Cirkus Cermaque křtí album

Nová sólová deska Jakuba Čermáka je zároveň deskou jeho široké (nejen) hudební rodiny. Pro celé album je určující, že nahrávka vznikala v přelomovém období – Jakubovi a jeho dvornímu klarinetistovi Kaiovi Machovi se během natáčení narodily dcery Agáta a Johanka (na desku se je podařilo také zaznamenat a „účinkují“ v skladbě Antoníne). Posun do nové životní etapy je jedním z hlavních témat alba, které se od někdejších tuláckých výkřiků dobírá k intimnějším zpovědím, hledání základních hodnot a kritické, ale zároveň smířlivé a láskyplné reflexi současné středoevropské reality.

Kromě členů obnoveného projektu Cirkus Cermaque na desce hostují muzikantské špičky z řad Jakubových přátel – členové kapely Zrní, M. E. Kyšperský ze skupiny Květy, akordeonistka a skladatelka Lucie Vítková, kytarista Rémy Reber, zpěvačky Raisa BasinhoIamme Candlewick či hráč na elektrické bicí Jarda Noga.

Křehké a působivé aranže umocňuje i - oproti předchozím albům – modernější zvukové pojetí desky, které vznikalo ve zvukařské spolupráci s bratry Martinem a Tomášem Havleny v libereckém studiu Resound. O mastering desky se postaral Ondřej Ježek ze studia Jámor.

Brněnský křest aktuální šesté desky „Rodinné album“ (Indies Scope) proběhne v Kabinetu múz zítra, 14. května od 20 hod. Jako host vystoupí kapela Květy.

Jan Čermák (Cermaque), foto Honza Průša

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Nic víc se jmenuje nové album písničkáře a karikaturisty Miroslava Kemela, které právě vychází.  více

U příležitosti vydání alba Moveable Feasts připravila Lesní zvěř pro brněnské publikum speciální koncert.  více


Jedním z komorních koncertů devátého ročníku festivalu Janáček Brno byl také večer věnovaný dílům Leoše Janáčka, a zejména Pavla Haase. Tyto skladby provedla v úterý 5. listopadu v Mozartově sále divadla Reduta různá hudební uskupení složená z tenoristy Nickyho Spence, klavíristky Lady ValešovéNavarra String Quartetu, houslistky Ivany Víškové, hornisty Antonína Koláře a flétnisty Michala Vojáčkavíce

Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Nejčtenější