Dnes začíná festival TrutnOFF BrnoON: Julian Marley & The Uprising, The Subways nebo The Sisters of Mercy

Dnes začíná festival TrutnOFF BrnoON: Julian Marley & The Uprising, The Subways nebo The Sisters of Mercy

Festival TrutnOFF BrnoON je součástí brněnského léta od roku 2020. V Pisárkách letos vystoupí kapely jako Julian Marley & The Uprising, The Subways, The Sisters of Mercy, Monkey Business a Reef. Festival začíná dnes, trvá do neděle.

Součástí programu jsou čeští i zahraniční umělci. Festival Trutnov, který naposledy proběhl "Na bojišti" v roce 2016 se snaží svoji specifickou atmosféru přenést i do Brna. Jeho tradice zde navazuje na „indiánská“ setkání v Trutnově, která mají kořeny v undergroundu a stále si drží rozmanitou dramaturgii. „Vedle Sisters of Mercy letos třeba proběhne Vánoční mše nebo u nás premiérově vystoupí Aneta Langerová. Vyslyšíme tak nesmělé přání našeho náčelníka, který se již před lety s úsměvem přimlouval za vystoupení Anety na festivalu. Až nyní jsme k tomu dospěli a splácíme tím náš dluh,“ řekl organizátor festivalu Martin Věchet.

Festival začíná dnes, tedy 18. srpna v 17:00, trvá do neděle 21. srpna v areálu Střelnice v Brně - Pisárkách.

Mezi tuzemskými umělci, kteří letos v Pisárkách vystoupí jsou například Michal Prokop & Framus Five, Hudba Praha a Michal Ambrož, The Primitives Group nebo současná avantgardní skupina Vítrholc seskupená okolo novináře Karla Škrabala. Po letech se vrátí také Vypsaná fixa. Premiérově vystoupí Povodí Ohře nebo Circus Problem. V rámci programu zazní i Ryboffka, nebo-li Rybova mše vánoční. „Už po tři roky se Rybovka bohužel nemohla uskutečnit v brněnské pasáži u HaDivadla tradičně před Vánocemi, tak ji uskutečníme v srpnu. A to s rozšířeným ansáblem a bicím sólem několika bubeníků,“ vysvětlují pořadatelé.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější