Festival Maushaus uvede hvězdy undergroundové scény. Letos i v nových prostorách

Festival Maushaus uvede hvězdy undergroundové scény. Letos i v nových prostorách

Klubová noc Maushaus se vrací do Brna. Druhý ročník unikátního techno festivalu se odehraje v klubu Fléda a také v jeho podzemí. Akce představí kromě nového hudebního prostoru také koncept „Dark Room“ se speciálním zvukovým designem. Na Moravu zavítají špičky současného tanečního undergroundu jako Tommy Four Seven (UK), Colin Benders (NL), Olivia (PL) nebo Anthony Parasole (US).

Druhý ročník klubové noci Maushaus se nově odehraje ve dvou dnech 14. a 15. října na celkem třech scénách. Akci bude hostit kromě Flédy i čerstvě zpřístupněný sklepní prostor pod klubem. Fanoušci se tak mohou těšit na ještě intenzivnější kontakt s undergroundovou taneční scénou. „Nové prostory dávají festivalu možnost dalšího zpestření programové nabídky. Do budoucna pak budou sloužit jako svébytný hudební klub,“ vysvětluje dramaturgyně Flédy Marie Butula Cichá. Klubová noc je ohlášna na 14. a 15. října v klubu Fléda.

Program Maushausu se pro druhý ročník výrazně rozrostl. Platí to jak žánrově, tak i počtem účinkujících. Festival představí celkem patnáct zástupců euro-americké scény, kteří jinak vystupují v Česku zřídka. Reprezentují rozmanité spektrum současné techno scény, od těch jemnějších, hravých až po explozivní taneční polohy. V pátek do Brna zavítá třeba hvězdný britský producent Tommy Four Seven. V Berlíně usazený zakladatel uznávaného labelu 47 proslul jako experimentátor s tím, kam až je možné zajít v tvrdosti techno setů. Zároveň platí za jednu z nejvýraznějších hvězd aktuální DJské generace.

Jedinečný zážitek v pátečním programu slibuje také holandský modulární samorost Colin Benders. Jeho živá vystoupení postavená na široké paletě analogových syntezátorů představují nezaměnitelnou podívanou. Respektovaného brooklynského producenta Anthonyho Parasoleho (US) zase charakterizují výrazně rytmizované, perkusivní sety. Techno na pomezí rozličných žánrových vlivů reprezentuje DJka spojená s polským festivalem Unsound, Olivia (PL). Platí to ale i pro oblíbené berlínské duo CYRK (DE) a jejich hravou live show.

Sobotní program nabízí prostor pro jedinečnou taneční akci. Maushaus uvede v premiéře nový koncept „Dark Room“. Hlavní sál Flédy pohltí tma protkaná speciálním zvukovým designem. Celá noc se ponese pod taktovkou domácích stálic Psj, Marie Pravda a Kosmic Skaut. Jako host ale vystoupí i telavivský Lt. Dan. V prodeji jsou dvoudenní vstupenky za 490 korun. Lístky pouze na sobotu budou k dispozici u vstupu za 200 korun. Maushaus funguje i díky podpoře Ministerstva kultury ČR a Jihomoravského kraje. Aktivity klubu Fléda podporuje Statutární město Brno.

Účinkující MAUSHAUS vol.2:

Pátek:

Tommy Four Seven (UK-DE)

Colin Benders live (NL)

Anthony Parasole (US)

Olivia (PL)

CYRK live (DE)

Akkamiau (CZ-DE)

Ana Mi

Prozac live

Brigitte Noir b2b Andrea Dare

Ban Jarnet

Sobota „Dark Room“:

Kosmic Skaut

Lt.Dan (Tel-Aviv)

Marie Pravda

Psj

Colin Benders/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

MAUSHAUS vol. 2

14.10.2022, 22:00 / Club Fléda

MAUSHAUS vol. 2 (DAY 2)

15.10.2022, 22:00 / Club Fléda

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější