Cirkus Cermaque křtí album

Nová sólová deska Jakuba Čermáka je zároveň deskou jeho široké (nejen) hudební rodiny. Pro celé album je určující, že nahrávka vznikala v přelomovém období – Jakubovi a jeho dvornímu klarinetistovi Kaiovi Machovi se během natáčení narodily dcery Agáta a Johanka (na desku se je podařilo také zaznamenat a „účinkují“ v skladbě Antoníne). Posun do nové životní etapy je jedním z hlavních témat alba, které se od někdejších tuláckých výkřiků dobírá k intimnějším zpovědím, hledání základních hodnot a kritické, ale zároveň smířlivé a láskyplné reflexi současné středoevropské reality.

Kromě členů obnoveného projektu Cirkus Cermaque na desce hostují muzikantské špičky z řad Jakubových přátel – členové kapely Zrní, M. E. Kyšperský ze skupiny Květy, akordeonistka a skladatelka Lucie Vítková, kytarista Rémy Reber, zpěvačky Raisa BasinhoIamme Candlewick či hráč na elektrické bicí Jarda Noga.

Křehké a působivé aranže umocňuje i - oproti předchozím albům – modernější zvukové pojetí desky, které vznikalo ve zvukařské spolupráci s bratry Martinem a Tomášem Havleny v libereckém studiu Resound. O mastering desky se postaral Ondřej Ježek ze studia Jámor.

Brněnský křest aktuální šesté desky „Rodinné album“ (Indies Scope) proběhne v Kabinetu múz zítra, 14. května od 20 hod. Jako host vystoupí kapela Květy.

Jan Čermák (Cermaque), foto Honza Průša

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Nic víc se jmenuje nové album písničkáře a karikaturisty Miroslava Kemela, které právě vychází.  více

U příležitosti vydání alba Moveable Feasts připravila Lesní zvěř pro brněnské publikum speciální koncert.  více


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější