Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Hudební festival Pop Messe oznamuje první jména pro rok 2022. V rámci druhého ročníku zavítá do Brna řada hvězd jako Skepta, Algiers, Sóley, Acid Arab, Avalon Emerson a následovat budou desítky dalších. Dvoudenní akce proběhne koncem července opět v areálu okolo Bobycentra a fotbalového stadionu Za Lužánkami.

„V roce 2022 plánujeme uskutečnit festival v rozsahu, se kterým jsme původně počítali, to znamená pět pódií (open air a indoor), 40 umělců, program do ranních hodin, větší gastro nabídka, doprovodný program, více žánrových zastoupení,” přibližuje Pop Messe 2022 dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Druhý ročník festivalu Pop Messe nabídne početný line-up se zahraničními headlinery, mladými talenty i legendami napříč tuzemskou a světovou scénou. V programu najdete zastoupení z žánrů od alt-popu přes rap a kytarovou hudbu až po elektroniku a folk. Na Pop Messe 2022 zavítají zvučná jména, kterým vévodí grimová legenda, britský rapper Skepta, energičtí mistři živých vystoupení Algiers, islandská alt-folk písničkářka Sóley s novou deskou Mother Melancholia, elektro house dvojice Acib Arab inspirující se nejen severoafrickými rytmy a odvážná post-punková formace Crack Cloud z Vancouveru. Z arizonské pouště dorazí hvězda světové taneční hudby Avalon Emerson a od Mrtvého moře zase izraelští princové tanečního psyche parketu Red Axes. Tuzemskou hudební scénu reprezentuje přední osobnost české alternativy Načeva se svým aktuálním projektem Zdivočelí koně, dále hip hopová formace Prago Union, experimentální WWW či ústečtí Nauzea Orchestra. Další zahraniční i česká jména budou brzy následovat. Festival je ohlášený na 29. až 30. července 2022 na fotbalovém stadionu Za Lužánkami.

Organizátoři chtějí navázat na úspěšný premiérový ročník, který se za omezených podmínek pro kulturní akce konal letos v červenci. „Jsme neskutečně rádi, že se nám podařilo první ročník vůbec uskutečnit, byť v osekané podobě a s omezenými možnostmi, ale přece v celkem rozsáhlém měřítku. Troufám si říct, že přes všechny vynucené chyby, z nichž jsme o mnoha předem věděli, ale kterým se už zkrátka nešlo vyhnout, jsme náš premiérový ročník zvládli opravdu dobře. Navzdory všem překážkám jsme vytvořili a odprezentovali obstojný line-up ze zahraničí a promísili ho mladými talenty i legendami z tuzemské scény. Myslím, že to vneslo pozitivní emoce do jinak velmi negativní doby,” ohlíží se Kelar a věří, že stejné emoce přinese i ročník 2022.

Program Pop Messe cílí primárně (ale nejen) na mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop. Nový brněnský festival vytváří v dynamicky se rozvíjející jihomoravské metropoli jedinečnou kulturní platformu s vysokým uměleckým potenciálem. Kromě důkladně propracované hudební dramaturgie usiluje pořadatelský tým o ekologický a zero waste festival se zaměřením na technologie. Pop Messe nechce na potřebné ekologické problémy jen upozorňovat, ale být součástí jejich řešení. Za každou prodanou vstupenku na Pop Messe 2021 byl vysazen strom. Pořadatelé ve spolupráci s Lesy města Brna vysadili přibližně 5000m² nového porostu. V nastolené spolupráci má festival v plánu pokračovat i letos.

Pop Messe 2022 line-up:

Skepta (UK)

Acid Arab (FRA)

Algiers (US)

Red Axes (ISR)

Avalon Emerson (US)

Sóley (ISL)

Shortparis (RUS)

Crack Cloud (CAN)

Iva Bittová & Dunaj (CZ)

IC3peak (RU)

Shortparis (RU)

Načeva a Zdivočelí Koně (CZ)

Prago Union (CZ)

WWW (CZ)

Nauzea Orchestra (CZ)

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Jako romantický muzikál podle bestselleru Johanny Spyri inzeruje Městské divadlo Brno svoji poslední novinku Heidi. Česká premiéra známého „příběhu děvčátka z hor“ ale dopadla všelijak. Nová hudební inscenace je totiž už ve svém originálním muzikálovém zpracování barvotiskovým kýčem, z jehož přeslazené schematičnosti málem až rozbolí zuby. Lineární režie Stanislava Moši tyto sladkobolné valéry v hudebním díle dvou německojazyčných autorů, skladatele a textaře Michaela Schanzeho a scenáristy Hanse Dietera Schreeba, při jeho prvním tuzemském uvedení ještě podtrhla.  více

Nejčtenější