Cotatcha Orchestra konečně oslaví 100 let jazzových velikánů

17. červenec 2020, 1:00

Cotatcha Orchestra konečně oslaví 100 let jazzových velikánů

Cotatcha Orchestra slaví 100 let od narození dnes již jazzových legend, které výrazně ovlivnily dějiny tohoto žánru. Oslavenci jsou bebopová ikona Charlie Parker, legendární trumpetista Clark Terry, dvojnásobná držitelka Grammy zpěvačka Peggy Lee, průkopník lichých rytmů v jazzové hudbě Dave Brubecka kapelník věhlasného Modern Jazz Quartet John Lewis. Jako host vystoupí katalánská zpěvačka Mar Vilaseca, která už s tělesem absolvovala vánoční koncert v loňském roce. Koncert se nyní dočkal náhradního termínu.

Cotatcha Orchestra je profesionální big band pod vedením Jiřího Kotači zaměřující se na vlastní projekty. Kapela je složená z předních hráčů nejmladší generace, ale také z již etablovaných hráčů české scény a také několika slovenských a rakouských jazzmanů. Jejich blížící se koncert měl proběhnout již na jaře, nyní je přesunut na srpen. Cotatcha Orchestra provede skladby v aranžích Martina Konvička a Augustina Bernarda a o průvodní slovo se postará Jan Dalecký. Koncert je ohlášený na 5. srpna 2020 od 20:00 v Divadle Husa na provázku.

Hostem večera bude Mar Vilaseca. Španělská zpěvačka, která je přes svůj mladý věk již etablovanou zpěvačkou nejen na katalánské a španělské jazzové scéně. Má na svém kontě stovky koncertů po celém světě. Tato talentovaná charismatická zpěvačka z Barcelony ovládá disciplínu zvanou scat a své publikum umí také učarovat svým hlasem. V současné době studuje jazzový zpěv na Esmuc University v Barceloně. Svoji první kapelu založila v roce 2016 a vybrala si do ní spoluhráče, kteří reprezentují špičku jazzové barcelónské scény. Ve stejném čase Mar začala spolupracovat s muzikanty z New Yorku, Chicaga a Los Angeles, mezi které patří Taber Gable, Julius Rodriguez, Wayne Tucker, Chris Lewis, Jonathan Barber a Steven Feifke. S těmito hráči má za sebou mnohá vystoupení na festivalech doma ve Španělsku i po celém světě (Čína, Kolumbie, USA, Portugalsko). 

 

Foto archiv CO

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Polovina května zavdala (nejen) české hudební scéně důvod k radosti – spolupráce klavíristy Ivo Kahánka, dirigenta Jakuba Hrůši a orchestru Bamberger Symphoniker. Tato součinnost v podobě alba Dvořák & Martinů: Piano Concertos byla odměněna BBC Music Magazine Award v kategorii Nejlepší koncert. Ocenění patří k nejprestižnějším, které lze ve světě artificiální hudby získat. Přehlížený a nezřídka dehonestovaný Dvořákův Klavírní koncert g moll na koncertních pódiích často zazníval v úpravě klavíristy a pedagoga Viléma Kurze. Nyní stanul po boku Klavírního koncertu č. 4 „Inkantace“ Bohuslava Martinů, díla, které při svém uvedení sice bylo chváleno za skvělou instrumentaci a imaginativní virtuozitu, avšak kritizováno za eklekticismus a absenci formální homogenity. Na první pohled se tedy nejedná o repertoár vykalkulovaný z oblíbených skladeb a z obecně uznávaných vrcholů klavírní koncertní literatury. A to je toliko jeden z mnoha sympatických aspektů této nahrávky.  více

Že se letošní Horňácké slavnosti v tradičním termínu (poblíž svátku sv. Máří Magdaleny) a rozsahu (tří až pěti dnů) neuskuteční, rozhodla rada obce Velké na Veličkou už v půli dubna. Pochopitelně se nedal předpovídat vývoj krizových opatření směrem k třetímu červencovému týdnu, ale horňáčtí muzikanti se pokusili vymyslet alespoň částečné náhradní řešení pro zachování kontinuity. Nakonec se oficiálně konaly dva koncerty ve do dvou po sobě následujících sobotách: 18. července se v Kulturním domě ve Velké nad Veličkou uskutečnil přímý přenos veřejné rozhlasové nahrávky Českého rozhlasu Brno pod titulem Hrajte že ně, hrajte aneb Horňácké trochu jinak. O týden později se ve sportovním areálu v Javorníku pořádalo tradiční klání o „najvěčího znalca horňáckých sedláckých“ pod patronací Horňácké cimbálové muziky Libora Supa. Obě akce si pochopitelně našly své diváky a posluchače.  více

V předvečer premiéry operní pantomimy Der Traum, která se má stát pomyslným vyvrcholením 16. ročníku Hudebního festivalu Znojmo, dostali jeho návštěvníci možnost nahlédnout do prostor impozantního, avšak chátrajícího Louckého kláštera. Toto specifické místo s jedinečnou atmosférou nebylo vybrané náhodou. Jmenovaná přehlídka se totiž nestará pouze o kulturní přítomnost, ale spolufinancuje i řadu rekonstrukcí chátrajících památek. Již několik let je jeho cílem obnova Louckého kláštera, a tak se podobně jako v minulých letech stal včerejší koncert vhodnou příležitostí k dobročinné dražbě vín, jejíž výtěžek je určený právě na opravu devastované budovy. S pestrým programem sestávajícím z děl Henryho Purcella, Giovanniho Battisty Pergolesiho, Šimona Brixiho, Georga Friedricha Händela, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta se na prosluněném nádvoří a za cinkotu skleniček představil Znojemský komorní orchestr doplněný čestnými hosty, violisty Reinholdem Riegerem a Emilem Machainem. Jako sólisté vystoupili sopranistka Zuzana Barochová a pozounista Tomáš Votava, koncert řídil houslista a pedagog Marek Filip, který je současně uměleckým vedoucím ansámblu.  více

Letošní ročník Hudebního festivalu Znojmo se pomalu blíží ke své polovině; stihnul i tak nabídnout řadu pozoruhodných hudebních večerů v čele s koncertem při svíčkách či Divadlem světel Dua Kchun. Včerejší program oslovil ponejvíce milovníky díla Johanna Sebastiana Bacha, jehož kantáty Wachet auf, ruft uns die Stimme a Tönet, ihr Pauken! Erschallet, Trompeten! zazněly v nastudování orchestru Czech Ensemble Baroque pod taktovkou Romana Válka ve znojemském kostele Nalezení sv. Kříže. V sólových partech vystoupily sopranistky Romana Kružíková a Pavla Radostová, altistka Lucie Netušilová Karafiátová, tenorista Jakub Kubín a basista Jiří Miroslav Procházka.  více

Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více