České duo post-hudba představuje nový klip a chystá křest alba v Brně

České duo post-hudba představuje nový klip a chystá křest alba v Brně

Duo post-hudba vydalo v půlce února třetí dlouhohrající desku My všichni tady a teď, na které se Dominik Zezula s producentem Tomášem Havlenem věnují realitě životů dnešních třicátníků. To je slyšet i ve skladbě 90’s kids, ke které kapela ve spolupráci s dvorním režisérem Štěpánem Svobodou vytvořila nový klip a zve na křest alba do brněnského Kabinetu Múz.

„V tom songu je silný důraz na dynamiku, tišší sloky a velký popový refrén, plus nečekaný breakdown na konci,” popisují oba hudebníci. „Dalo by se říct, že se tam pořád něco děje. V klipu jsme se proto snažili najít nějaký kontrapunkt. Nechtěli jsme hrát žádné role, prostě jsme jen felili s kamarádem, který nás natáčel.“

Výsledkem je sekvence záběrů, kde Havlen vede děti do školky, tráví čas se svojí ženou a trénuje na půlmaraton, zatímco Zezula venčí psa a hraje Geoguessr ve své pracovně, která vypadá jako typický 90’s kids pokojíček. „Chtěli jsme složit mozaiku z dlouhých, pomalých záběrů, a velkou část rozpočtu následně použít na profesionální postprodukci,” doplňuje Štěpán Svoboda.

Křest alba je ohlášený na 11. a 12. dubna 2023 vždy od 20:00 v brněnském Kabinetu Múz.

Elektronické duo post-hudba je na české alternativní scéně dnes už zavedeným pojmem - po nesmělých začátcích mezi lety 2011 a 2013, kdy singer-songwriter Dominik Zezula a producent Tomáš Havlen vydali první tři EP, navázala kapela po šestileté pauze deskami Není se na co těšit (2019) a Svět na konci roku nula (2021). Třetí album My všichni tady a teď vyšlo 13. února 2023 ve spolupráci labelů Full Moon Forum, který v roce 2023 podporuje v roce Ministerstvo kultury ČR a Bad Names.

Foto archiv umělců

POST-HUDBA

11.4.2023, 20:00 / Kabinet múz

POST-HUDBA + MAT 213

12.4.2023, 20:00 / Kabinet múz

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější