Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Hudební festival Pop Messe oznamuje první jména pro rok 2022. V rámci druhého ročníku zavítá do Brna řada hvězd jako Skepta, Algiers, Sóley, Acid Arab, Avalon Emerson a následovat budou desítky dalších. Dvoudenní akce proběhne koncem července opět v areálu okolo Bobycentra a fotbalového stadionu Za Lužánkami.

„V roce 2022 plánujeme uskutečnit festival v rozsahu, se kterým jsme původně počítali, to znamená pět pódií (open air a indoor), 40 umělců, program do ranních hodin, větší gastro nabídka, doprovodný program, více žánrových zastoupení,” přibližuje Pop Messe 2022 dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Druhý ročník festivalu Pop Messe nabídne početný line-up se zahraničními headlinery, mladými talenty i legendami napříč tuzemskou a světovou scénou. V programu najdete zastoupení z žánrů od alt-popu přes rap a kytarovou hudbu až po elektroniku a folk. Na Pop Messe 2022 zavítají zvučná jména, kterým vévodí grimová legenda, britský rapper Skepta, energičtí mistři živých vystoupení Algiers, islandská alt-folk písničkářka Sóley s novou deskou Mother Melancholia, elektro house dvojice Acib Arab inspirující se nejen severoafrickými rytmy a odvážná post-punková formace Crack Cloud z Vancouveru. Z arizonské pouště dorazí hvězda světové taneční hudby Avalon Emerson a od Mrtvého moře zase izraelští princové tanečního psyche parketu Red Axes. Tuzemskou hudební scénu reprezentuje přední osobnost české alternativy Načeva se svým aktuálním projektem Zdivočelí koně, dále hip hopová formace Prago Union, experimentální WWW či ústečtí Nauzea Orchestra. Další zahraniční i česká jména budou brzy následovat. Festival je ohlášený na 29. až 30. července 2022 na fotbalovém stadionu Za Lužánkami.

Organizátoři chtějí navázat na úspěšný premiérový ročník, který se za omezených podmínek pro kulturní akce konal letos v červenci. „Jsme neskutečně rádi, že se nám podařilo první ročník vůbec uskutečnit, byť v osekané podobě a s omezenými možnostmi, ale přece v celkem rozsáhlém měřítku. Troufám si říct, že přes všechny vynucené chyby, z nichž jsme o mnoha předem věděli, ale kterým se už zkrátka nešlo vyhnout, jsme náš premiérový ročník zvládli opravdu dobře. Navzdory všem překážkám jsme vytvořili a odprezentovali obstojný line-up ze zahraničí a promísili ho mladými talenty i legendami z tuzemské scény. Myslím, že to vneslo pozitivní emoce do jinak velmi negativní doby,” ohlíží se Kelar a věří, že stejné emoce přinese i ročník 2022.

Program Pop Messe cílí primárně (ale nejen) na mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop. Nový brněnský festival vytváří v dynamicky se rozvíjející jihomoravské metropoli jedinečnou kulturní platformu s vysokým uměleckým potenciálem. Kromě důkladně propracované hudební dramaturgie usiluje pořadatelský tým o ekologický a zero waste festival se zaměřením na technologie. Pop Messe nechce na potřebné ekologické problémy jen upozorňovat, ale být součástí jejich řešení. Za každou prodanou vstupenku na Pop Messe 2021 byl vysazen strom. Pořadatelé ve spolupráci s Lesy města Brna vysadili přibližně 5000m² nového porostu. V nastolené spolupráci má festival v plánu pokračovat i letos.

Pop Messe 2022 line-up:

Skepta (UK)

Acid Arab (FRA)

Algiers (US)

Red Axes (ISR)

Avalon Emerson (US)

Sóley (ISL)

Shortparis (RUS)

Crack Cloud (CAN)

Iva Bittová & Dunaj (CZ)

IC3peak (RU)

Shortparis (RU)

Načeva a Zdivočelí Koně (CZ)

Prago Union (CZ)

WWW (CZ)

Nauzea Orchestra (CZ)

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Soubor Ensemble Opera Diversa brněnským posluchačům již několikrát představil skladby Davida Matthewse (*1943), dokonce se ve většině případu jednalo o světové či české premiéry. Ke skladatelovu letošnímu jubileu přispělo jmenované těleso, respektive jeho komorní odnož Diversa Quartet v čele s dramaturgem Jiřím Čevelou koncertem 20. září v prostorách Vily Löw–Beer. Programu sestavenému z děl skladatelů, kteří jsou úzce spojeni s osobností Davida Matthewse, včetně jeho autorské skladby, předcházela hodinová beseda za přítomnosti samotného skladatele. Matthews je skladatel britského původu s dlouholetými vazbami na brněnský okruh skladatelů a muzikologů. Kromě účasti na tzv. bytových seminářích v osmdesátých letech ho pojí také přátelství s několika osobnostmi jako je skladatel, pedagog a hobojista Pavel Zemek Novák (*1957).  více

V pondělí 18. září se v Rytířském sále Nové radnice uskutečnilo velmi neobyčejné přijetí: primátorka Markéta Vaňková iniciovala setkání více než třech desítek sbormistryň a sbormistrů, kterým tak při příležitosti projektu Rok sborů vyjádřila dík za jejich soustavný přínos k obohacování brněnské hudební scény a za mimořádnou péči o kulturní život našeho města. Fakt, že se v Brně můžeme pyšnit stovkou aktivních pěveckých sborů fungujícími napříč generacemi a profesemi, s sebou totiž nepřináší pouze velké množství koncertů či kultivaci talentů. Aktivní sborová komunita znamená pro město také početnou skupinu lidí věnujících volný čas společné tvůrčí činnosti a v neposlední řadě právě sboristé tvoří i poučené publikum pravidelně navštěvující ostatní kulturní akce.  více

Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Davisem a Českým filharmonickým sborem Brno vkročila 14. září v Janáčkově divadle do nové 68. sezony. Nadcházející koncertní sezona 2023/2024 nabídne pestrou paletu koncertních cyklů. Mnohé z večerů jsou v rámci oslav roku české hudby (2024) věnovány právě českým skladatelům a jejich (nejen) hudebnímu odkazu. Filharmonie ale také pořádá nebo se podílí na významných mezinárodních festivalech jako je například Moravský podzim, který začne prvního října. Těleso si pro svůj zahajovací koncert vybralo monumentální vokální dílo Gustava Mahlera – jeho druhou symfonii s podtitulem Vzkříšenívíce

Již nezvyklý podtitul „XI. ročník hudebních a divadelních slavností předtím, než…“ dával tušit, že jedenáctý ročník festivalu Olomoucké barokní slavnosti bude něčím výjimečný. Jen málokdo však nejspíše věděl, že závěrečný koncert 11. ročníku festivalu bude také jeho posledním večerem vůbec. Koncert souboru Societas Incognitorum pod uměleckým vedením Eduarda Tomaštíka, který se odehrál v sobotu 9. září v olomouckému kostele Panny Marie Sněžné, totiž uzavřel nejen letošní festivalovou řadu, ale také celou jedenáctiletou historii Olomouckých barokních slavností. V úvodní řeči však zazněl také příslib, že Volantes Orchestra (rezidenční orchestr festivalu) bude ve své činnosti nadále pokračovat. Jeho činnost by mohla určitým způsobem zaplnit tuto nově vzniklou díru na olomouckém festivalovém trhu.  více

Vlaky jako symbol odjezdu, příjezdu a návratu byly hlavním tématem druhého ročníku Mezinárodního festivalu židovské kultury ŠTETL FEST, který se konal na přelomu srpna a září. Čtyřdenní program v sobě propojil historické události židovských spoluobčanů odvezených z Brna do koncentračních táborů za druhé světové války s novodobými příběhy Ukrajinců, kteří do jmenovaného města před válkou utekli. Jako připomínka těchto událostí byl při zahájení festivalu na brněnském hlavním nádraží odhalen Památník zmizelých a na vybraných brněnských náměstích si mohou občané až do konce září prohlédnout výstavu Příběhy z Ukrajiny. Závěrečný koncert v režii Škampova kvarteta s podtitulem Vlaky konaný v neděli 3. září v Besedním domě byl pomyslnou tečkou za festivalem, při níž se hudebně i historicky umocnila otázka opouštění a návratů.  více

Nejčtenější