Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

5. září 2017, 2:00

Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

Americká kapela The Bad Plus s kontroverzní pověstí je řazena k nejlepším jazzovým triím na světě. Ve složení Reid Anderson, Ethan Iverson a David King vystoupí v listopadu v Brně.

Trio spolu hraje ve stejné sestavě už sedmnáct let. Reid Anderson hraje na kontrabas, Ethan Iverson na piano a David King tradičně usedá za bicí. V posledních letech se trio věnuje autorským skladbám. Jejich nejnovější deskou nazvanou It’s Hard se ale vrací ke kořenům a k tomu, co jej proslavilo nejvíc – k dekonstrukci popových, rockových či R’n’B skladeb. Právě repertoár z tohoto alba bude tvořit hlavní část jejich podzimního koncertu v Brně.

„The Bad Plus jsou známí svým inovativním přístupem, jazzovými úpravami slavných hitů a kombinací žánrů od jazzu, rocku, přes elektroniku až k soudobé hudbě. Kapela neustále hledá pravidla, která by mohla porušit, hranice, jež by mohla překročit a žánry, které by mohla překlenout,“ představuje kapelu umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Koncert The Bad Plus je součástí série Echoes of JazzFestBrno, která již třetím rokem navazuje na tradiční jarní část největší jazzové přehlídky v České republice. Trio The Bad Plus vystoupí v brněnském Sono Centru 20. listopadu v rámci podzimních ozvěn JazzFestu Brno.

The Bad Plus/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Přístav, mnohonásobný vítěz Porty a dalších trampských a folkových festivalů, nová alba nechrlí. V roce 2001 debutoval nahrávkou Prašná cesta, v roce 2008 vznikl Papírový drak a až v roce 2017 třetí deska PřiHrátky. Průměrně osmileté rozestupy mezi dlouhohrajícími nahrávkami mají jednu výhodu. Kapela mezitím intenzivně hraje, pracuje na sobě a určitý pokrok by měl být s každým dalším albem znát. Teoreticky by to tak mělo být a u Přístavu to naštěstí platí. A tak podobně jako jsem v souvislosti s minulou deskou tvrdil, že je Přístav čím dál přesvědčivější, u novinky se tento pocit prohloubil.  více

Původní komorní opera Jsem kněžna bláznů měla premiéru v brněnské Redutě. Autorkami operní novinky, která mapuje soukromý i tvůrčí život první české spisovatelky Boženy Němcové, se staly skladatelka Lenka Nota a dokumentaristka Olga Sommerová. Libreto vzniklo na základě Němcové korespondence, básní Františka Halase, Vladimíra Holana a Františka Pavlíčka. Novou operu představil Ensemble Opera Diversa v Mozartově v pátek 17. listopadu.  více

Mnoho comebacků bývá spíše nostalgickým až smutným ohlednutím za tím, co už se nikdy nevrátí. Jsou tu ale výjimky potvrzující pravidlo. Gaia Mesiah se vrátila s vervou sobě vlastní a snad ještě větší energií než kdysi. Husí kůži ve středu na Flédě měli v publiku i na podiu.  více

Zajímavé preview festivalu Janáček Brno 2018 představoval pondělní koncert v brněnském divadle Reduta. Na programu večera bylo Divertimento pro klavír levou rukou a komorní orchestr Bohuslava Martinů, Capriccio pro klavír jednou rukou, flétnu/pikolu, dvě trubky, tři trombony a tenorovou tubu a Příběh vojáka (L’Historie du soldat) pro vypravěče, klarinet, fagot, kornet, trombón, housle, kontrabas a bicí od Igora Stravinského. Za klavírem se vystřídali Daniel Wiesner a Jan Jiraský. Orchestr Brno Contemporary Orchestra řídil dirigent Pavel Šnajdr. V recitovaných rolích se představila Soňa Červená jako Vypravěč, Štěpán Kaminský jako Voják a Petr Bláha jako Ďábel.  více

První koncert z abonentního cyklu Filharmonie na Stadionu, nahrazující původní cyklus Filharmonie v divadle, se uskutečnil ve čtvrtek 9. listopadu 2017 v Kulturním centru Babylon. Na programu večera byla díla Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a Edvarda Hagerupa Griega v provedení Filharmonie Brno a pod taktovkou norského dirigenta s českými kořeny Stefana Veselky.  více