Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Druhý ročník festivalu proběhne v prostorách klubu Industra. Program nabízí brněnské kapely spolu s norským skladatelem a trumpetistou Didrikem Ingvaldsenem nebo americkým kontrabasistou a  improvizátorem Georgem Cremaschim.

Festival je setkáním hudebníků, kteří ve svých kompozicích hojně využívají prvky soudobé hudby, minimalismu a improvizace. Spojují tak klasickou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu v jeden celek. Akce proběhne 18. června od 19:00 v brněnském klubu Industra.

Na festivalu se představí čeští i zahraniční umělci. Brněnskou scénu zastoupí například Lucie Vítková. Její tvorba se zaměřuje  především na kompozici a improvizaci. V posledních dvou letech se ve své kompoziční tvorbě věnuje sonifikaci (skladby jsou založené na abstraktních modelech vytvořených podle fyzických objektů). V improvizaci  se její zájem upíná ke kombinaci zvuku a pohybu. Dalším místním umělcem bude saxofonista Pavel Zlámal, který vystoupí v duu s Georgem Cremaschim - kontrabas. Společně představí skladbu COAX, brněnského soudobého skladatele Petera Grahama.

Brněnský improvizátor Ivan Palacký předvede skladbu Zahlédnu tu holku pro improvizaci na amplifikovaný pletací stroj Dopleta 180.

Dalším z účinkujících bude Didrik Ingvaldsen, norský trumpetista a leader kapely kapely NOCZ, jejíž členem je i Radim Hanousek - zakladatel a hlavní organizátor Festivalu ošklivé hudby. Ingvaldsen zde vystoupí se svým sólo programem.

Sdružení skladatelů soudobé hudby Dunami Ensemble připravilo pro festival několik premiérových skladeb. Repository n.1 od Michala Indráka a Vrh kostek nikdy nezruší náhodu od Františka Chaloupky.  Nové skladby také  představí uskupení Dust in the Groove. Festival doprovodí světelnou instalací Matyáš Dlab stejně jako v minulém roce.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 2

18.6.2015, 19:00 / Industra

Janáčkovo divadlo ve čtvrtek večer zaplnili posluchači, kteří společně s Filharmonií Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese podnikli hudební výlet do Španělska. Koncert se nesl v duchu tanečních rytmů, temperamentu či odkazu na slavné téma španělské literatury, jak je představuje příběh Cervantesova Dona Quijota. V programu se představili sólisté Lukáš Polák (violoncello), Petr Pšenica (viola) a Marie Petříková (housle).  více

Poslední letošní orchestrální koncert Ensemblu Opera Diversa, uvedený pod názvem Double Concerto, kladl důraz na speciální vztah mezi tímto souborem a slovenským, v Brně působícím houslistou Milanem Paľou (*1982). Toto propojení bylo na úterním koncertu v Domě umění zdůrazněno nejen v obvyklé rovině interpretační, ale Paľa se tentokrát publiku představil v trojroli houslisty, violisty a skladatele. Orchestr pod vedením Mariána Lejavy, který se souborem navázal spolupráci po roční odmlce, provedl světovou premiéru Paľova koncertu pro housle a smyčce Ossth (2019).  více

Poslední operní premiérou Národního divadla Brno uvedenou v tomto roce se stal titul Hurvínek prodává nevěstu, který vznikl v koprodukci s Divadlem Spejbla a Hurvínka. Premiéra pokračuje v tematickém zaměření spojeném s rokem české hudby a odehrála se 24. listopadu ve velkém sále divadla Reduta.  více

Čtvrtečním koncertem s titulem Bruckneriana odstartovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese abonentní řadu Filharmonie v divadle I. Orchestr provedl skladby Antona Brucknera a Stanisława Skrowaczewského, polsko-amerického dirigenta a skladatele, který se Brucknerovu dílu celoživotně věnoval. Před publikum nastoupili hráči s karmínovými šerpami s nápisem Hraju forte!, čímž se připojili k iniciativě Nenechme kulturu utichnout, která upozorňuje na podfinancování kultury a staví se proti vládnímu plánu investovat v příštím roce do kultury pouhých 0,64 % státního rozpočtu a vzdaluje se tak čím dál více svému slibu vydávat alespoň jedno procento.  více

Nejnovější produkcí Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stala Korunovace Poppey italského skladatele přelomu renesance a baroka Claudia Monteverdiho a libretisty Giovanniho Francesca Busenella. Tato Monteverdiho poslední opera měla premiéru v roce 1643 při benátském karnevalu a je jednou z prvních oper, které námět čerpaly z reálných historických událostí. V Divadle na Orlí mělo nové nastudování, v režii Vladimíra Johna, který poněkud upravil obsazení a několik rolí sloučil, premiéry 18. a 19. listopadu 2023. V hlavních rolích během první reprízy 21. listopadu vystoupili Jana Tajovská Krajčovičová (Agripina), Zuzana Jeřábková (Nerone), Zuzana Badárová (Poppea), Anna Zedníčková (Ottavia), Laura Uhorskaiová (Ottone), Václav Jeřábek (Seneca), Michael Robotka (Arnalta), Pavel Valenta (Lucano, Nutrice, 1. voják, 1. Senekův žák), Vladislav Agamuradov (Liberto, Console, 2. voják, 2. Senekův žák), Denis Zjatik (Mercurio, Littore, Tribuno, 3. Senekův žák), Nela Drozdová (Fortuna, Valleto), Veronika Zaplatilová (Virtu, Drusilla) a Petra Burgetová (Amore, Damigella).  více

Nejčtenější