Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

8. březen 2024, 10:00

Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

B-Side Band vypouští do světa videoklip k další písni z jejich autorského alba Tam a zpět. Na Mezinárodní den žen big band představuje videoklip k písni Polštáře, který oproti pětici předchozích vznikl poněkud netradičně.

Obrazové ztvárnění klipu Polštáře si totiž vzaly na starosti „ženy B-Side Bandu“ a na pomoc si s sebou vzaly svoje děti, které v písni rovněž zpívají. Samotní muzikanti tak nové video uvidí až dnes, tedy v pátek 8. března 2024 na Mezinárodní den žen, kdy má oficiální premiéru.

Přípravu klipu Polštáře a jeho realizaci si vzala na starost režisérka Hana Mikolášková, která je manželkou saxofonisty a aranžéra B-Side Bandu Petra Kovaříka. „Chtěla jsem klipem poděkovat za naše děti / našim dětem, které jsou pro nás i pro jejich táty z B-Side Bandu nevyčerpatelným zdrojem inspirace a hravosti a energie a chuti užívat si život od prvního okamžiku, kdy člověk otevře ráno oči,“ popisuje režisérka. „Jsem moc vděčná, že jsme takovou věc mohli natočit a musím říct, že bez skvělého týmu manželek B-Side Bandu by to nešlo. Už delší dobu vím, že jsou to všechno parádní ženské, které svým mužům fandí a podporují je, a zároveň jsou samy nesmírně kreativní a schopné a hlavně - ve správný okamžik pro správnou věc umí být totálně nadšené a akční. Bez jejich spolupráce by se tenhle klip nikdy nepodařilo natočit. Snad se bude těm našim tátům líbit,“ usmívá se nad klipem, jenž vznikal tak trochu v utajení.

„Ta kapela by za poslední rok, kdy jsme to album natáčeli, měla dostat titul kapela roku. Strávili jsme sedm měsíců ve studiu a to už bylo na nože. Manželky a naše děti si s námi užily,“ uznává bandleader a producent Josef Buchta, který jako jediný z kapely videoklip viděl, i když až ve finální podobě těsně před vydáním. V roli rodičů, kteří se ocitají v centru zájmu narůstajícího počtu „malých krakenů“ (citace jedné pasáže z písně Polštáře) a jednoho rapujícího plyšového psa, se představí Petra Hřebíčková a Jaromír Nosek.

Samotná skladba vznikla na základě hospodské debaty jejích autorů Petra Rybíze Toman (text) Tomáše Vunderleho Koudelky (hudba): „Přemýšleli jsme, jestli by se dala napsat píseň o vlastních dětech, kde by se dalo na malé ploše stěsnat vše, co pro nás znamenají, čím nás štvou a těší, naplňují a vyprazdňují, zkusit se slalomem vyhnout patosu a podívat se na situaci z trochu odlišného úhlu. Tomáš měl prakticky hotovej skvělej vál s valivou a takovou domácky příjemnou rytmikou, která přímo ponoukala k hraní si s textem na rodinné téma. Tak jsme to zkusili. Jsem si téměř jist, že podle dětí, až to budou poslouchat za pár let, budeme na sto procent mimo. Doma není nikdo prorokem. Ale duch starýho Darwina ví, že jsme se snažili,“ dodává Petr Rybíz Toman.

Foto Marek Reinoha

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější