Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

5. září 2017, 2:00

Echoes of JazzFestBrno: The Bad Plus

Americká kapela The Bad Plus s kontroverzní pověstí je řazena k nejlepším jazzovým triím na světě. Ve složení Reid Anderson, Ethan Iverson a David King vystoupí v listopadu v Brně.

Trio spolu hraje ve stejné sestavě už sedmnáct let. Reid Anderson hraje na kontrabas, Ethan Iverson na piano a David King tradičně usedá za bicí. V posledních letech se trio věnuje autorským skladbám. Jejich nejnovější deskou nazvanou It’s Hard se ale vrací ke kořenům a k tomu, co jej proslavilo nejvíc – k dekonstrukci popových, rockových či R’n’B skladeb. Právě repertoár z tohoto alba bude tvořit hlavní část jejich podzimního koncertu v Brně.

„The Bad Plus jsou známí svým inovativním přístupem, jazzovými úpravami slavných hitů a kombinací žánrů od jazzu, rocku, přes elektroniku až k soudobé hudbě. Kapela neustále hledá pravidla, která by mohla porušit, hranice, jež by mohla překročit a žánry, které by mohla překlenout,“ představuje kapelu umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Koncert The Bad Plus je součástí série Echoes of JazzFestBrno, která již třetím rokem navazuje na tradiční jarní část největší jazzové přehlídky v České republice. Trio The Bad Plus vystoupí v brněnském Sono Centru 20. listopadu v rámci podzimních ozvěn JazzFestu Brno.

The Bad Plus/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více