Festival Pop Messe spojuje síly s klubem Fléda a Kabinetem Múz

Festival Pop Messe spojuje síly s klubem Fléda a Kabinetem Múz

Hudební festival Pop Messe, který svou dramaturgií oslavuje různorodost popové hudby, oznámil nové partnerství s prestižními brněnskými kluby Fléda a Kabinet Múz. Vzájemná spolupráce má za cíl posilovat lokální klubovou scénu, propojovat fanoušky a společně sdílet nezapomenutelné hudební zážitky.

„Považuji to za zcela přirozené spolupracovat s lokálními a etablovanými partnery jako jsou Fléda a Kabinet Múz. Mám z toho radost a těším se na naše nové synergické propojení a věřím, že do budoucna to posílí jak náš rychle rostoucí festival Pop Messe, tak i přední subjekty brněnské klubové scény, kteří jsou nepostradatelnými články kulturního dění v Brně,“ komentuje novou spolupráci dramaturg festivalu Tomáš Kelar.

Pop Messe, který se za dobu své krátké existence stal jedním z nejvýznamnějších hudebních festivalů v Česku, přichází s novým konceptem, jenž ještě více propojuje festivalové prostředí s místní hudební scénou.

„Spojení s Pop Messe je pro Kabinet MÚZ jasným a logickým krokem. Je nám blízká jak dramaturgie festivalu, tak jeho tvůrčí tým. Spolupráce mezi lokálními kluby a progresivním festivalem nám všem přiláká více návštěvníků a navzájem udržujeme povědomí o živé hudbě v našem krásném městě Brně,“ doplňuje provozovatel Kabinetu Múz Martin Kozumplík.

Pop Messe proběhne poslední červencový víkend 28. a 29. července v okolí stadionu Za Lužánkami a přilehlých prostorách Bobycentra. Pořadatelé pro letošní ročník připravují jednu venkovní a tři vnitřní hudební scény. Dvě ze tří pódií uvnitř Bobycentra ponesou stejnojmenné názvy jako kultovní kluby Fléda a Kabinet múz.

Během festivalu bude Fléda hostit celonoční Off Messe afterparty. Návštěvníci, kteří si chtějí užít hudbu do brzkých ranních hodin, se mohou těšit na hudební produkci do šesti hodin ráno. „I když to tak při pohledu na program Flédy nemusí vždy vypadat, dramaturgie festivalu Pop Messe je naší srdeční záležitostí. Jsme rádi, že ho tady máme a uděláme vše pro to, aby byl ještě úspěšnější a silnější,” doplňuje manažer klubu Fléda Lukáš Stara. Fléda stejně jako Kabinet Múz patří k ikonám brněnské hudební scény. Oba kluby jsou známé svými skvělými koncerty a atmosférou, která přitahuje fanoušky hudby z celé republiky.

Na třetí ročník Pop Messe zavítají hudebníci jako Tommy Cash, Spiritualized, Clark, Mareux, Gilla Band, Young Fathers, Hudson Mohawke, Max Copper, Lankum, Panda Bear and Sonic Boom, Annet X, Ventolin, Kale, Sunbrella a mnoho dalších. 

Young Fathers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější