinská rapperka Catnapp, legenda středoevropského a východoevropského punku polští Dezerter, britský crust Extinction of Mankind, polští post - rockeři Trupa Trupa, melancholická estonská kytarovka Holy Motors, maďarští Miklós Lukács Cimbiosis Trio či chorvatští math-rockeři From Another Mother. Ze Slovenska dorazí Longital s čerstvě vydanou novinkou Dočista i mezi akustikou a elektronikou se pohybující Fallgrapp. Představí se i to nejlepší z české alternativy - rappeři Idea a Hasan, táborští Kalle, slezské Planety, písničkář Jan Fic, Lazer Viking, Billow, Acid Row a desítky dalších. Do ranních hodin budou pokračovat DJské sety.

Společně s klubovou nocí bude ve dnech 29. září až 1. října 2022 v klubech Fléda a Kabinet Múz probíhat už druhý ročník hudební konference ReConnect. Ta má za cíl propojit hudební manažery, booking agenty a zástupce klubové scény, ale je určena všem hudebním profesionálům. Stěžejní část konference v pátek 30. září láká například na panel zástupců evropských klubů, kteří se podělí o své know-how, nebo třeba workshop, jak efektivně využít TikTok v hudebním projektu. Event společně pořádají Music Managers Forum, hudební kancelář SoundCzech a BACH – Brněnská Asosicace Clubové Hudby. Vstup zdarma na základě registrace. 

Obě akce zahájí 29. 9. večer na Flédě koncerty slovinských jazz - popových soulamů WCKD Nation, prešovského akustického techna BDHS, stoner rockoví The Atavists i energičtí Srbové KOIKOI. Vstup na úvodní večer je  zdarma s dvoudenní vstupenkou na Batch.

BACH - Brněnská Asociace Clubové Hudby je jedinou tuzemskou klubovou asociací. Vznikla roku 2019, za dobu své existence byla aktivní při jednání na krajské i celostátní úrovni i přítomna vyjednávání o provozu kulturní sféry během pandemie. Zcela unikátním počinem je mobilní aplikace BACH informující o programu klubů, kterou si můžete stáhnout na bach.events. Aplikace vznikla s podporou Fondů EHP a Norska.

Klub Fléda/ foto archiv Go to Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější