Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

5. září 2017, 2:00

Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

Americká kapela The Bad Plus s kontroverzní pověstí je řazena k nejlepším jazzovým triím na světě. Ve složení Reid Anderson, Ethan Iverson a David King vystoupí v listopadu v Brně.

Trio spolu hraje ve stejné sestavě už sedmnáct let. Reid Anderson hraje na kontrabas, Ethan Iverson na piano a David King tradičně usedá za bicí. V posledních letech se trio věnuje autorským skladbám. Jejich nejnovější deskou nazvanou It’s Hard se ale vrací ke kořenům a k tomu, co jej proslavilo nejvíc – k dekonstrukci popových, rockových či R’n’B skladeb. Právě repertoár z tohoto alba bude tvořit hlavní část jejich podzimního koncertu v Brně.

„The Bad Plus jsou známí svým inovativním přístupem, jazzovými úpravami slavných hitů a kombinací žánrů od jazzu, rocku, přes elektroniku až k soudobé hudbě. Kapela neustále hledá pravidla, která by mohla porušit, hranice, jež by mohla překročit a žánry, které by mohla překlenout,“ představuje kapelu umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Koncert The Bad Plus je součástí série Echoes of JazzFestBrno, která již třetím rokem navazuje na tradiční jarní část největší jazzové přehlídky v České republice. Trio The Bad Plus vystoupí v brněnském Sono Centru 20. listopadu v rámci podzimních ozvěn JazzFestu Brno.

The Bad Plus/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Cyklus koncertů staré hudby Barbara Maria Willi uvádí představuje jeden z nejhodnotnějších brněnských hudebních počinů, který již patnáctým rokem seznamuje posluchače s pečlivě vybranou hudbou renesance, baroka a klasicismu. Místo pouhého uvádění osvědčených děl hudební minulosti se dramaturgyně a tvář projektu Barbara Maria Willi soustředí na autory přehlížené, pozapomenuté nebo zcela neznámé. Na programu koncertu s výmluvným názvem Cembaloparáda zazněla kromě skladeb Jeana Philippea Rameaua, Antoinea Forqueraye, také díla polských autorů Stanisława Ossowského, Józefa Elsnera a nám blízkého Jana Ladislava Dusíka ale i premiéra koncertu pro dvě cembala Carla Josepha Birnbacha.  více

Pokud patříte mezi příznivce a posluchače tzv. staré hudby, o hudebním tělese Czech Ensemble Baroque a jeho uměleckém vedoucím Romanu Válkovi jste již bezpochyby slyšeli. Ansámbl se věnuje historicky poučené interpretaci děl starších slohových období, převážně baroka a klasicismu. Hlavní devizou orchestru je pak uvádění velkých hudebně-dramatických útvarů. Mezi nedávné počiny patří například uměle vytvořené oratorium Příběh o Kristu sestavené z tematicky spojitých děl skladatele Heinricha Schütze. Velkou pozornost věnuje ansámbl také dílu Františka Xavera Richtera, jehož Requiem, Te Deum a pašijové oratorium Deposizione dalla croce di Gesu Cristo patří k zatím posledním nahrávkám orchestru.  více

Jednou za čas na koncertních programech objeví i skladby, které posluchači ještě nemohli ocenit. Ve většině případů tyto premiéry slouží především k okořenění jinak standardního repertoáru večera. Ať už se jedná o zbrusu nové hudební dílo nebo o novodobou premiéru, které předcházelo dlouhé badatelské úsilí v archivu, vše je povětšinou nasazeno po boku letitých klasik. Zazní-li tak například rekonstruovaná symfonie neznámého skladatele období klasicismu, je téměř jisté, že si k ní poslechneme určitě i Mozarta, Beethovena nebo Haydna. Program koncertu brněnského orchestru Ensemble Opera Diversa s houslovým virtuózem Milanem Paľou, kterým těleso zahájilo svůj koncertní cyklus Slovensko v Brně, však sestával pouze z premiér soudobé hudby.  více

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více