Cotatcha Orchestra oslaví 120 let od narození Counta Basieho se Swing Wings

Cotatcha Orchestra oslaví 120 let od narození Counta Basieho se Swing Wings

Výročí 120 let od narození ikonického klavíristy a kapelníka Counta Basieho oslaví big band Cotatcha Orchestra společně s brněnskou taneční školou Swing Wings koncertem v Cabaretu Des Péchés.

„Tento koncert nebude ledajaký. Hudba Basieho orchestru je totiž předlohou pro to, jak má vypadat ideálně swingující kapela. A proto budou hosty koncertu tanečníci ze Swing Wings, kteří v první části zatančí choreografie. Z druhé poloviny večera se stane tančírna přístupná všem účastníkům tohoto koncertu. Pro posluchačem kteří jsou swingovými tanci nepolíbení, je nachystána i lekce pro úplné začátečníky,“ říká kapelník Jiří Kotača. Společné vystoupení Cotatcha Orchestra – Count Basie 120 feat. Swing Wings se koná 19. května 2024 v 19:30 v prostorách brněnského Cabaretu Des Péchés.

Jiří Kotača založil mezinárodní sestavu hudebníků před deseti lety s vizí hrát neotřelou a originální bigbandovou hudbu. Kapela má na svém kontě nominaci na Cenu Anděl a spoustu různých projektů s tuzemskými i zahraničními umělci jako jsou Lenka Dusilová, Ilja Reijngoud, Géraldine Schnyder, Mirna Bogdanović nebo Daniel Caccia.

Swing Wings jsou brněnská taneční škola, která se zaměřuje na tance, které vznikaly v 20. až 40. letech minulého století v USA. Během deseti let, co škola Swing Wings oficiálně existuje na mapě swingového světa, zorganizovali stovky tančíren, desítky mezinárodních akcí a festivalů a vytvořili tak jedinečnou komunitu přátelských lidí. Lektoři školy jsou držiteli ocenění na mnoha mezinárodních festivalech jako je International Lindy Hop Championship, Balkan Lindy Hop Championship nebo Prague Swing Festival.

Foto Jakub Jíra

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější