Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Hudební festival Pop Messe oznamuje první jména pro rok 2022. V rámci druhého ročníku zavítá do Brna řada hvězd jako Skepta, Algiers, Sóley, Acid Arab, Avalon Emerson a následovat budou desítky dalších. Dvoudenní akce proběhne koncem července opět v areálu okolo Bobycentra a fotbalového stadionu Za Lužánkami.

„V roce 2022 plánujeme uskutečnit festival v rozsahu, se kterým jsme původně počítali, to znamená pět pódií (open air a indoor), 40 umělců, program do ranních hodin, větší gastro nabídka, doprovodný program, více žánrových zastoupení,” přibližuje Pop Messe 2022 dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Druhý ročník festivalu Pop Messe nabídne početný line-up se zahraničními headlinery, mladými talenty i legendami napříč tuzemskou a světovou scénou. V programu najdete zastoupení z žánrů od alt-popu přes rap a kytarovou hudbu až po elektroniku a folk. Na Pop Messe 2022 zavítají zvučná jména, kterým vévodí grimová legenda, britský rapper Skepta, energičtí mistři živých vystoupení Algiers, islandská alt-folk písničkářka Sóley s novou deskou Mother Melancholia, elektro house dvojice Acib Arab inspirující se nejen severoafrickými rytmy a odvážná post-punková formace Crack Cloud z Vancouveru. Z arizonské pouště dorazí hvězda světové taneční hudby Avalon Emerson a od Mrtvého moře zase izraelští princové tanečního psyche parketu Red Axes. Tuzemskou hudební scénu reprezentuje přední osobnost české alternativy Načeva se svým aktuálním projektem Zdivočelí koně, dále hip hopová formace Prago Union, experimentální WWW či ústečtí Nauzea Orchestra. Další zahraniční i česká jména budou brzy následovat. Festival je ohlášený na 29. až 30. července 2022 na fotbalovém stadionu Za Lužánkami.

Organizátoři chtějí navázat na úspěšný premiérový ročník, který se za omezených podmínek pro kulturní akce konal letos v červenci. „Jsme neskutečně rádi, že se nám podařilo první ročník vůbec uskutečnit, byť v osekané podobě a s omezenými možnostmi, ale přece v celkem rozsáhlém měřítku. Troufám si říct, že přes všechny vynucené chyby, z nichž jsme o mnoha předem věděli, ale kterým se už zkrátka nešlo vyhnout, jsme náš premiérový ročník zvládli opravdu dobře. Navzdory všem překážkám jsme vytvořili a odprezentovali obstojný line-up ze zahraničí a promísili ho mladými talenty i legendami z tuzemské scény. Myslím, že to vneslo pozitivní emoce do jinak velmi negativní doby,” ohlíží se Kelar a věří, že stejné emoce přinese i ročník 2022.

Program Pop Messe cílí primárně (ale nejen) na mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop. Nový brněnský festival vytváří v dynamicky se rozvíjející jihomoravské metropoli jedinečnou kulturní platformu s vysokým uměleckým potenciálem. Kromě důkladně propracované hudební dramaturgie usiluje pořadatelský tým o ekologický a zero waste festival se zaměřením na technologie. Pop Messe nechce na potřebné ekologické problémy jen upozorňovat, ale být součástí jejich řešení. Za každou prodanou vstupenku na Pop Messe 2021 byl vysazen strom. Pořadatelé ve spolupráci s Lesy města Brna vysadili přibližně 5000m² nového porostu. V nastolené spolupráci má festival v plánu pokračovat i letos.

Pop Messe 2022 line-up:

Skepta (UK)

Acid Arab (FRA)

Algiers (US)

Red Axes (ISR)

Avalon Emerson (US)

Sóley (ISL)

Shortparis (RUS)

Crack Cloud (CAN)

Iva Bittová & Dunaj (CZ)

IC3peak (RU)

Shortparis (RU)

Načeva a Zdivočelí Koně (CZ)

Prago Union (CZ)

WWW (CZ)

Nauzea Orchestra (CZ)

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Závěr postní doby ústí do pašijového týdne s připomínkou Kristova utrpení, jehož motiv byl také hlavní dramaturgickou myšlenkou koncertu Ensemble Opera Diversa s názvem Lamento. Středeční večer 29. března patřil dílům věnujícím se lamentacím českých a britských skladatelů. Příhodně si těleso pro tento koncert zvolilo prostor barokního sálu Konventu Milosrdných bratří, který postní atmosféru umocňoval.  více

Arménský jazzový pianista Tigran Hamasyan se dlouho věnoval buď vlastní tvorbě, nebo inspiraci arménským folklorem. Až na svém desátém albu StandArt se rozhodl pracovat s jazzovými standardy, skladbami, které fungují u většiny jazzových hudebníků jako základní průprava a jako materiál, na kterém se shodnou hráči z celého světa při společném jamování. Své aktuální album pianista představí v pátek 24. března 2023 v brněnském Sono Centru v rámci festivalu JazzFestBrno.  více

Po americkém turné Filharmonie Brno vedená šéfdirigentem Dennisem Russel Daviesem připravila minifestival tří propojených večerů s názvem Dialogy. Každý z těchto večerů nabízel ojedinělou dramaturgii s mimořádným repertoárem. Částečně se vázal ke zmiňovanému turné (např. koncert Z Ameriky do Česka). Závěrečný koncert trilogie, který se konal v pátek 10. března v Janáčkově divadle, nabídl domácímu publiku monumentální orchestrální díla z per skladatelů Alfreda Schnittkeho a Sergeje Rachmaninova. Celý koncert v přímém přenosu vysílala stanice Vltava Českého rozhlasu.  více

La Cantiga de la Serena je trio z jižní Itálie, které se zaměřuje na hudbu Středomoří, chápaného jako most mezi Západem a Východem. Repertoár souboru tvoří středověké tance a písně, písně duchovní včetně poutnických, středověké světské písně i písně sefardských židů, kteří museli na konci 15. století opustit dnešní Španělsko a Portugalsko. V roce 2021 skupina vydala své třetí a zatím nejnovější album La Mar a v létě 2022 vystoupila v Brně na festivalu Maraton Hudby. Koncert si můžete připomenout i díky tomuto rozhovoru. Na naše otázky odpovídají Fabrizio Piepoli, který zpívá a hraje na italskou chitarru battente, dále Giorgia Santoro, hráčka na nejrůznější druhy fléten a píšťal včetně indické bansuri nebo irské tin whistle, a také na keltskou harfu. A konečně třetím členem je Adolfo La Volpe, který hraje na arabskou loutnu, na klasickou kytaru nebo irské buzuki.  více

Koncert s podtitulem „Soudružnost, spolupráce, podvratnost a pořádná bitka na konec“ v režii souboru Brno Contemporary orchestra (BCO) nabídl pozoruhodný program soudobé hudby. Jednalo se o tři české a jednu světovou premiéru, které zazněly v Besedním domě 27. února pod taktovkou kmenového dirigenta Pavla Šnajdra. Výběr koncertního sálu nebyl náhodný. Besední dům letos slaví 150 let od otevření a těleso uspořádalo výroční, komunitní koncert k důležitému jubileu.  více

Nejčtenější