Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Druhý ročník festivalu proběhne v prostorách klubu Industra. Program nabízí brněnské kapely spolu s norským skladatelem a trumpetistou Didrikem Ingvaldsenem nebo americkým kontrabasistou a  improvizátorem Georgem Cremaschim.

Festival je setkáním hudebníků, kteří ve svých kompozicích hojně využívají prvky soudobé hudby, minimalismu a improvizace. Spojují tak klasickou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu v jeden celek. Akce proběhne 18. června od 19:00 v brněnském klubu Industra.

Na festivalu se představí čeští i zahraniční umělci. Brněnskou scénu zastoupí například Lucie Vítková. Její tvorba se zaměřuje  především na kompozici a improvizaci. V posledních dvou letech se ve své kompoziční tvorbě věnuje sonifikaci (skladby jsou založené na abstraktních modelech vytvořených podle fyzických objektů). V improvizaci  se její zájem upíná ke kombinaci zvuku a pohybu. Dalším místním umělcem bude saxofonista Pavel Zlámal, který vystoupí v duu s Georgem Cremaschim - kontrabas. Společně představí skladbu COAX, brněnského soudobého skladatele Petera Grahama.

Brněnský improvizátor Ivan Palacký předvede skladbu Zahlédnu tu holku pro improvizaci na amplifikovaný pletací stroj Dopleta 180.

Dalším z účinkujících bude Didrik Ingvaldsen, norský trumpetista a leader kapely kapely NOCZ, jejíž členem je i Radim Hanousek - zakladatel a hlavní organizátor Festivalu ošklivé hudby. Ingvaldsen zde vystoupí se svým sólo programem.

Sdružení skladatelů soudobé hudby Dunami Ensemble připravilo pro festival několik premiérových skladeb. Repository n.1 od Michala Indráka a Vrh kostek nikdy nezruší náhodu od Františka Chaloupky.  Nové skladby také  představí uskupení Dust in the Groove. Festival doprovodí světelnou instalací Matyáš Dlab stejně jako v minulém roce.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 2

18.6.2015, 19:00 / Industra

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější