České duo post-hudba představuje nový klip a chystá křest alba v Brně

České duo post-hudba představuje nový klip a chystá křest alba v Brně

Duo post-hudba vydalo v půlce února třetí dlouhohrající desku My všichni tady a teď, na které se Dominik Zezula s producentem Tomášem Havlenem věnují realitě životů dnešních třicátníků. To je slyšet i ve skladbě 90’s kids, ke které kapela ve spolupráci s dvorním režisérem Štěpánem Svobodou vytvořila nový klip a zve na křest alba do brněnského Kabinetu Múz.

„V tom songu je silný důraz na dynamiku, tišší sloky a velký popový refrén, plus nečekaný breakdown na konci,” popisují oba hudebníci. „Dalo by se říct, že se tam pořád něco děje. V klipu jsme se proto snažili najít nějaký kontrapunkt. Nechtěli jsme hrát žádné role, prostě jsme jen felili s kamarádem, který nás natáčel.“

Výsledkem je sekvence záběrů, kde Havlen vede děti do školky, tráví čas se svojí ženou a trénuje na půlmaraton, zatímco Zezula venčí psa a hraje Geoguessr ve své pracovně, která vypadá jako typický 90’s kids pokojíček. „Chtěli jsme složit mozaiku z dlouhých, pomalých záběrů, a velkou část rozpočtu následně použít na profesionální postprodukci,” doplňuje Štěpán Svoboda.

Křest alba je ohlášený na 11. a 12. dubna 2023 vždy od 20:00 v brněnském Kabinetu Múz.

Elektronické duo post-hudba je na české alternativní scéně dnes už zavedeným pojmem - po nesmělých začátcích mezi lety 2011 a 2013, kdy singer-songwriter Dominik Zezula a producent Tomáš Havlen vydali první tři EP, navázala kapela po šestileté pauze deskami Není se na co těšit (2019) a Svět na konci roku nula (2021). Třetí album My všichni tady a teď vyšlo 13. února 2023 ve spolupráci labelů Full Moon Forum, který v roce 2023 podporuje v roce Ministerstvo kultury ČR a Bad Names.

Foto archiv umělců

POST-HUDBA

11.4.2023, 20:00 / Kabinet múz

POST-HUDBA + MAT 213

12.4.2023, 20:00 / Kabinet múz

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější